Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

polonez dziwne objawy, falujące obroty

GALILEO 20 Sep 2006 19:00 3386 11
  • #1
    GALILEO
    Level 18  
    mam pytanie , mam sprawnego poloneza 1.9 disel z silnikiem citroena, i wszystko jest ok , ale przy zakupie niebyło w zegarach obrotomierza , więc postanowiłem sobie kupić valeo i nawet były juz tam ścieżki oryginalne tylko zakryte napisem fso no więc go włozylem i co? kiszka !
    obroty falują n a obrotomierzu , postanowiłem sprawdzic ten obrotomierz u kolegi w oplu , no działa bez zarzutu , i w fordzie też, no ale w końcu to do poloneza !!! i co nic faluje jak falowało,/powiem tylko ze w dislach obrotomierze są podpinane do alternatora/ ma ktoś jakąś rade :(
  • #2
    kleki
    Level 28  
    Regulator napięcia lub mostek prostowniczy?
    A może są jakieś różnice w napięciach ładowania akku? Ostatecznie można dodać elektrolit koło samego ustroju wskazówki, ale to ostatnia decha ratunku.
    pzdr
  • #3
    GALILEO
    Level 18  
    nie rozumiem nic jak dodać elektrolit koło wskazówki? prąd jest stały i dobry z alternatora
  • #4
    GALILEO
    Level 18  
    zajarzyłem , kondensatorek elektrolityczny :) ale na dłużej?
  • #5
    kleki
    Level 28  
    Myślę, że masz cosik nie tak albo z regulatorem napięcia, albo z alternatorem. Na dłuzej to właśnie te elementy bym prześwietlił.
    pzdr
  • #6
    GALILEO
    Level 18  
    zajarzyłem , kondensatorek elektrolityczny :) ale na dłużej?
  • #7
    kleki
    Level 28  
    Myślę, że jak prześwietlisz uklad ładowania to nie zaszkodzi. A może faktycznie obroty faktycznie nie są stabilne? Spróbuj umyć kable wn np. rozpuszczalnikiem nitro (mi pomagalo).
    pzdr
  • #8
    autoelektryk
    Level 17  
    ha ha wysokie napiecie w dieslu :D

    powiedz mi kolego ten obotomierz jest zasilany sygnałowo z zacisku w

    czy ma moze swoja pradniczke bo orginalny obrotomierz ma to drugie
  • #9
    paczek22
    Level 14  
    autoelektryk wrote:
    ha ha wysokie napiecie w dieslu :D

    powiedz mi kolego ten obotomierz jest zasilany sygnałowo z zacisku w

    czy ma moze swoja pradniczke bo orginalny obrotomierz ma to drugie

    Autoelektryk nie śmiej sie z nikogo bo i ty wiedzą nie błysnąłeś!!
    W polonezie 1,9D sygnał na obrotomierz brany jest z czujnika z obudowy koła zamachowego. Na desce rozdzielczej (gniazdo C) przecięta jest scieżka nr 1 tj. jeden biegun czujnika oraz ekran przewodu do czujnika. Zrób tam zworke powinno pomóc. Powodzenia
  • #10
    autoelektryk
    Level 17  
    nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac..

    zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
  • #11
    paczek22
    Level 14  
    autoelektryk przepraszam troszke mnie poniosło
  • #12
    autoelektryk
    Level 17  
    :spoko:

    nie ma sprawy ostatni robiłem atu w benzynie nie działał obrotomierz a powodem była odkrecona nakretka w szafie


    chłpaki na produkcji mieli chyba słaby dzien



    pozdrawiam