Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Woltomierz w motocyklu

oloolo 08 Wrz 2006 19:51 10811 6
  • #1 08 Wrz 2006 19:51
    oloolo
    Poziom 24  

    Jesli nie ten dział to prosze o przeniesienie
    Jezdze sobie Honda VFR 800 a ponieważ w moim moto pobór prądu jest niewiele mniejszy jak w aucie (wtryski , tył 2x5/21 . przod 2 x 60/55 + wentylator jak stoje na czerwonych swiatłach w mieście ) a akumulator jest bardzo malutki bo tylko 10 AH to takie stanie na swiatłach z właczonym wentylatorem moment "wysysa" mi akumultator i zdarzyło mi sie pare razy zapalać na pych co nieładnie wygląda zwłąszca ze motor za 15 tys zł :D
    Więc zrobiłem sobie do niej miernik ładowania ze starego multimetru kupionego na ruskich za 15 zł zeby kontrolować napiecie ładowania.
    Zeby miernik miał małe wymiary usunałem całkowicie obudowe i przełacznik zakresów , została sama płytka i wyswietlacz :D
    Robiąc takie coś nalezy najlepiej kupić miernik z włacznikiem ON/OFF zeby była możliwość samoczynnego właczania go wraz z przekreceniem kluczyka.
    Żeby na stałe był ustawiony zakres na mierzenie napięcia , zlutowałem na płytce ze sobą sciezki.
    Najwiecej pracy trzeba włozyć w montowanie wyswietlacza bo jest on połaczony z oryginalną płytką gumkami, zrobiłem własną płytkę i do niej podłaczyłem wyswietlacz LCD
    Gotowy mój wyświetlacz połączyłem z płytką miernika cienkimi kabelkami.
    Całośc wsadziłem za czaszę , Jedyną wadą tego wynalazka jest to ze wymaga zasilania baterią 9V. zeby nie zasilać tego baterią trzebaby albo zastosować przetwornice DC/DC albo kupić moduł woltomierza ktory moze być zasilany mierzonym przez siebie napięciem. ale to już wiekszy koszt niz miernik za 15 zł, bateria trzyma sie juz 1,5 miesiaca wiec nie jest zle
    Zasilanie miernika jest załączane jednoczesnie z przekreceniem kluczyka przez przekaźnik który podpiąłem do zasilania oryginalnego wyswietlacza LCD i zegarów
    Oto fotki tego smiesznego dzieła.

  • #2 08 Wrz 2006 20:18
    Tomasz008
    Poziom 19  

    niezły pomysł:D na zlocie motocykli w tomaszowie mazowieckim widziałem kiedyś przy motocyklu MZ amperomierz. nie wiem po co..........

  • #3 09 Wrz 2006 23:31
    oloolo
    Poziom 24  

    hehe no raczej jako bajer , ja w jawce 50 miałem licznik z Tarpana na ktorym było 120km/h i działał prawidłowo :D

  • #4 21 Wrz 2006 20:29
    Vein
    Poziom 22  

    jaka przetwornice DC-DC ? wystarczy stabilizator na 9V

  • #5 21 Wrz 2006 22:44
    oj
    Poziom 42  

    Vein napisał:
    jaka przetwornice DC-DC ? wystarczy stabilizator na 9V


    Niestety jest potrzebna przetwornica DC/DC; te mierniki nie mogą same siebie mierzyć, minus zasilania nie może być podłączony z GND miernika

  • #6 29 Cze 2011 14:12
    michal_rybka
    Poziom 15  

    idealnie nadają sie przetworniczki ze starych kart sieciowych ISA / PCI z wyjściem BNC - robią 9V z 5V i odseparowane galwanicznie, jedyna wada że jak ma to być w pojeździe to trzeba stabilizator 7805 do zasilenia przetworniczki ale to żaden problem

    zdjęcie karty sieciowej i karta katalogowa przetworniczki cfus0509 wrzuciłem w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9662018

    pozdrawiam

  • #7 30 Maj 2012 22:59
    ledniowski99
    Poziom 12  

    a jaka jest płytka w wyświetlaczu??