Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Car-radio Kenwood kdc-7060R "coś" przy kablach.

fogon 14 Wrz 2006 17:59 1885 8
  • #1 14 Wrz 2006 17:59
    fogon
    Poziom 11  

Mam pytanie, nie znam się za bardzo na radiach samochodowych, elektroniką zajmuje się od niedawna jako hobby, sąsiad przyniósł mi radio które wyciągał ze swojego starego auta... korzystając z elektrody doszedłem do tego jak połączyć porwane kable, lecz nie wiem do czego służy ta kostka którą przedstawiam na zdjęciu... jest ona podłączona pod +12. jeśli ktoś wie co to jest i do czego służy to prosiłbym o info.

0 8
  • #2 14 Wrz 2006 19:13
    Krzychu7
    Poziom 39  

Witam. Prawdopodobnie jest to filtr napięcia +12V zasilającego radio. Pozdrawiam.

0
  • #3 15 Wrz 2006 01:01
    fogon
    Poziom 11  

myślałem że to może jakiś filtr zasilania, ale nie jestem pewien czy podłączenie takie jak na schemacie który narysowałem ma sens, bo to jest chyba jedyne możliwe podłączenie tego... kable sprawiają wrażenie ze tak właśnie był on podłączony, lecz na pewno nie orginalnie... bo widać lutowanie na splocie najbliższym rzekomego filtra.
    Radio bez tego chodzi bez zarzutów pod domowym prostownikiem. W samochodzie jeszcze nie sprawdzałem, ale pewnie też będzie chodzić, lecz ciekawość spędza mi sen z powiek;) dlatego byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

0
  • #4 15 Wrz 2006 08:19
    TheWiktus
    Poziom 18  

Czy to nie jest bezpiecznik?
    Na schemacie jest błąd w takich radiach są 2 kable zasilające(powinien być jeden czerwony drugi żółty żółty jest do podtrzymania zegarka czy ustawień) na jednym z nich jest poprostu ten filtry czy bezpiecznik.

0
  • #5 15 Wrz 2006 08:25
    Krzychu7
    Poziom 39  

Witam. Otwórz tą puszkę i zrób zdjęcie, wtedy będzie wszystko jasne.

0
  • #6 15 Wrz 2006 10:31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda