Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.9DTi 99' nie odpala

Beni 10 Wrz 2006 17:39 19810 15
  • #1 10 Wrz 2006 17:39
    Beni
    Poziom 20  

    Witam.
    Mam problem z Renault Laguna 1.9 DTI. A mianowicie samochodu nie można uruchomić z kluczyka, rozrusznik kręci, ale samochód nie zapala.
    Czasami po kilunastu próbach potrafi zaskoczyć. Na pych pali bez problemu, podczas jazdy nie ma żadnych problemów. Komputer nie sygnalizuje userki.

    Być może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i będzie mógł mi pomóc.

  • #2 10 Wrz 2006 18:02
    bogdan gruchala
    Poziom 13  

    W dieslach nie ma kąta ustawienia zapłonu. Można tylko ustawić wyprzedzenie wtrysku paliwa. Paliwo jest wtryskiwane w ostatnim momencie sprężania, to właśnie ten moment się ustawia na pompie wtryskowej.
    Jeśli kopci z rury przy zapalaniu, to może być to wina wtryskiwaczy. Nie rozpylają paliwa, tylko sączy sie do cylindra. Dlatego kopci.
    Jeśli pali z popychu, to tylko, dlatego, że jest takie
    uderzenie ciśnienia, że paliwo, nawet źle rozpylone, ulega zapłonowi. Silnik zapala
    Może to sprawd-pozdrawiam.

  • #3 10 Wrz 2006 18:23
    Usunięty
  • #4 10 Wrz 2006 18:29
    Beni
    Poziom 20  

    Dzięki za zainteresowanie.

    Fochy robi niezależnie od temperatury, nie kopci z rury. Odkręciłem przewód od wtryskiwacza, przy kręceniu rozrusznikiem nie podaje paliwa.

  • #5 10 Wrz 2006 20:36
    bogdan gruchala
    Poziom 13  

    Nie wiem jak dokładnie ci to pisać u kolegi było coś podobnego on odpalał auto za pomocą druta omijał moduł, który był walnięty a że koszt wymiany był 1000 zł zbierał kasę i przypadkiem trafił elektryka, który wymienił tyrystor w module za 60 zł i auto paliło z kluczyka był trzy razy na komputerze dopiero doszli, że to moduł.
    Może na coś ta informacja ci się przyda.

  • #6 12 Paź 2006 12:40
    Beni
    Poziom 20  

    Po diagnostyce komputerowej w Renault wywaliło czyjnik położenia wału korbowego. Po wymianie trochę się poprawiło, samochód odpala po 3-5 próbach. Usterki szukam dalej.

  • #7 13 Paź 2006 19:34
    Buzka23
    Poziom 17  

    Proponowałbym kontrolę punktu statycznego pompy wtryskowej i ustawienie rozrzadu. Tam prawdopodobnie jeszcze tkwi problem.

    pozdrawiam

  • #8 22 Paź 2006 07:57
    botr
    Poziom 17  

    Umie było dokładni to samo ... Nie odpalał , a jak juz odpalił to wszystko było okey .. Odpowietrzyłem go dobrze i problem minął .. Zauwazyłem bombelki na przewodzie paliwowym przy gruszce do odpowietrzania ..
    Trzeba dobrze naciskać gruszkę i potem odkrecać zaworek na filtrze i tak kilka razy.
    Umnie to pomogło
    Pozdrawiam

  • #9 22 Paź 2006 10:43
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Pompa wtryskowa, jeśli nie podaje na wolnym kręceniu, to może też być już do remontu lub wymiany, a jeździło się na takim sobie paliwku ??
    Akumulator i rozrusznik jest dobry i kręci wporząchu ??

  • #10 12 Lis 2006 23:12
    tadek73
    Poziom 2  

    miałem scenika dti rok 99 i te same objawy oddałem samochód koledze do warsztatu (ma komputer serwisowy do reno) ale komputer nic nie pokazał mondrego, przypadkiem miał na warsztacie innego scenika ten sam silnik i rok więc zaczą robić tzw. pszeszczepy na początek zamienił wtryskiwacze w autach i to samo mój nie odpala a ten drugi za pierwszym razem to robi drugi przeszczep zamiana pomp wtryskowych to samo idzie dalej zamiana komputerów sterujących to samo (rence opadeją) przypomniał sobie że na popych palił od razu a na rozrusznik to dopiero po kilkunastu razach to zamiana rozruszników i to był strzał w dziesiontke jak się później okazało jakis łamaga wsadził rozrusznik z megana 1,4 benzyna do scenika 1,9 dti a rużnica między rozrusznikami do diesla i benzyny jest taka że w dieslu rozrusznik ma większe obroty niż w benzynowym silniku nie wspominając już o większej mocy, po założeniu odpowiedniego rozrusznika moje kłopoty się skonczyły.

  • #11 13 Lis 2006 18:44
    Klewi
    Poziom 13  

    Mam Almere 1998 z silnikiem 2.0D
    Miałem identyczny problem. Po wymianie aku na "Centra Plus 74 Ah" prąd rozruchowy > 580 A prblem zniknął. Samochód ma nakręcone 280 000 km i pali lato/zima od cyknięcia :D Proponuje dokonać podobnego zabiegu. Pozdro.

  • #12 13 Lis 2006 21:19
    bohun555
    Użytkownik obserwowany

    tadek73 napisał:
    miałem scenika dti rok 99 i te same objawy oddałem samochód koledze do warsztatu (ma komputer serwisowy do renault) ale komputer nic nie pokazał mondrego, przypadkiem miał na warsztacie innego scenika ten sam silnik i rok więc zaczą robić tzw. pszeszczepy na początek zamienił wtryskiwacze w autach i to samo mój nie odpala a ten drugi za pierwszym razem to robi drugi przeszczep zamiana pomp wtryskowych to samo idzie dalej zamiana komputerów sterujących to samo (rence opadeją) przypomniał sobie że na popych palił od razu a na rozrusznik to dopiero po kilkunastu razach to zamiana rozruszników i to był strzał w dziesiontke jak się później okazało jakis łamaga wsadził rozrusznik z megana 1,4 benzyna do scenika 1,9 dti a rużnica między rozrusznikami do diesla i benzyny jest taka że w dieslu rozrusznik ma większe obroty niż w benzynowym silniku nie wspominając już o większej mocy, po założeniu odpowiedniego rozrusznika moje kłopoty się skonczyły.

    Ten twój kumpel to mechanior "pierwyj sort". Ciekawe co by zrobił jak by miał naprawić Velsatisa 3.5 V6, komuter serwisowy pokazałby "BRAK DEFEKTÓW" a drugiego czyt. dawcy brak.
    P.S. Dawno nie czytałem czegoś takiego. Musze częściej tu zaglądać:D

  • #13 13 Lis 2006 21:56
    botr
    Poziom 17  

    No i jak tu można oddawac samochod do naprawy do zaprzyjaźnionego mechanika .. oddasz mu na wymiane np. łozyska a on bedzie robił jakies przeszczepy z twojego silnika bo akurat silnik masz jeszcze sprawny ..

  • #14 07 Maj 2007 08:57
    Beni
    Poziom 20  

    Powracam do tego tematu, gdyż dowiedziałem się, co było przyczyną wszystkich problemów. Samochód powędrował do Gdańska i tam stwierdzono zakłócanie pracy ECU przez rozrusznik. Rozrusznik został naprawiony i wszystko jest ok. Szczegółów nt. usterki rozrusznika niestety nie znam. Być może ta informacja będzie komuś pomocna.

    Pozdrawiam serdecznie.

  • #15 24 Lut 2008 13:02
    przemo135
    Poziom 9  

    Mam podobny problem nie mogę uruchomić silnika ,miałem pierwszy objaw jak wróciłem z trasy zgasiłem silnik i ponownie uruchomiłem po kilku minutach i wszedł wysokie obroty i falowało obrotami za chwile doszedł do swoich wolnych obrotów ruszyłem i zauważyłem że jest trochę słabszy nie ma tego przyspieszenia . Na drugi dzień rano odpaliłem go dopiero za trzecim razem tak jakby był zapowietrzony ale doszedł do siebie pokonałem trzy kilometry zatrzymałem się nie gasząc silnika ponownie ruszyłem dostał nagłego przyspieszenia i po kilku metrach zgasł silnik i nie szło go uruchomić na komputerze zapaliła się lampka serwis. zaholowałem do mechanika i na komputerze żadnych błędów nie wykryto. nie podaje też paliwa na wtryski. proszę o pomoc!

  • #16 13 Mar 2008 19:52
    mirek14-34
    Poziom 10  

    witam nie wiem ale ja mam renault 19 i u mnie był podobny problem jak się okazało był spalony bezpiecznik w czarnej obudowie w komorze silnika po stronie kierowcy wymieniłem i wróciło wszystko do normy

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME