Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z naładowaniem akumulatora

barjammm 15 Wrz 2006 18:37 4151 18
  • #1 15 Wrz 2006 18:37
    barjammm
    Poziom 14  

    Mam pewien problem. Nie moge naladowac akumulatora powyzej 13,6V. Najpierw myslalem, ze cos jest nie tak z instalacja w samochodzie. Ze alternator daje za male napiecie (uszkodzony regulator). Podczylem akumulator do prostownika i napiecie dochodzi do tych 13,6 (lub nieco wiecej) V i dalej juz nie wzrasta. Akumulator ma wbudowany uklad do kontroli naladowania: czerwona kropka - za niskie napiecie, zielona - pelne naladowanie. Caly czas jest ta czerwona. Akumulator ma 2,5 roku. Czyzby juz padl? Moze da sie cos z nim jeszcze zrobic? Jaka moze byc przyczyna takiego zachowania?

    0 18
  • #2 15 Wrz 2006 18:51
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jeżeli ani prostownikiem ani w aucie nie idzie naładować to aku padnięty chyba że prostownik jakiś "słaby"

    0
  • #3 15 Wrz 2006 18:59
    barjammm
    Poziom 14  

    Tez mi sie wydaje ze to wina akumulatora, bo watpie zeby rownoczesnie alternator i prostownik niedomagal. Tylko czy aku juz do wywalenia, czy da sie jeszcze cos z nim zrobic? Dodam ze jest odpowiednia ilosc elektrolitu, ale nie wiem w jakim stanie.

    0
  • #4 15 Wrz 2006 19:12
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ludzie reanimują akumulatory ale dla mnie to bez sensu bo to jest tak że albo się uda albo nie a nawet jeśli to nie na długo, a poza tym to zima się zbliża

    0
  • #5 15 Wrz 2006 19:29
    viper555
    spec od auto-elektro

    13,6 i czerwone pole wskazuje pewną prawidłowość wskazując na dobry akumulator. Napięcie nie może wzrastać na rozładowanym akumulatorze. Napisz jakie akumulator ma napięcie, jakim prądem i jak długo był ładowany. Być może ładowanie w samochodzie jest słabe, a ładwanie prostownikiem musi trochę potrwać tym bardziej ż nie napisałeś jaka pojemność.Pozdr.

    0
  • #6 15 Wrz 2006 19:54
    marswiec
    Poziom 9  

    Z tego co wiem to aku jest ok gdyż napięcie 13,6 v jest wartością odpowiednią dla instalacji samochodowej.

    0
  • #7 15 Wrz 2006 19:59
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    marswiec napisał:
    Z tego co wiem to aku jest ok gdyż napięcie 13,6 v jest wartością odpowiednią dla instalacji samochodowej.

    ale chodi o to że ten akumulator nie ładuje się powyżej tego napięcia a to nie dobrze.
    Tak jak napisał viper555 napisz jaka pojemność

    0
  • #8 15 Wrz 2006 20:25
    woooojtek
    Poziom 18  

    Ale po co ładować akumulator powyżej 12V. Bryknij chłopie do kogoś kto ma tester do sprawdzania akumulatorów najlepiej jakiś lepszy nie opornik i amperomierz i ci pokaże: dobry, zły, rozładowany, przeładowany, zwarcie na celach itp. I po co tu filozofować.

    0
  • #9 15 Wrz 2006 21:11
    viper555
    spec od auto-elektro

    Koledzy czegoś nie rozumiem w waszych sugestiach.Przecież oczywistą sprawą jest ,że prąd elektryczny składa się z napięcia i natężenia.Regulatory stosowane w samochodach są regulatorami napięciowymi, więc ograniczają prąd do pewnej wartości. Napięcie nie wzrośnie dopóki nie spadnie natężnie a co za tym idzie akumulator nie zostanie podładowany. Kolego woooojtek przecież akumulator powinien mieć napięcie spoczynkowe 12.7V. Naładowany akumulator mający 12V to złom.Pozdr.

    0
  • #10 15 Wrz 2006 21:39
    barjammm
    Poziom 14  

    Sorki ze nie napisalem tego od razu. Akumulator ma pojemnosc 75 Ah. Odlaczony akumulator ma napiecie troche ponizej 12 V. Gdy go podlacze do prostownika to zaczyna rosnac i dochodzi do tych 13,6V (przez kilka godzin ladowania). Zostawilem go podpietego do prostownika przez 1,5 dnia co kilka godzin kontrolujac napiecie, ale wogole nie rosnie on. Nie wiem jakim pradem jest ladowany, gdyz mam prostownik bez wskaznika ale za to z automatycznym odlaczaniem po naladowaniu (oczywiscie w moim przypadku nie odlacza sie tylko caly czas laduje).

    Wiem, ze akumulator ma napiecie znamionowe 12V, ale po uruchomieniu silnika w instalacji powinno byc napiecie okolo 14V. I takie napiecie na akumulatorze oznacza jego pelne naladowanie. Nie wiem czy jeszcze dluzej mam ladowac ten akumulator? Chyba niewiele to da. Moze elektrolit jest zly? Moze za duzo wody? Poza tym niskim napieciem akumulator dziala. Autko bez problemu odpala. Nawet jak niedawno mialem problem z odpaleniem i dosc dlugo musialem krecic rozrusznikiem to nie padl.

    0
  • #11 15 Wrz 2006 22:43
    viper555
    spec od auto-elektro

    Elektrolit jest raz wlany i uzupełnia się tylko wodą. Przypuszczam że akumulator jest dobry tylko nie naładowany a prostownik chyba słaby. Jeżdżąc na krótkich odcinkach alternator może mieć problem z doładowaniem. Pożycz konkretny prostownik i problem powinien być rozwiązany.Pozdr.

    0
  • #12 19 Wrz 2006 12:25
    barjammm
    Poziom 14  

    Kupilem mocniejszy prostownik. I jeszcze raz laduje aku. Napiecie powoli wzroslo (przy podlaczeniu do prostownika) do 15,2V. Ale dalej widac ta czerwona kropke oznaczjaca nienaladowanie akumulatora. Gdy odepne prostownik to napiecie szybko spada do okolo 12,6V. Prad ladowania wynosi okolo 250-300 mA (wedlug wskaznika na prostowniku). Slychac babelki wydobywajace sie z elektrolitu.
    Czy takie napiecie podczas ladowania jest normalne?

    0
  • #13 19 Wrz 2006 12:58
    viper555
    spec od auto-elektro

    Normalne, napięcie podczas ładowania może wzrosnąć do 16.5 wolta. Napięcie spoczynkowe 12.7 wolt. Jeżeli akumulator jest mocno rozładowany to sam efekt bombelkowania zaczyna się w momencie rozpoczęcia ładowania. Myślę ,że chodzi o 2.5 do 3 amper nie miliamper. Pozdr.

    0
  • #14 19 Wrz 2006 13:24
    barjammm
    Poziom 14  

    Chodzi wlasnie o okolo 0,3 A. Wskaznik na prostowniku ma zakres do 8 A. Sam prostownik jest niby do 6A. Poczatkowo prad ladowania byl okolo 4A, ale dosc szybko spadal do 2, potem juz powoli i aktualnie spadl do tych 0,3 A. Oczywiscie o ile mozna wierzyc temu amperomierzowi wbudowanemu w prostownik :-) Mysle ze jednak wskazuje mniej wiecej poprawnie - jest to zwykly wskaznik analogowy.

    0
  • #15 19 Wrz 2006 13:27
    DJ.Wielebny
    Poziom 15  

    jeżeli masz możliwość sprawdzić gęstość elektrolitu to po naładowaniu ( silnym gazowaniu) sprawdź ją a powinna ona wynosić 1,285g/cm³ jeżeli jest poniżej 1,27 i jest mętny bo najprawdopodobniej płyty częściowo uległy rozpuszczeniu i nie da rady go naładować do napięcia 13,8-14,2V. nie wież tym kontrolkom co są wbudowane w akumulator, U mnie po rozładowaniu akumulatora było czarne(padł regulator napięcia) -po ponownym naładowaniu akumulator normalnie funkcjonuje a światełko zostało koloru czarnego,spotkałem sie z wieloma takimi przypadkami. A najpewniejszą metodą sprawdzania akumulatora jest mierzenie napięcia specjalnym woltomierzem którym między się pod obciążeniem wbudowany jest tam opornik bardzo dużej mocy, lub właśnie za pomocą areometru sprawdzając gęstość elektrolitu. Pozdrawiam.

    0
  • #16 19 Wrz 2006 13:51
    mczapski
    Poziom 38  

    Jesteś oszczędny w podawaniu istotnych informacji. A więc jaki silnik kręcisz? Jakie jest napięcie w instalacji podczas rozruchu? Co robiłeś z akumulatorem (historia)? Jeśli dotychczasowe opisy są realne to podejrzewam niską gęstość elektrolitu ale to nie zdarzyło się bez powodu. Ponadto nie wszystkie opisy sytuacji pasują do tej diagnozy.

    0
  • #17 19 Wrz 2006 14:36
    barjammm
    Poziom 14  

    Wyglada na to ze akumulator jest jednak sprawny, a wine ponosie zbyt niskie napiecie regulatora napiecia w alternatorze. Poladuje ten akumulator do wieczora i zobaczymy co bedzie. Niestety nie mam jak zmierzyc gestosci elektrolitu.
    DJ.Wielebny: A jestes pewien ze miales prawidlowy poziom elektrolitu? U mnie jest tak ze jak nie ma ani czerwonego ani zielonego (widac czarno) to znaczy ze jest zbyt niski poziom elektrolitu. Nie wiem czy mam racje, ale wydaje mi sie ze ten wskazniczek dziala na zasadzie pomiaru gestosci elektrolitu. I raczej nie ma sie tam co zepsuc.

    0
  • #18 19 Wrz 2006 19:35
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Wez jednak pod uwage, ze to "oczko" podaje stan TYLKO JEDNEJ CELI (!) - nie wiesz wiec, co sie dzieje w pozostalych...

    0
  • #19 19 Wrz 2006 20:54
    JAFO
    Poziom 25  

    Na mój gust to jedna cela jest zwarta.

    0
  Szukaj w 5mln produktów