Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323 sedan 96 rok silnik 1,5 16v - obroty silnika

basilio2 20 Sep 2006 19:00 5584 9
  • #1
    basilio2
    Level 11  
    Witam Wszystkich a szczególnie mogących mi pomóc.
    Moj problem jest następujący - kupiłem sobie Mazdę jak w tytule i teraz wyszedł problem.
    Jest następujący - przy zimnym silniku jak włączę autko to obroty mieszczą się w granicach 1200 obr/min, później zaczynają schodzic wraz ze wzrostem temp silnika i silnik delikatnie zaczyna szarpac, jeszcze później jest gorzej w koncu jak autko a dokładniej silnik się nagrzeje to chodzi nierównomiernie (choć na obroty wchodzi dobrze - przynajmniej tak mi się wydaje).
    Sprawdziłem już następujące rzeczy - wtryskiwacze - ok, świece - ok, iskra jest w porządku - teraz rzeczy które mnie zastanawiają - na 4 cylindrze wtryskiwacz na wolnych obrotach podaje 3 razy mniejszą dawkę paliwa niż 3 pozostałe wtryskiwacze (stwierdzone wizualnie - ale to na 100% nie wina wtryskiwacza ani kanałów paliwowych) i
    zastanawiam się jeszcze nad sondą lambda, bo może to ona jest winna, gdyż po odłączeniu na biegu jałowym sondy całkowicie nic się nie zmienia w pracy silnika (na wysokich nie sprawdzałem). Proszę o rady co to może być, a może jakiś czujnik steruje tym, że na tym wtryskiwaczu jest mniejsza dawka? Jak to zdiagnozować? Proszę o info na forum, bądz też na e'mail - basilio2(malpa)interia.pl
    Miłego tygodnia życzę - Tomek
  • #2
    WBART
    Level 19  
    sondę należało by pomieżyć a nie odłączać
  • #3
    any56
    Level 39  
    Witam!
    Jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś grzebał w ustawieniach komputera pokładowego.
    Powinieneś zrobić diagnostykę...
  • #4
    WBART
    Level 19  
    wywołaj kody błyskowe i sprawdż błędy
  • #5
    mr.box
    Level 15  
    Witam
    Na mechanice nie znam się za dobrze, ale mój tata miał podobny problem. Po wizycie u znajomego mechanika wyszło na jaw, że to (jakiś) zawór wolnych obrotów był zapchany. Wystarczył przeczyścić zawór i po kłopocie było.
    Acha ale ta usterka miała miejce we fiace punto, nie wiem jak jest w mazdzie.
  • #6
    datatomek
    Level 26  
    Na pocątek na pewno należałoby podłączyć komputer pod diagnostyke, bo na oko nigdy nie dojdziesz do tego co jest przyczyną.Faktem jest że gdy silnik osiągnie swoją nominalną temperaturę pracy, komputer przełącza się z trybu ustalonego na tryb podług sygnałów sondy.Jeśli jest zimny dostosowuje parametry z pamięci, w drugim przypadku podstwawowy parametr to sygnał sondy.Taka nierówna przaca może świadczyć o znacznym wzbogaceniu mieszanki w stosunku do potrzeb aktualnie nagrzanego silnika.Jeśli sygnał na sondzie stoi to może tak być.Oczywiście powodem może być również w skrajnym przypadku uszkodzenie na uszczelnieniu kolektora dolotowego.Zastanawiam się tylko co oznacza ta różnica we wtryskiwaczach.A są one sterowane elektrycznie? Skąd ta pewność na 100% że są sprawne? Co do Twojego ostatniego pytania, to sam czas wtrysku paliwa uzależniony jest od kilku parametrów, m.in. temp.silnika, obrotów, czujnika przepływu powietrza.Jeśli sądzisz że jesteś w stanie poradzić sobie bez diagnostyki, to podłącz oscyloskop pod podstawowe sygnały i obserwuj.Przede wszystkim czujnik temperatury, przepływomierz, lub MAP sensor, zależnie co tam jest, sygnał z sondy, lub sond, zależnie ile ich tam jest, sygnał położenia wału.Ale możliwe że to jednak sonda.Pytanie tylko podstawowe: Czy tak było od początku? W jakich okolicznościach się to objawiło?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Trawik
    Level 26  
    elektrit wrote:
    basilio2 wrote:
    - na 4 cylindrze wtryskiwacz na wolnych obrotach podaje 3 razy mniejszą dawkę paliwa niż 3 pozostałe wtryskiwacze (stwierdzone wizualnie - ale to na 100% nie wina wtryskiwacza ani

    Jak to sprawdzałeś?Wzrokowo czy menzurką?
    Jeżeli faktycznie tak jest to zamień miejscami wtryskiwacze.Jeżeli sytuacja będzie taka sama-ilość wypływającego paliwa z 4 będzie mniejsza to sprawdź jaki jest czas otwarcia wtryskiwacza (oscyloskopem).
    Oglądnij kolektor dolotowy pod kątem przecieków powietrza.
    Wcześniejsze odpowiedzi skomentuję tak
    "dno i 4 metry mułu"

    Post datatomek może się podobać-dużo trafnych uwag.

    dobre :D:D:D
  • #9
    anbon
    Level 13  
    Miałem ten sam problem. Też mam mazde 96r. Obroty nie były stałe. Problem był następujący. Jedna przewód gumowy tuz za sinikiem(zaraz za deklem od silnika) był za duży i zasysał powietrze. zmieniłem i obroty się wyrównały na 800. Nie ma zadnych skoków.
  • #10
    basilio2
    Level 11  
    Dziekuję za wszystkie udzielone informacje! Problemem okazał się jeden z zaworów dolotowych który się nie domykał i dlatego mniejsze cisnienie powodowalo nierówną pracę silnika. Wymieniłem podkładkę pod popychaczem i teraz praca jest równiutka i utrzymuje sie na wolnych obrotach w granicy 750 obr/min. Pozdrawiam iraz jeszcze dziekuję za info.:D