Mam taki problem posiadam auto Renault laguna II chciałem wymienić radio na jakieś nowe z Mp3 ( Alpine , JVC , Sony , Pioneer ) , ale chciałbym zachować sterowanie przy kierownicy. Usłyszałem ze musze kupić adapter ( interfejs ) żeby działało . Ale nie mogę go znałeś . Czy ktoś mógłby mi pomóc .
Witam, właśnie założyłem interface PIONEER CA.D.PI-180 ( sterowanie+wyświetlacz) do SCENICa II 1.9 DCI 2004r dla radia PIONEER DEH-7600MP. Idealnie działa wyświetlanie w desce roz., sterowanie jest trochę wolniejsze niż fabrycznym radiem ale działają wszystkie funkcje. Warunek podłączenia radia PIONNER w Renault z adapterem CA.D.PI-180 to :
- fabryczny system audio marki TUNERLIST ( tylko TUNERLIST !)
- żółta kostka mini-ISO w instalacji ( nie może być czarna!)
- radio PIONEER ze złączem IP-BUS
- ok. 400zł na interface CA.D.PI-180
Ja zakładałem wszystko sam, jedyny problem to zamiana kabli w CA.D.PI tak aby był zasilany razem z włączeniem przycisku a po zgaszeniu silnika odcinane było dla niego zasilanie( zasilanie z czerownego przewodu kostki ISO , nie z żółtego ! )
Pamiętać również należy o podłączeniu zasilania wzmacniacza anteny FM, np. z niebiesko-białego przewodu max.300ma, inaczej FM odbiera strasznie.
Podobno dobrze też działa interface pioneera do autek z multiplexem tylko, że jak ktoś kupuje pioneera za 250-300 zł na giełdzie to nie wyda 400 zł za inteface w sklepie. Tu jest dla wielu próg nie do przeskoczenia. A jak ktoś uczciwie zapłacił za radio i lubi mieć elegancko to przecież ten intefejsik jak znalazł.
A sterowanie działa wolniej z jednego prostego powodu - inaczej byłby duży problem z zakłóceniami (dlatego pilot normalnie nie jest podłączony do radia a do wyświetlacza).
witam, właśnie w tym aucie jest multipleks:-) jak wyjmę teraz pioneer-a i podłącze fabrycznego tuner-lista to pamięta wszystkie ustawienia oraz kanały FM, wszytstko to siedzi w multipleksie. Z tym wolniejszym działaniem pilota to chyba jednak inna historia bo jest on podłączony prosto do radia przez mini-jack, wyświetlacz jest podłączony również do radia przez IPBUS. Widać to dokładnie jak odłącza się po kolei wtyczki od radia co za co odpowiada, a jest to :
- 1x mini jack ( sterownie )
- 1x IP-BUS ( wyświetlacz oraz logika )
- 1x miniISO ( cd wyświetlacz oraz multipleks )
Taaa multiplex. Radio tuner list jest zrobione przez VDO i ma pamięć nastaw (w przeciwieństwie do chińskich produkcji). Radio włożone do innego samochodu czy włączone na stole też będzie pamiętać te same stacje. Tu instalacja nic nie ma do rzeczy.
Multiplex masz w samochodach z koncernu PSA - Peugeot i Citroen. Tam radio jest widziane jako część samochodu i zrobienie interfejsu do wyświetlacza nie jest już tak proste jak Oplu (bez CAN) i Renault. A Pioneer zrobił i to działa.
Co do ceny Pioneera 250-300 zł. i ceny adaptera djlj24 ma zasadniczo rację ale w tym zakresie cen te radia nie mają złącza ip-bus w ogóle montowanego, podobnie jak brak im nawet wyprowadzonego kabelka mute i w niektórych tanich brak sterowania z pilota. Czyli typowy marketowy chwyt. I do omawianego wyswietlacza nie podejdą.
A gdyby ktos chciał zamodzielnie sklecić taki adapterek to na dobry początek fotka z zawartoscią:
Potem sofcik do 2 piców i hula aż miło.
Natomiast backup cos chyba pomylił z tymi kabelkami.
Pozdr. N.
W sumie zależy który interface. Bo ten pokazany na fotce wygląda na oryginał Pioneera. Ale należy pamiętać, że nie tylko Pioneer robi takie zabawki do swoich radyjek - konkurencja też nie śpi. I może być trochę inaczej podłączany - w celu użycia do szerszej gamy odbiorników (nie tylko do najnowszej serii). Swoją drogą po co czytać PICe - lepiej sobie samemu napisać program od nowa na Atmelu - wychodzi taniej.
Taaa multiplex. Radio tuner list jest zrobione przez VDO i ma pamięć nastaw (w przeciwieństwie do chińskich produkcji). Radio włożone do innego samochodu czy włączone na stole też będzie pamiętać te same stacje. Tu instalacja nic nie ma do rzeczy.
Multiplex masz w samochodach z koncernu PSA - Peugeot i Citroen. Tam radio jest widziane jako część samochodu i zrobienie interfejsu do wyświetlacza nie jest już tak proste jak Oplu (bez CAN) i Renault. A Pioneer zrobił i to działa.
???????
Radio w Renault jest podłączone do szyny CAN.
Dodano po 15 [minuty]:
Nawigator wrote:
Natomiast backup cos chyba pomylił z tymi kabelkami.Pozdr. N.
Masz rację, jest odwrotnie, mini-jack to sterowanie a IP-BUS to wyświetlacz.
Jak na razie na jednym wyświetlaczu sprawdzam i naprawiam wszystkie modele tuner listów - nieważne z jakiego autka pochodzą. I nie ma tego typu problemów jak z radiami PSA. Może i CAN w autku jest (pewnie jest bo tak wychodzi dużo tańsza produkcja i można potem z klienta nieźle doić za odwieszanie systemu) ale nie ma nic wspólnego z radiem (patrz też dopisek o tym, że nie do nawigacji jest osobna szyna - a PSA jest wspólna, w nowych Oplach też).
Ciężko znaleźć info jak jest z tym radiem, napewno do CAN podłączony jest wyświetlacz a to przecież integralna część RADIA. Zaznaczyłem na czerowno :
Dodano po 7 [minuty]:
djlj24 wrote:
Jak na razie na jednym wyświetlaczu sprawdzam i naprawiam wszystkie modele tuner listów - nieważne z jakiego autka pochodzą. I nie ma tego typu problemów jak z radiami PSA. Może i CAN w autku jest (pewnie jest bo tak wychodzi dużo tańsza produkcja i można potem z klienta nieźle doić za odwieszanie systemu) ale nie ma nic wspólnego z radiem (patrz też dopisek o tym, że nie do nawigacji jest osobna szyna - a PSA jest wspólna, w nowych Oplach też).
A może orientujesz się o co to jest za kabel IPBUS-RCA (PIONEER-a) i jak jest zrobiony ? Bo chciałbym podłączyć do deh-7600 mp3, doczytałem, że muszę kupić adapter IPBUS-RCA, nie mogę znaleźć info czy jest to faktycznie jakas elektronika czy tylko czyste podłączenie do pinów w IPBUS gniazd RCA ?
Wyświetlacz nie jest integralną częścią radia. Da się grać na tym radiu bez samochodu i wyświetlacza. To co masz podłączone pod ten wyświetlacz to jest tzw. wyświetlanie zdarzeń oraz diagnoza.
Próbowałem kupić omawiany powyżej odpowiedni adapter CA-D-PI.180 ale wysoka cena, wielomiesięczne terminy oczekiwania oraz brak pewności że zadziała zniechęciły mnie do zakupu.
Rok temu gdy wysłałem zapytanie do f-my Izotech z Wieliczki o dostępność adaptera kierownicy i displaya do Megane, otrzymałem odpowiedź że jest w opracowaniu.
W międzyczasie o temacie zapomniałem i kilka dni temu otrzymałem maila z ofertą. Dla mnie już sprawa stała się nieaktualna, ale być może komuś ta informacja się przyda.
Quote:
Adapter UNI24PNR01 - informacja techniczna.
-------------------------------------------
Adapter pozwala w techniczny i ekonomiczny sposób połączyć display i joystick z fabrycznego kompletu Renault Tuner List z nowocześnie wyposażonym, rynkowym odbiornikiem Pioneer przy zachowaniu sterowania i wyświetlania informacji z radia na oryginalnym displayu.
Radia z serii Tuner List VDO były montowane głównie w samochodach Clio /Kangoo /Laguna /Megane /Modus /Scenic /Traffic z oddzielnym displayem SAGEM serii AFFA w latach 2000-2005. Do displaya podłączony jest joystick. Komunikacja dwustronna radia z displayem i joystickiem przechodzi przez żółty wtyk mini-iso z pięcioma przewodami (SDA, SCL, MRQ, RADIO-ON, GND, pin 4 wolny).
Kolory przewodów mogą się różnić w różnych modelach. Pozostałe typowe dwa wtyki ISO to zasilanie i podłączenie głośników, typowy jest również wtyk antenowy.
Adapter wykonany jest w formie przelotki z kompletnym okablowaniem, do bezproblemowego montażu. Sterowanie radia podane jest poprzez kątowy wtyk mini-jack 3,5mm natomiast informacje dla displaya są obecne na niebieskim gnieździe IP-bus.
Orientacyjna lista odbiorników Pioneer wyposażonych w niezbędną funkcję Sub-display oraz Steering Wheel Control:
ANH-P10MP, DEH-P3100UB, DEH-P4100SD, DEH-P4800MP, DEH-P5100UB, DEH-P40MP, DEH-P55BT, DEH-P5700MP, DEH-P5730MP, DEH-P6000UB, DEH-P65BT, DEH-P6700MP, DEH-P700BT, DEH-P7000U, DEH-P7100BT, DEH-P7600MP, DEH-P7700MP, DEH-P80MP, DEH-P8100BT, DEH-P8600MP, DEH-P9600MP, FH-P80BT
Obsługiwane rozkazy sterowania to VOL+/-, SEEK+/- manual/*automat, SOURCE, MUTE/*BAND przy pomocy przycisków joysticka (*oznacza przytrzymanie przycisku ponad 2 s.) oraz PRESET+/- przy pomocy pokrętła joysticka.
Zastosowanie adaptera blokuje użycie gniazda IP-bus radia dla zmieniarki Pioneer i jej ewentualne podłączenie wymaga użycia specjalnego rozdzielacza. Inne adaptery Pioneer np. dla Ipoda lub Bluetootha można podłączyć bez problemu. Fabryczna zmieniarka VDO jest niekompatybilna z radiem Pioneer i w tej konfiguracji nie będzie działać.
Przed zamówieniem adaptera UNI24PNR01 należy sprawdzić czy display/joystick współpracuje z radiem serii Tuner List przez żółty wtyk mini-iso z 5-ma przewodami oraz czy radio Pioneer posiada funkcje Sub-display oraz Sterowanie z zewnętrznego adaptera.
Aktualna cena adaptera z okablowaniem to 149.00 PLN z Vat plus koszty wysyłki. Zapewniamy pomoc przy doborze sprzętu oraz gwarantujemy zwrot należności za towar w przypadku rezygnacji z zakupu. Faktura VAT, gwarancja 12 m-cy. Informacja techniczno/handlowa pon.-pt. 10-18 ... tel. 012 632 12 28 ... tel. kom. 668 096 961 ... e-mail: adapter(_at_)piloty.pl