Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie

17 Wrz 2006 09:24 10318 9
  • Poziom 12  
    Witam! Sprawdzalem kodami usterke i wyszlo mi ze czujnik położenia przepustnicy ma zbyt niskie napięcie co moge zrobic przegladalem juz przewody.
    CZY DA SIE GO NAPRAWIC:?:

    iLE KOSZYUJE NOWY I GDZE GO KUPIC
  • Poziom 10  
    Potencjometrów się nie naprawia tylko wymienia, a czy da się kupić to jeszcze trzeba wiedzieć do jakiego samochodu, a tego nie napisałeś....
  • Poziom 12  
    Opel Astra 1.4 82KM
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Da się to kupić bez problemu. Ja bym jeszcze sprawdził czy on faktycznie jest uszkodzony, bo komputer to tam różne cuda pokazuje, a napewno nie wykryje, że np. gdzieś przewód jest przerwany lub w kostce nie ma styku. Napięcie które idzie z potencjometru do komputera powinno wynosić od ok. 1V na biegu jałowym do ok. 5V przy pełnym otwarciu przepustnicy.
  • Poziom 2  
    Umnie było to samo i rosły obroty nawet do 2500.Odkręciłem czujnik i wyczyściłem środek(tam gdzie wchodzi ten płaski bolec) wd40 i problem zniknął.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    swieci i pokazuje usterke taka jak w temacie
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    zgadza sie jest tak a czy to moze byc przyczyna szarpania i po co mi ten czujnik??
  • Poziom 10  
    Witam. dość stary problem ale mam astrę 1,4 8V z 1996r. podczas jazdy zaświeciła się pomaranczowa kontrolka silnika. kiedyś miałem zabrudzony silnik krokowy ale po wyczyszczeniu wróciło do normy, ale teraz podskoczyły obroty i trzymają 3000obr/min . wyczyściłem krokowca nawet wymieniłem go na nowy ale niema efektu. zauważyłem że po zdjęciu pokrywy filtra powietrza obroty spadają do 1100.po sprawdzeniu kodu błędu pokazało 22 czyli za niskie napięcie czujnika przepustnicy. przeczyściłem styki od zaworu położenia przepustnicy i też nic. zapaliłem silnik przy wykręconym zaworze i tak jak na zakręconym. zero różnicy 3000obr . jedyna różnica po zdjęciu pokrywy filtra. mierzyłem napięcie ale pokazuje 2-3V przy 3000obr a po dodaniu gazu skacze do 6-6,5V. tylko czy nie powinno być efektu po odłączeniu tego czujnika? a tu nic. może ktoś pomoże ? masy sprawdziłem i dobrze stykają. zastanawiam się nad kupnem tego miernika położenia przepustnicy