Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka elektryczna - spadek mocy

23 Wrz 2006 19:53 6788 10
  • Poziom 2  
    Witam
    Proszę o pomoc. Mam kosiarkę elektryczną, u której zaobserwowałem ewidentny spadek mocy. Wprawdzie wchodzi na obroty, ale "dławi się" przy koszeniu gęstej trawy. Co może być tego przyczyną: kondensator czy raczej uszkodzenie silnika? Jak sprwadzić kondensator? Nie chcę jej oddawać do serwisu, bo naprawa byłaby droższa niż wartość kosiarki.
    Pozdrawiam
  • TestoTesto
  • Poziom 38  
    Kondensator zmierzysz trochę lepszym miernikiem albo podmień na nowy o takich samych parametrach.
    Powodzenia
  • Poziom 23  
    Może to i nawet pada silnik naostrz noże i podmień kondensator i zobaczysz czy lepiej idzie
  • TestoTesto
  • Poziom 10  
    Sprawdz łożyska - nasmaruj, jak trzeba wymień
  • Poziom 23  
    A jak już rozkręcisz silnik to od razu zobacz jak się szczotki mają i przeczyść szczeliny pomiędzy ścieżkami w wirniku tam gdzie szczotki chodzą
  • Poziom 10  
    w silniku indukcyjnym????? szczotki ????
  • Poziom 12  
    Mam podobny problem. Rozebrałem silnik i widzę, że łożyska nie maja luzów i kręcą się płynnie. Uzwojenia też wyglądają normalnie i nie są przebarwione. Mam uwagi jedynie do hamulca. Wstawki w obudowie wytarły się tak, że tarcza trze o obudowę i brudzi opiłkami wszystko wokół.
    Zdemontuję hamulec i sprawdzę czy objawy zniknęły.
  • Poziom 10  
    U mnie uszkodzeniu uległ kondensator rozruchowy. jest właczony na stałe wiec ma tez wpływ na moc kosiarki juz po rozruchu. Mysle ze to dobry kolejny punkt do sprawdzenia.
  • Poziom 12  
    Zdjąłem hamulec i złożyłem silnik. Podłączyłem (czerwony i zielony) do 230V, a żółty przez kondensator 15 mikroF (oryginalny). Zaczął pracować, ale jakoś głośno i nie osiągał obrotów. Przy następnym włączeniu nawet nie ruszył, tylko "buczał". Zamiana kondensatora na inny egzemplarz nic nie daje.
    Uzwojenia pomiędzy czerwonym i zielonym mają po 10 om, a między każdym z nich i żółtym - 50 om. Nie wiem czy to normalne, bo przed awarią nie mierzyłem. Silnik ma 1kW więc pojemność kondensatora chyba właściwa.
  • Poziom 10  
    podłączyłes tak samo jak przedtem? dwa uzwojenia, trzy koncówki wiec jedna musi być wspólna. Stad pomiar coś nie jednoznaczny. Powinno być uzwojenie głowne 10 ohm, uzwojenie rozruchowe 50 ohm i 10+50=60 ohm.
    Masz miernik na najmniejszym zakresie pomiarowym?

    Dodano po 2 [minuty]:

    no własnie , kondensator połączyłeś miedzy żółtym a czerwonym?, spróbuj podłączyć miedzy żółtym a zielonym (lub na odwrót)
  • Poziom 12  
    Wziąłem lepszy miernik i ponownie pomierzyłem. Uzwojenie rozruchowe faktycznie ma 10 ohm, ale główne wyszło 38 ohm czyli pomiędzy czerwonym i żółtym jest 48 ohm.
    Drugi, taki sam silnik też ma takie rezystancje uzwojeń. Obydwa nie kręcą.
    Sprawdziłem na innym kondensatorze. Bez zmian. Włączenie kondensatora pomiędzy "zielony" i "żółty" też nic nie zmienia.
    Podejrzewam, że mogła polecieć izolacja, ale nie wiem jak to sprawdzić.
    Reasumując, to obydwa silniki na złom i kupić nową kosiarkę. Nowy kosztuje 135zł, a kosiarka niewiele więcej.

    Dodano po 3 [godziny] 5 [minuty]:

    Kręci się!
    Wymieniłem kondensator na używany ale od sprawnej kosiarki 16 mikroF i zapracował :-)
    W moim przypadku schemat przedstawia się następująco: