Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra 1.6 na czym lepiej jezdzic gaz czy benzyna ?

xxarekxx 21 Wrz 2006 14:21 2458 14
  • #1 21 Wrz 2006 14:21
    xxarekxx
    Poziom 10  

    Witam napisałem ten temat bo chciałbym mieć porównanie :)

    Auto moje spala 7,5L/100km benzyny E95 w mieście
    średnią wyliczyłem po przejechaniu 1000km.

    w trasie auto łapie sie w 6,5l/100km przy prędkości 120km/h
    podobnie jak wyżej liczyłem po przejechaniu 1000km

    Jak sadzicie czy opłaca mi sie zakładać gaz jeśli mam zamiar
    pojeździć tym autem 3 lata?

    W sumie na miesiąc wychodzi około 3tys. km. czyli na miesiąc auto spali około 220 l paliwa przy obecnej cenie benzyny jakieś 1tys na paliwo na miesiąc.

    Zastanawia mnie to ile więcej gazu spalać będzie auto niż benzyny, przeważnie każdy kto jeździ na gazie mówi że auto gazu spala więcej na 100 niż benzyny.

    Czekam na posty.

    0 14
  • #2 21 Wrz 2006 14:45
    cobra333
    Poziom 11  

    Przy gazie spala ok 2 l LPG więcej czyli jezeli pali Ci ok 7,5 to musisz się liczyć ze gazu spali 9,5 pomnożyć przec cenę gazu to masz ok 19 zł na 100 km na paliwku koszt 100 km to 30 zł przy 3 tys km oszczędzasz 330 zł mieś, więc przez 6 miesięcy po założeniu gazu zaczynasz oszczedzać 330 zł mieś bo przez tr 6 mieś musi Ci się zwrócić instalacja
    Jeżeli 3 lata to mozesz zyskać 3300 rocznie x 3lata!!! Gdybys odkładał te oszczedności to być kolejną Vectre kupił za 3 lata
    Pozdr,

    0
  • #3 21 Wrz 2006 15:28
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    nie samym gazem auto żyje
    odpalasz i tak na benzynie a i co rok do przeglądu dolicz koszt jakieś 60zł (nie jestem pewny do końca tej kwoty), i z tego co zauważyłem większość ludzi moich znajomych którzy mają gaz mają z nim problemy jak nie filterek to rurka albo jeszcze ch... wie co a z tym spalaniem to tak zawsze słucham i czytam i nic mi się nie zgadza teoretycznie różnica nie wielka a w praktyce słyszę cały czas o spalaniu w granicach 12L/100km a nawet więcej (tak średnio). Może to problem ze źle wyregulowaną instalacją ale wynikało by z tego że w olsztynie nie potrafią tego wyregulować bo znajomych mam wielu i wielu z nich na taksówce i wszyscy narzekają na gaz.
    Teraz to sobie nagrabiłem u zwolenników gazu,
    Pozdrawiam

    0
  • #4 21 Wrz 2006 15:44
    cobra333
    Poziom 11  

    Nie wcale nie nagrabiłes Faktycznie koszty paliwa na rok to 100 zł odpalanie i ewentualny brak gazu, natomiast co do regulacji gazu to są 2 szkoły oszczedna ze stratą mocy i mniej oszczędna ale za to z normalnymi osiągami

    0
  • #5 21 Wrz 2006 15:52
    xxarekxx
    Poziom 10  

    cobra333 napisał:
    Przy gazie spala ok 2 l LPG więcej czyli jezeli pali Ci ok 7,5 to musisz się liczyć ze gazu spali 9,5 pomnożyć przec cenę gazu to masz ok 19 zł na 100 km na paliwku koszt 100 km to 30 zł przy 3 tys km oszczędzasz 330 zł mieś, więc przez 6 miesięcy po założeniu gazu zaczynasz oszczedzać 330 zł mieś bo przez tr 6 mieś musi Ci się zwrócić instalacja
    Jeżeli 3 lata to mozesz zyskać 3300 rocznie x 3lata!!! Gdybys odkładał te oszczedności to być kolejną Vectre kupił za 3 lata
    Pozdr,


    faktycznie moge nazbierać na nastepne auto :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    goldwinger napisał:
    nie samym gazem auto żyje
    odpalasz i tak na benzynie a i co rok do przeglądu dolicz koszt jakieś 60zł (nie jestem pewny do końca tej kwoty), i z tego co zauważyłem większość ludzi moich znajomych którzy mają gaz mają z nim problemy jak nie filterek to rurka albo jeszcze ch... wie co a z tym spalaniem to tak zawsze słucham i czytam i nic mi się nie zgadza teoretycznie różnica nie wielka a w praktyce słyszę cały czas o spalaniu w granicach 12L/100km a nawet więcej (tak średnio). Może to problem ze źle wyregulowaną instalacją ale wynikało by z tego że w olsztynie nie potrafią tego wyregulować bo znajomych mam wielu i wielu z nich na taksówce i wszyscy narzekają na gaz.
    Teraz to sobie nagrabiłem u zwolenników gazu,
    Pozdrawiam


    też słyszałem że gaz wymaga czestych regulacji i konserwacji.

    Dodano po 2 [minuty]:

    cobra333 napisał:
    Nie wcale nie nagrabiłes Faktycznie koszty paliwa na rok to 100 zł odpalanie i ewentualny brak gazu, natomiast co do regulacji gazu to są 2 szkoły oszczedna ze stratą mocy i mniej oszczędna ale za to z normalnymi osiągami


    a od samej insatlacji gazowej od firmy która ją produkuje coś zalezy prucz ceny ?

    Jaką ty byś załozył na moim miejscu do vectry 1,6 z 93r. silnik to c16nz, ?

    0
  • #6 22 Wrz 2006 20:46
    kszyhoo11
    Poziom 9  

    Witam,
    Maiłem Vectra B silnik 1.8 16V. na benzynie auto paliło ok. 7,5L /100km przy prędkości 110km/h a gazu (dobrego gazu) potrafiło wciągnąć tyle samo co benzyny (kilka razy miałem taki przypadek). Normalnie to Vectra paliła mi litr więcej gazu niż benzyny czyli 8,5 L/100km.

    Co do instalacji to ja założyłem instalacje BRC i byłem z niej zadowolony - 2 lata gwarancji, assistance. Muszę się "pochwalić" że miałem na początku sterownik BRC Blitz ale na nim auto jeździło kiepsko i świeciła mi się kontrolka CHECK ENGINE ale po tym zmieniłem sterownik na BRC Just i auto było jak nowo narodzone (na gazie chodziło tak samo a nawet lepiej niż na benzynie). Gazownik powiedział mi że z Oplami jest tak że jedne silniki chodzą lepiej na jednych sterownikach drugie na drugich.

    Przed założeniem zaciągnij języka czy Gazownik dobrze zakłada instalacje, żeby Ci ktoś inny nie poprawiał jak tamten spier...

    Jeśli chcesz żeby auto zyskało mocy na gazie i nie szkoda Ci kasy to załóż instalacje z wtryskiem Ciekłego gazu.

    Ja na twoim miejscu założył bym instalacje BRC ze sterownikiem Just i poprosił gazownika żeby wgrał Ci DOBRĄ MAPĘ od gazu (żeby dużo nie palił i miał kopa na gazie).
    Pozdrawiam

    [/b]

    0
  • #7 23 Wrz 2006 12:02
    xxarekxx
    Poziom 10  

    Zaczołem już szukać warsztatu narazie tylko jeden mi przypasował instalacja bedzie kosztowac 1,7 tys. i firmy BRC jest sterownok reszta innych firm nie pamietam, zatanawiam się i inne podzespoły róznych firm tak jak radza w warsztacie, czy lepiej wszystko jednej firmy jak mówią w oplu :)

    0
  • #8 23 Wrz 2006 19:49
    s27
    Poziom 15  

    kolego akurat masz auto idealne do LPG i bez obawy że coś będzie żle - ople do 2000 roku śmigają na gazie tak jak na benzynie, problem może być tylko gdy jakiś partacz zamontuje ci instalacje a nie będzie w stanie jej wyregulować, warto zamontować dobry reduktor gazu np. BRC i mieć gwarancję na 2 lata; poszukaj w pobliżu siebie dobrego zakładu i śmiało montuj; spalanie w cyklu miejskim nie powinno przekroczyć 10 litr. a min w trasie to 7 litr. ; jeździłem oplami z lat 92 - 2000 na lpg nawet z uszkodzonymi silniczkami krokowymi gdzie była wstawiona ręczna regulacja i było YES !!! YES !!! YES !!! 8 V oraz 16 V; zapomniałem napisać że będzie OK jeżeli w obecnej chwili masz wszystko w porządku tak jak np. świece i przewody wysokiego napięcia bo przy gazie to muszą te dwa elementy być w stanie co najmniej dobrym - w przeciwnym razie troszeczkę się wystraszysz :D lub przeżyjesz szok jak mój sąsiad - dym pod maską

    0
  • #9 24 Wrz 2006 10:17
    carinus
    Poziom 16  

    Co do opini o dobrym sprzecie to BRC chyba nie łapie sie pod to pojecie.Są na rynku inne lepsze firmy i warto poszukac czegos co zapewni mozliwosc prostego, indywidualnego modyfikowania ustawien sterownika gazu.Oferta jest szeroka.

    0
  • #10 25 Wrz 2006 19:46
    xxarekxx
    Poziom 10  

    carinus napisał:
    Co do opini o dobrym sprzecie to BRC chyba nie łapie sie pod to pojecie.Są na rynku inne lepsze firmy i warto poszukac czegos co zapewni mozliwosc prostego, indywidualnego modyfikowania ustawien sterownika gazu.Oferta jest szeroka.


    Możesz podać jakiś przykłady ? i szacowany koszt ?:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    s27 napisał:
    kolego akurat masz auto idealne do LPG i bez obawy że coś będzie żle - ople do 2000 roku śmigają na gazie tak jak na benzynie, problem może być tylko gdy jakiś partacz zamontuje ci instalacje a nie będzie w stanie jej wyregulować, warto zamontować dobry reduktor gazu np. BRC i mieć gwarancję na 2 lata; poszukaj w pobliżu siebie dobrego zakładu i śmiało montuj; spalanie w cyklu miejskim nie powinno przekroczyć 10 litr. a min w trasie to 7 litr. ; jeździłem oplami z lat 92 - 2000 na lpg nawet z uszkodzonymi silniczkami krokowymi gdzie była wstawiona ręczna regulacja i było YES !!! YES !!! YES !!! 8 V oraz 16 V; zapomniałem napisać że będzie OK jeżeli w obecnej chwili masz wszystko w porządku tak jak np. świece i przewody wysokiego napięcia bo przy gazie to muszą te dwa elementy być w stanie co najmniej dobrym - w przeciwnym razie troszeczkę się wystraszysz :D lub przeżyjesz szok jak mój sąsiad - dym pod maską


    No to chyba jakas bajka ;) widziałem jak gaz strzelił w filtr i go rozerwał :) ale mała explozja pod maska :/

    0
  • #11 25 Wrz 2006 22:18
    carinus
    Poziom 16  

    Cytat:
    xxarekxx napisał:
    carinus napisał:
    Co do opini o dobrym sprzecie to BRC chyba nie łapie sie pod to pojecie.Są na rynku inne lepsze firmy i warto poszukac czegos co zapewni mozliwosc prostego, indywidualnego modyfikowania ustawien sterownika gazu.Oferta jest szeroka.


    Możesz podać jakiś przykłady ? i szacowany koszt ?:
    )

    Przyklady z BRC mialem odczuwalne na wlasnej skorze i skorze kolegi ktory mial przeboje z tą firmą.Co do oferty to wystarczy zerknac na allegro.Ostatnio jezdze tylko na Landirenzo i Lovato,nie moglem narzekac na Tartarini.
    Cytat:

    Dodano po 1 [minuty]:

    s27 napisał:
    kolego akurat masz auto idealne do LPG i bez obawy że coś będzie żle - ople do 2000 roku śmigają na gazie tak jak na benzynie, problem może być tylko gdy jakiś partacz zamontuje ci instalacje a nie będzie w stanie jej wyregulować, warto zamontować dobry reduktor gazu np. BRC i mieć gwarancję na 2 lata; poszukaj w pobliżu siebie dobrego zakładu i śmiało montuj; spalanie w cyklu miejskim nie powinno przekroczyć 10 litr. a min w trasie to 7 litr. ; jeździłem oplami z lat 92 - 2000 na lpg nawet z uszkodzonymi silniczkami krokowymi gdzie była wstawiona ręczna regulacja i było YES !!! YES !!! YES !!! 8 V oraz 16 V; zapomniałem napisać że będzie OK jeżeli w obecnej chwili masz wszystko w porządku tak jak np. świece i przewody wysokiego napięcia bo przy gazie to muszą te dwa elementy być w stanie co najmniej dobrym - w przeciwnym razie troszeczkę się wystraszysz :D lub przeżyjesz szok jak mój sąsiad - dym pod maską


    No to chyba jakas bajka ;) widziałem jak gaz strzelił w filtr i go rozerwał :) ale mała explozja pod maska :/


    To nie bajka!Nie zawsze gaz musi rozwalic pół samochodu.Zazwyczaj wystarczają klapy przeciwwybuchowe zeby zniwelowac skutki strzału.Jezeli rozerwalo filtr to ja osobiscie nakopałbym w d..pe gazownikowi ktory montowal instalacje.
    Cytat:

    0
  • #12 27 Wrz 2006 10:34
    s27
    Poziom 15  

    eksploatacja auta na gazie - normalny objaw że strzeli w kolektor ssący i nigdy nikt nie będzie w stanie przewidzieć kiedy to nastąpi - dlatego zachodzi konieczność zamontowania zaworów przed uszkodzeniem kolektora ssącego i pozostałych elementów a odnośnie kto zawinił ??? gazownik będzie winny jeżeli właściciel nie wymieni świec lub przewodów lub zdusi autko na wolnych obrotach, wina gazownika będzie owszem jeżeli nie zamontuje klap, Sprinter brata ma enty raz klejony filtr i przewody oryginał z serwisu + cewki - strzela kiedy mu się chce :D a klapy są zamontowane nawet 3 szt i tak rozwala obudowę.

    0
  • #13 27 Wrz 2006 11:24
    piecu
    Poziom 9  

    Jeżeli szukasz oszczędności to zakładaj gaz, chłopaki mają racje że bobrze założona instalacja nie pogarsza osiągów samochodu, co do spalania to ja bym sie jednak przygotował na 10 l w cyklu miejskim, bo nie wieże że zejdzie poniżej (na trasie owszem). Niestety koszty utrzymania instalacje są troche wyższe, kable i świece to podstawa, przeglądy też droższe ;/ Ale jeżeli robisz 3 k km miesięcznie to zakładaj, opłaca się. Tylko przestroga nie tankuj gazu na stacjach no name, wole dołożyć 3 gr na litrze i jechać na orlen ale za to zrobić od 50 do nawet 100 km więcej na zbiorniku (sprawdzone)

    0
  • #14 27 Wrz 2006 15:37
    carinus
    Poziom 16  

    s27 napisał:
    eksploatacja auta na gazie - normalny objaw że strzeli w kolektor ssący i nigdy nikt nie będzie w stanie przewidzieć kiedy to nastąpi - dlatego zachodzi konieczność zamontowania zaworów przed uszkodzeniem kolektora ssącego i pozostałych elementów a odnośnie kto zawinił ??? gazownik będzie winny jeżeli właściciel nie wymieni świec lub przewodów lub zdusi autko na wolnych obrotach, wina gazownika będzie owszem jeżeli nie zamontuje klap, Sprinter brata ma enty raz klejony filtr i przewody oryginał z serwisu + cewki - strzela kiedy mu się chce :D a klapy są zamontowane nawet 3 szt i tak rozwala obudowę.


    Zadaniem gazownika jest zalozenie takiego zabezpieczenia ktore zapewni bezproblemową eksploatacje instalacji.Mozna zalozyc nawet 10 klapek byle jakich i byle gdzie a powinna wystarczyc 1 konkretna.Nawet przy idealnych swiecach ,przewodach,cewkach i pozostalych elementach zaplonu moze strzelic jezeli dawkowanie gazu bedzie wadliwe.Wina bedzie po stronie gazowej.Zubozenie mieszanki przy gwaltownym otwarciu przepustnicym tez powoduje cofniecie sie plomienia,szczegolnie przy niskich obrotach silnika.

    0
  • #15 18 Lut 2007 14:08
    xxarekxx
    Poziom 10  

    Witam ponownie pisze ten post bo mam juz doswiadcznia za LPG i chce sie nimi podzielic :

    przez 5 miesiące jazdy na LPG :

    1 miesiąc po 1000km na 37l okolo 320km przejechane

    2 miesiąc podobnie

    3 (Grudzien) podobnie lecz gdy troche zimy sie pojawiło 37l straczac zaczeło na 290km

    4 styczen to juz porażka totalna 37l na 250km

    Mamy luty przejechalem Autem juz 10tys i mam za 2 dni przegląd
    obecnie spala 37l na 250km a benzyny 10l/100km :-)

    Jaki z tego wniosek dla mnie :

    10.000 tys km to po 2tys na miesiac jezdziłem 5 miesiecy czyli

    1 miesiąc spalanie 11,5l na 100 - czyli 231.5l gazu przy cenie gazu 2.00
    462,5zł gdybym jezdził na benzynie auto paliło 8 l na 100km to przy cenie benzyny 4zł mamy 640zł

    Suma z 3x462,5 - 3x640 = 1387,5 - 1920 = 532,5 tyle zaoszczedziłem :-)

    Styczen i Luty 4tys km spalanie 14,8l LPG na 100km daje
    592l przy cenie gazu 1,88 = 1112,96 gdybym jezdził na benzynie auto spala 10l/100km cena benzyny 3.56zł = 1424zł

    Suma 1112,96 - 1424 = 311

    Suma z 5 miesiecy po przejechaniu 10tys km zaoszczedziłem 843,5

    do wyliczen brałem wartości srednie np cena za l benzyny i gazu w dniu tankowania.

    Teraz czeka mie przeglad za 50zł :-) czyli za mataz LPG zapłaciłem 1670zł zaoszczedziłem jakies 790 wiec jeszcze daleko zanim naprawde wyjede na jakiś + ;-) kolejne 10tys km przynajmniej.....

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo