Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

radar wykrywający światło

bb84 19 Wrz 2006 08:26 2725 23
  • #1 19 Wrz 2006 08:26
    bb84
    Poziom 21  

Witam.

Przeglądając google natrafiłem na postać Marka Tildena (BEAM) i wpadłem na pewien pomysł. Otóż zamierzam zbudować coś w stylu radaru naprowadzającego się na najsilniejsze źródło światła. 2 silniki obracające w pionie i poziomie "talerzem" złożonym z ogniw słonecznych + jakiś czujnik. Nie wiem jednak jak się za to zabrać. Z elektroniki jestem zielony (no ewentualnie jakiegoś kita polutować :wink: ) . Jednak realizacja strony mechanicznej nie powinna stanowić większego problemu. Może macie jakieś pomysły jak zrealizować taki projekt :?:

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.

Moderowany przez MirekCz:

Przeniesione z Robotyka amatorska...
    Proszę używać opcji szukaj na forum.

• #2 19 Wrz 2006 10:11
    p.mlo
    Poziom 15  

Spróbuj pokombinować z elementem takim jak fototranzystor, potrzebujesz ich paru (minimum 5) umieszczonych w krótkich rurkach tak, aby słońce oświetlało go padając prostopadle, jakiś układ pośredniczący pewnie wzmacniacz błędu i na pewno µkontroler, który bada sygnał z tych czujników i steruje tranzystorami wykonawczymi przy silniczkach. Trochę za trudne jak na 1 samodzielny projekt, ale powodzenia.

• #3 19 Wrz 2006 11:11
    qrdel
    Poziom 28  

Rurek bym raczej nie radził, będą zbyt selektywne.
    Proponowałbym dwie nieprzejrzyste płytki (powiedzmy blaszki) przecinające się pod kątem prostym i postawione na powierzchni trzeciej płytki - podstawy. W każdym kącie po fototranzystorze. Do kierowania w jednym kierunku wystarczyłby komparator, do dwóch kierunków trzeba pododawać (analogowo) niektóre sygnały.