Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja elektryczna mieszkanie.

Łukasz1986 10 Sep 2006 02:31 3637 5
Wago
    Łukasz1986
    Level 2  
    Witam jestem elektrykiem prosto po szkole i ten remont który mam zamiar zrobić w moim mieszkaniu to mój debiut w roli prawdziwego elektryka.
    Potrzebuje oczywiście waszej pomocy.
    Mianowicie:
    Zakupiłem piec elektryczny (4 pola grzejne + piekarnik), i w związku z tym że w tym mieszkaniu jest stara instalacja postanowiłem wymienić ją narazie do kuchni i łazienki.
    licznik mam umieszczony na klatce schodowej, jakieś 5-7m od bezpiecznikó, bezpieczniki obecnie są topikowe, zamierzam zmienić wszystko na eski, i dam różnicówke, a i tu takie poważniejsze pytanie, do miesznania nie jest doprowadzony przewód PE a czy różnicówka będzie bez niego działać ??
    Jak styworzyć przewód PE, wystarczy gozmostkować przed tablicą z N ??
    Do mieszkania doprowadzona jest narazie 1 faza i zastanawiałęm się nad zmianą na 3, ale czy jest sens specjalnie do pieca doprowadzać siłe??
    Jakie byułyby ewentualne tego koszty??
    Słyszałem że sdamo zezwolenie kosztuje 200zł od KV, czy to prawda ??
    Piszcie prosze wszelkie rady jakie mogły by mi sie przydać.

Z góry dzięki każdemu za pomoc.
  • Wago
    Krzysztof10
    Level 19  
    Do takiego pieca napewno potrzebna jest siła .
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic142488.html
    podaje link ,co do podłączenia różnicówki.
    Różnicówka będzie działała o ile dasz nowe pprzewody w domu , czyli zero i PE musi być .
    Quote:
    Do mieszkania doprowadzona jest narazie 1 faza i zastanawiałęm się nad zmianą na 3, ale czy jest sens specjalnie do pieca doprowadzać siłe??
    na te pytanie sam sobie odpowiedz , kosztów dobrze nie znam wiec ci nie podpowiem . Pozdrawiam
  • Wago
    lechm56