Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia ('96r.) 1,9D PAS - alternator.

Krist0 07 Sep 2006 20:53 5129 13
  • #1
    Krist0
    Level 23  
    Witam.

    W kole pasowym alternatora (pod gumową zaślepką) jest śruba na imbus 8.
    Zachowuje się ona jak tzw. "wolne koło", w lewo opór, w prawo luz.

    Stąd moje pytanie, jaką rolę pełni ta śruba ?.

    P.S.
    Alternatora nie wyciągałem, dlatego ciężko jest zobaczyć co tam jest.

    Pozdrawiam :).
  • #3
    Krist0
    Level 23  
    Pytam o samą śrubę !!.

    Dzięki za linka. To jest dokładnie to koło.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Krist0
    Level 23  
    Mam rozumieć, że to działa coś na zasadzie wysprzęglania ?.
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Krist0
    Level 23  
    Dziękuję za wnikliwe wyjaśnienia :).

    Chciałbym Cię jeszcze o coś dopytać:

    1. Wiesz może jak skasować luz wzdłużny ?. Ma ok. 0,5-0,8 mm.
    2. Jak wymontować alternator ? Tam nie ma miejsca, żeby go wyciągnąć.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Krist0
    Level 23  
    elektrit wrote:
    ad 1-prawdopodobnie "nie siedzi" łożysko w przedniej tarczy.

    O cholera, to może być to.

    Prawdę mówiąc, to szukam przyczyny przeraźliwego pisku.
    Objaw jest tylko na zimnym silniku i na wolnych obrotach.
    Wymieniłem już łożysko rolki napinacza i pompę wodną.
    Została pompa wspomagania i alternator.

    elektrit wrote:
    ad 2 -idzie w dół,trzeba popuścic chłodnicę i odkręcić filtr oleju

    Właśnie skłaniałem się ku temu, żeby wymontować wentylator lub chłodnicę.

    elektrit wrote:

    Rzeczywiście,ciasno tam jak u dziewicy :)

    Dokładnie tak jest :).

    Aaa ..... zapomniałbym.
    Nie wiesz przypadkiem jakie są symbole łożysk w alternatorze ?.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Krist0
    Level 23  
    Pasek był wymieniany.
    Silnik jest czysty jak łza, nie ma żadnych zacieków.

    Co do drugiej opcji, to ona mi się mniej podoba :(.

    Jutro sprawdzę to koło i jak coś znajdę to napiszę.

    Jeszcze raz dziękuję Ci za podpowiedzi.

    Pozdrawiam i życzę dobrej nocy :).
  • #12
    decybel91
    Level 42  
    Panowie jak zdemontować (najszybciej) alternator w tym silniku 1.9 na pompie Lucasa?
  • #13
    jurekSawicki
    Level 11  
    Nie znam dokładnie felicji, ale w mojej fabii to, aby wyjąć śrubę, na której wahał się alternator (śrubie brakło 1 cm do wyjęcia i opierała się o karoserię, a sprężyna napinała pas wieloklin), musiałem odkręcić podstawę mocującą altka do silnika (trzy śruby na klucz 16). Może u ciebie też jest podobnie.
  • #14
    decybel91
    Level 42  
    Takie alternatory jak w Fabii to z ręką na ptaku mogę odkręcić.
    Dla potomnych okazało się nie zbędne wycięcie grilla i kawałka pasa - akurat był mocno zardzewiały i wymagał wymiany. Z tego co się dowiedziałem nie zbędne okazuje się demontaż silnika.