Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie fabrycznego sterowania przy kierownicy w Renault

Grzes170 19 Wrz 2006 11:24 82905 16
  • #1 19 Wrz 2006 11:24
    Grzes170
    Poziom 2  

    Witam

    Mam taki problem posiadam auto Renault laguna II chciałem wymienić radio na jakieś nowe z Mp3 ( Alpine , JVC , Sony , Pioneer ) , ale chciałbym zachować sterowanie przy kierownicy. Usłyszałem ze musze kupić adapter ( interfejs ) żeby działało . Ale nie mogę go znałeś . Czy ktoś mógłby mi pomóc .

    0 16
  • #3 19 Wrz 2006 13:11
    Grzes170
    Poziom 2  

    Dzieki bardzo pomogłes mi . Biore sie za czytanie .

    3
  • #5 19 Wrz 2006 13:22
    Grzes170
    Poziom 2  

    ok dzieki.

    0
  • #6 22 Wrz 2006 13:41
    backup
    Poziom 10  

    Witam, właśnie założyłem interface PIONEER CA.D.PI-180 ( sterowanie+wyświetlacz) do SCENICa II 1.9 DCI 2004r dla radia PIONEER DEH-7600MP. Idealnie działa wyświetlanie w desce roz., sterowanie jest trochę wolniejsze niż fabrycznym radiem ale działają wszystkie funkcje. Warunek podłączenia radia PIONNER w Renault z adapterem CA.D.PI-180 to :

    - fabryczny system audio marki TUNERLIST ( tylko TUNERLIST !)
    - żółta kostka mini-ISO w instalacji ( nie może być czarna!)
    - radio PIONEER ze złączem IP-BUS
    - ok. 400zł na interface CA.D.PI-180

    Ja zakładałem wszystko sam, jedyny problem to zamiana kabli w CA.D.PI tak aby był zasilany razem z włączeniem przycisku a po zgaszeniu silnika odcinane było dla niego zasilanie( zasilanie z czerownego przewodu kostki ISO , nie z żółtego ! )


    Pamiętać również należy o podłączeniu zasilania wzmacniacza anteny FM, np. z niebiesko-białego przewodu max.300ma, inaczej FM odbiera strasznie.
    Podłączenie fabrycznego sterowania przy kierownicy w Renault

    -1
  • #7 22 Wrz 2006 20:15
    djlj24
    Spec od car audio

    Podobno dobrze też działa interface pioneera do autek z multiplexem tylko, że jak ktoś kupuje pioneera za 250-300 zł na giełdzie to nie wyda 400 zł za inteface w sklepie. Tu jest dla wielu próg nie do przeskoczenia. A jak ktoś uczciwie zapłacił za radio i lubi mieć elegancko to przecież ten intefejsik jak znalazł.
    A sterowanie działa wolniej z jednego prostego powodu - inaczej byłby duży problem z zakłóceniami (dlatego pilot normalnie nie jest podłączony do radia a do wyświetlacza).

    0
  • #8 22 Wrz 2006 23:29
    backup
    Poziom 10  

    witam, właśnie w tym aucie jest multipleks:-) jak wyjmę teraz pioneer-a i podłącze fabrycznego tuner-lista to pamięta wszystkie ustawienia oraz kanały FM, wszytstko to siedzi w multipleksie. Z tym wolniejszym działaniem pilota to chyba jednak inna historia bo jest on podłączony prosto do radia przez mini-jack, wyświetlacz jest podłączony również do radia przez IPBUS. Widać to dokładnie jak odłącza się po kolei wtyczki od radia co za co odpowiada, a jest to :

    - 1x mini jack ( sterownie )
    - 1x IP-BUS ( wyświetlacz oraz logika )
    - 1x miniISO ( cd wyświetlacz oraz multipleks )

    Pozdrawiam,
    Sławek

    Podłączenie fabrycznego sterowania przy kierownicy w Renault

    5
  • #9 23 Wrz 2006 12:59
    djlj24
    Spec od car audio

    Taaa multiplex. Radio tuner list jest zrobione przez VDO i ma pamięć nastaw (w przeciwieństwie do chińskich produkcji). Radio włożone do innego samochodu czy włączone na stole też będzie pamiętać te same stacje. Tu instalacja nic nie ma do rzeczy.
    Multiplex masz w samochodach z koncernu PSA - Peugeot i Citroen. Tam radio jest widziane jako część samochodu i zrobienie interfejsu do wyświetlacza nie jest już tak proste jak Oplu (bez CAN) i Renault. A Pioneer zrobił i to działa.

    -1
  • #10 24 Wrz 2006 14:46
    Nawigator
    Poziom 33  

    Co do ceny Pioneera 250-300 zł. i ceny adaptera djlj24 ma zasadniczo rację ale w tym zakresie cen te radia nie mają złącza ip-bus w ogóle montowanego, podobnie jak brak im nawet wyprowadzonego kabelka mute i w niektórych tanich brak sterowania z pilota. Czyli typowy marketowy chwyt. I do omawianego wyswietlacza nie podejdą.
    A gdyby ktos chciał zamodzielnie sklecić taki adapterek to na dobry początek fotka z zawartoscią:
    Podłączenie fabrycznego sterowania przy kierownicy w Renault
    Potem sofcik do 2 piców i hula aż miło.
    Natomiast backup cos chyba pomylił z tymi kabelkami.
    Pozdr. N.

    0
  • #11 24 Wrz 2006 16:51
    djlj24
    Spec od car audio

    W sumie zależy który interface. Bo ten pokazany na fotce wygląda na oryginał Pioneera. Ale należy pamiętać, że nie tylko Pioneer robi takie zabawki do swoich radyjek - konkurencja też nie śpi. I może być trochę inaczej podłączany - w celu użycia do szerszej gamy odbiorników (nie tylko do najnowszej serii). Swoją drogą po co czytać PICe - lepiej sobie samemu napisać program od nowa na Atmelu - wychodzi taniej.

    2
  • #12 24 Wrz 2006 19:06
    backup
    Poziom 10  

    djlj24 napisał:
    Taaa multiplex. Radio tuner list jest zrobione przez VDO i ma pamięć nastaw (w przeciwieństwie do chińskich produkcji). Radio włożone do innego samochodu czy włączone na stole też będzie pamiętać te same stacje. Tu instalacja nic nie ma do rzeczy.
    Multiplex masz w samochodach z koncernu PSA - Peugeot i Citroen. Tam radio jest widziane jako część samochodu i zrobienie interfejsu do wyświetlacza nie jest już tak proste jak Oplu (bez CAN) i Renault. A Pioneer zrobił i to działa.


    ???????
    Podłączenie fabrycznego sterowania przy kierownicy w Renault

    Radio w Renault jest podłączone do szyny CAN.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Nawigator napisał:
    Natomiast backup cos chyba pomylił z tymi kabelkami.Pozdr. N.


    Masz rację, jest odwrotnie, mini-jack to sterowanie a IP-BUS to wyświetlacz.

    0
  • #13 24 Wrz 2006 20:48
    Nawigator
    Poziom 33  

    Radio w Renault jest chyba nie podłączane do szyny can tylko innej o czym piszą na cytowanej stronie.
    Jest to stosunkowo powolna transmisja.
    Pozdr. N.

    0
  • #14 24 Wrz 2006 21:07
    djlj24
    Spec od car audio

    Jak na razie na jednym wyświetlaczu sprawdzam i naprawiam wszystkie modele tuner listów - nieważne z jakiego autka pochodzą. I nie ma tego typu problemów jak z radiami PSA. Może i CAN w autku jest (pewnie jest bo tak wychodzi dużo tańsza produkcja i można potem z klienta nieźle doić za odwieszanie systemu) ale nie ma nic wspólnego z radiem (patrz też dopisek o tym, że nie do nawigacji jest osobna szyna - a PSA jest wspólna, w nowych Oplach też).

    0
  • #15 24 Wrz 2006 21:20
    backup
    Poziom 10  

    Ciężko znaleźć info jak jest z tym radiem, napewno do CAN podłączony jest wyświetlacz a to przecież integralna część RADIA. Zaznaczyłem na czerowno :
    Podłączenie fabrycznego sterowania przy kierownicy w Renault

    Dodano po 7 [minuty]:

    djlj24 napisał:
    Jak na razie na jednym wyświetlaczu sprawdzam i naprawiam wszystkie modele tuner listów - nieważne z jakiego autka pochodzą. I nie ma tego typu problemów jak z radiami PSA. Może i CAN w autku jest (pewnie jest bo tak wychodzi dużo tańsza produkcja i można potem z klienta nieźle doić za odwieszanie systemu) ale nie ma nic wspólnego z radiem (patrz też dopisek o tym, że nie do nawigacji jest osobna szyna - a PSA jest wspólna, w nowych Oplach też).


    A może orientujesz się o co to jest za kabel IPBUS-RCA (PIONEER-a) i jak jest zrobiony ? Bo chciałbym podłączyć do deh-7600 mp3, doczytałem, że muszę kupić adapter IPBUS-RCA, nie mogę znaleźć info czy jest to faktycznie jakas elektronika czy tylko czyste podłączenie do pinów w IPBUS gniazd RCA ?

    2
  • #16 25 Wrz 2006 11:42
    djlj24
    Spec od car audio

    Wyświetlacz nie jest integralną częścią radia. Da się grać na tym radiu bez samochodu i wyświetlacza. To co masz podłączone pod ten wyświetlacz to jest tzw. wyświetlanie zdarzeń oraz diagnoza.

    1
  • #17 06 Lis 2009 19:38
    Nawigator
    Poziom 33  

    Próbowałem kupić omawiany powyżej odpowiedni adapter CA-D-PI.180 ale wysoka cena, wielomiesięczne terminy oczekiwania oraz brak pewności że zadziała zniechęciły mnie do zakupu.
    Rok temu gdy wysłałem zapytanie do f-my Izotech z Wieliczki o dostępność adaptera kierownicy i displaya do Megane, otrzymałem odpowiedź że jest w opracowaniu.
    W międzyczasie o temacie zapomniałem i kilka dni temu otrzymałem maila z ofertą. Dla mnie już sprawa stała się nieaktualna, ale być może komuś ta informacja się przyda.

    Cytat:
    Adapter UNI24PNR01 - informacja techniczna.
    -------------------------------------------
    Adapter pozwala w techniczny i ekonomiczny sposób połączyć display i joystick z fabrycznego kompletu Renault Tuner List z nowocześnie wyposażonym, rynkowym odbiornikiem Pioneer przy zachowaniu sterowania i wyświetlania informacji z radia na oryginalnym displayu.

    Radia z serii Tuner List VDO były montowane głównie w samochodach Clio /Kangoo /Laguna /Megane /Modus /Scenic /Traffic z oddzielnym displayem SAGEM serii AFFA w latach 2000-2005. Do displaya podłączony jest joystick. Komunikacja dwustronna radia z displayem i joystickiem przechodzi przez żółty wtyk mini-iso z pięcioma przewodami (SDA, SCL, MRQ, RADIO-ON, GND, pin 4 wolny).
    Kolory przewodów mogą się różnić w różnych modelach. Pozostałe typowe dwa wtyki ISO to zasilanie i podłączenie głośników, typowy jest również wtyk antenowy.
    Adapter wykonany jest w formie przelotki z kompletnym okablowaniem, do bezproblemowego montażu. Sterowanie radia podane jest poprzez kątowy wtyk mini-jack 3,5mm natomiast informacje dla displaya są obecne na niebieskim gnieździe IP-bus.

    Orientacyjna lista odbiorników Pioneer wyposażonych w niezbędną funkcję Sub-display oraz Steering Wheel Control:
    ANH-P10MP, DEH-P3100UB, DEH-P4100SD, DEH-P4800MP, DEH-P5100UB, DEH-P40MP, DEH-P55BT, DEH-P5700MP, DEH-P5730MP, DEH-P6000UB, DEH-P65BT, DEH-P6700MP, DEH-P700BT, DEH-P7000U, DEH-P7100BT, DEH-P7600MP, DEH-P7700MP, DEH-P80MP, DEH-P8100BT, DEH-P8600MP, DEH-P9600MP, FH-P80BT

    Obsługiwane rozkazy sterowania to VOL+/-, SEEK+/- manual/*automat, SOURCE, MUTE/*BAND przy pomocy przycisków joysticka (*oznacza przytrzymanie przycisku ponad 2 s.) oraz PRESET+/- przy pomocy pokrętła joysticka.

    Zastosowanie adaptera blokuje użycie gniazda IP-bus radia dla zmieniarki Pioneer i jej ewentualne podłączenie wymaga użycia specjalnego rozdzielacza. Inne adaptery Pioneer np. dla Ipoda lub Bluetootha można podłączyć bez problemu. Fabryczna zmieniarka VDO jest niekompatybilna z radiem Pioneer i w tej konfiguracji nie będzie działać.

    Przed zamówieniem adaptera UNI24PNR01 należy sprawdzić czy display/joystick współpracuje z radiem serii Tuner List przez żółty wtyk mini-iso z 5-ma przewodami oraz czy radio Pioneer posiada funkcje Sub-display oraz Sterowanie z zewnętrznego adaptera.

    Aktualna cena adaptera z okablowaniem to 149.00 PLN z Vat plus koszty wysyłki. Zapewniamy pomoc przy doborze sprzętu oraz gwarantujemy zwrot należności za towar w przypadku rezygnacji z zakupu. Faktura VAT, gwarancja 12 m-cy. Informacja techniczno/handlowa pon.-pt. 10-18 ... tel. 012 632 12 28 ... tel. kom. 668 096 961 ... e-mail: adapter(malpa)piloty.pl


    Podłączenie fabrycznego sterowania przy kierownicy w Renault

    Podłączenie fabrycznego sterowania przy kierownicy w Renault

    3
  Szukaj w 5mln produktów