Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alarm Infermo lux. Podłączenie, przycisk autoryzacyjny.

wojti2001 13 Sep 2006 15:39 1217 8
  • #1
    wojti2001
    Level 13  
    Witam. Pisze, aby się was o coś spytać w sprawie auto alarmu.
    Zakładam temat tutaj ponieważ mam banalne pytania, a mnie nurtujące, a jestem w tym nowicjusze. A więc:

    1) Co to oznacza?? Jakiś bezpiecznik, przekaźnik czy co?? Gdzie podłączone?
    2) Ten przycisk autoryzujący co to jest? Dostane to z alarmem czy jak?
    3) Z 4ch kabli mam to złączyć w jeden idący do centralki?
    4) Tego przekaźnika całkowicie nie rozumiem. Mógłby mi ktoś pomóc w zrozumieniu??
    5) Czy to są przekaźniki/bezpieczniki seryjne w aucie??

    Przepraszam, że takie głupie pytania daje, ale zależy mi aby to działało a przy okazji nie chce niczego zepsuć.

    Jesli ma sie to znalezc w dziale samochodowym to prosze o przeniesienie :)

    Zdjęcie schematu alarmu.
    http://www.slowacki.edu.pl/aira/elektroda.JPG

    Dziękuje za pomoc :):)
  • #2
    Adam-T
    Level 39  
    Ad1 A masz Skodę ? To jest rezystor 470Ω (koszt 10 gr)
    Ad2 Do programowania centralki. W komplecie.
    Ad3 Przeważnie ale nie zawsze złączone są już w aucie czyli podłączasz pod pierwszy lepszy wyłącznik drzwiowy (ten co zapala światło w środku po otwarciu drzwi) lub patrz Ad1 albo 9.1. na schemacie
    Ad4 W przypadku uzbrojenia pilotem alarmu odcina jakiś obwód np zapłonu w samochodzie czyli jak ktoś nie rozbroi (wyłączy) alarmu i bedzie chciał uruchomić silnik to go nie uruchomi. Może go nie być w zestawie.
    Ad5 Są to bezpieczniki, mogą być w zestawie. B1 można wykorzystać w samochodzie np ten co idzie z niego zasilanie na radio.

    Pozdr
    Adam
  • #3
    wojti2001
    Level 13  
    1) Mam golfa III z 96r. czyli to ma byc po drodze na kablu do numeru 10 czy jak to ma byc podlaczone?
    2) Dzieki
    3) Dzieki
    4) A jak to zainstalowac?? Napisz mi prosze po pinach tak jak na schemacie bo jestem lewy, pliss
    5) A mozna sie podpiac pod oryginalne np. z kierunkowskazow czy nalezy zrobic osobne w skrzynce??

    Dzieki :)
  • #4
    Adam-T
    Level 39  
    Ad1 Ciebie nie dotyczy, patrz Ad3 w poprzednim poście.
    Ad2 Proszę bardzo.
    Ad3 jw
    Ad4 Przekaźnik wygląda doładnie tak jak na rysunku i pod 85 i 86 podłączasz zgodnie z rysunkiem. Jeśli chodzi o przewody wychodzące z punktów 30 i 87a to właśnie gdzieś w aucie podłączasz jako odcięcie zapłonu, gdzie? tego Ci nie powiem, ale np możesz odłączać tym pompe paliwową: (w skrócie) do pompy idą dwa przewody plus i minus przecinasz plusowy i tam podłączasz te przewody.
    Ad5 Lepiej dać własne osobne i nie musi to być skrzynka, można kupić oprawki bezpiecznikowe, że tak powiem montowane na przewód.
  • #5
    wojti2001
    Level 13  
    Czyli co do kierunkow: idzie kabelek z centralki do przekaznika a po drodze jest bezpiecznik?? Czy nie musi to isc do przekaznika czy jak?

    Dzieki :)
  • Helpful post
    #6
    Adam-T
    Level 39  
    Nie, przyłączasz bezpośrednio do żarówki a konkretnie ja przyłączałem do kabelków przy przełaczniku kierunkowskazów, prawdopodobnie w środku jest przekaźnik od sterowania kierunków.
  • #7
    wojti2001
    Level 13  
    Jeszcze tylko jedno. Pin 12 rozowy kabelek ma byc podlaczony do stacyjki gdy jest ona wlaczonona??
    Masa we wszystkich punktach do karoserii czy osobno do akumulatora?
  • #8
    Adam-T
    Level 39  
    Tak ma dostawać "+" po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon, a masę gdzie łatwiej i wygodniej do karoseri, byle pewna (czyli oskrobać z lakieru).

    Pozdr
    Adam
  • #9
    wojti2001
    Level 13  
    Dzieki bardzo za pomoc. Jak co to napisze na pw.
    Dziekuje :)