Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Programowanie - Proszę o pomoc

woytec 03 Lip 2003 23:53 2820 19
  • #1 03 Lip 2003 23:53
    woytec
    Poziom 10  

Witam szanownych uzytkowników grupy!!!

Jestem początkującym i chciałbym posiąść wiedzę i umiejętność programowania mikrokontrolerów. Proszę o wskazanie mi, który język programowania na poczatek (czy C++ to dobry wybór) jaki sprzęt jest mi potrzebny, jakie zgromadzić oprogramowanie i od jakigo mikrokontrolera rozpocząć swoją przygodę z tym arcy ciekawym zagadnieniem.

Za wszelkie informację z góry dziękuję!

Pozdrawiam
    woytec

0 19
  • #2 04 Lip 2003 00:49
    ACULA
    Poziom 34  

Wg mnie masz dwie drogi do wyboru na początek: Atmel i PIC. Atmel jest tańszy i uniwersalniejszy (kompatybilny z '51). ja zaczynałem w szkole od 51 i asemblera ale w domu niestety miałem problem ze zdobyciem programatora. Potem kumpel wciągnął mnie w PIC. Programowałem je w C. Dla znającego podstawy C jest to bardzo proste.
    Teraz zacząłem bawić się z atmelami 2051 i 8252, programy piszę w asemblerze. I będę próbował przestawić się na c.
    W asemblerze musisz znaać się na budowie procka i dla danego pisać program z prostych komend. W C pomijasz ten problem ( jest dużo ułatwień i bibliotek)
    Dla porównania w C dla PIC do wysterowania LCD wystarczy komenda
    putc_lcd() natomiast w asemblerze musisz napisać kilkanaście(dziesiąt) linijek sterujących poszczególnymi bitami. Programator do tych procków zbudujesz za kilka, kilkanaście złotych, do tego dochodzi program programatora oraz kompilator który zamieni twój program na wartości hex.
    Najważniejsza jest cierpliwość.

0
  • #3 04 Lip 2003 07:20
    Tdv
    Poziom 33  

Użyj funkcji "szukaj" ten temat był tu poruszany już dziesiątki razy...

0
  • #4 08 Paź 2003 18:22
    Dragonking
    Poziom 13