Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kyocera Mita FS 9100 DN zacina papier przy wyjściu

Biurotechadam 23 Wrz 2006 23:13 2023 6
  • #1 23 Wrz 2006 23:13
    Biurotechadam
    Poziom 13  

    Witam wszystkich speców od tego modelu.
    Zacznę po kolei.
    Druka ma na liczniku zaledwie 118tysi więc wydaje mi się, że to nówka chociaż ma już nieco ponad 2 lata.
    Nie znam tego modelu wogóle, ale z drukarkami i kopiarkami mam do czynienia już prawie 10 lat więc chyba zielony nie jestem ;)
    Klient zgłaszał zacinanie papieru przy wyjściu (harmonijki), ja osobiście trochę ją testowałem i nic podejrzanego nie stwierdziłem.
    Odrywacze bez nalotu, żadnych podejrzanych nalotów tonera nie stwierdziłem.
    Dopiero po wymontowaniu utrwalacza zauważyłem jakby opiłki metalu z jednej strony spowodowane chyba blokowaniem się łożyska wałka dolnego.
    Czy to możliwe, żeby przy tak małym przebiegu padło to łożysko, czy może to błędna diagnoza.
    Proszę fachowców od tego modelu o opinię i poradę na co powinienem zwrócić szczególną uwagę i czy tylko dokładna konserwacja pomoże rozwiązać problem harmonijkowych zacięć przy wyjściu,czy raczej szukać rozwiązania w inny sposób.
    Bardzo zależy mi na czasie więc proszę o każdą wskazówkę.
    Poza tym proszę o informację przy jakich przebiegach i co należy w tym modelu wymieniać ? (ew. przybliżone koszty materiałów takich jak bęben, fuser, zespół tonera.

    0 6
  • #2 24 Wrz 2006 09:02
    MarVin_PL
    Poziom 22  

    witam, w tych drukarkach łożyska na walku dociskowym czesto sie zacieraja a pozniej wycieraja wewnatrz. sa one dostepne w sprzedazy. po ich wymianie powinno byc ok, no pod warunkiem ze sam docisk (oraz konce pracujace w łozyskach sa OK) i walek teflonowy jest OK.

    0
  • #3 24 Wrz 2006 10:27
    forteca
    Specjalista KYOCERA

    Witam

    Sprawdz dokladnie piec, wymiana lozysk....mysle ze jest konieczna, a co do reszty to ty masz drukarke przed soba....wiec uzyj calego swojego doswiadczenia ;)

    Naprowadze cie ;) ....skoro wymieniasz lozyska...to na czyms te lozyska pracuja.....sprawdz to ;)

    Pozdrawiam

    0
  • #4 25 Wrz 2006 15:30
    mlecz
    Poziom 2  

    Przy zakupie uważaj na łożyska te małe na wałku dociskowym nowsze piece mają nieco inne łożyska niż starsze piece, i te nowe łożyska nie pasują do mocowań starszych piecy.

    0
  • #5 25 Wrz 2006 20:43
    tomek1970
    Poziom 21  

    Gdybyś po wymianie łożysk miał nadal harmonijki w piecu to sprawdź kasetę papieru - są tam śruby umozliwiające przesuwanie ograniczników papieru - upewnij się czy aby nie są poza skalą. Dla własnej wygody ustaw je na środku 3 śruby i po sprawie. Nadmierne przesunięcie powoduje harmonijki wlaśnie w piecu.

    Pozdr..

    0
  • #6 25 Wrz 2006 21:37
    Biurotechadam
    Poziom 13  

    Dzięki serdeczne dla wszystkich wypowiadających się w mojej sprawie.
    Właśnie wróciłem z pracy i mogę skonfrontować Wasze uwagi z tym co sam dziś zaobserwowałem.
    1) Wyczyściłem drukarkę,
    2) Wymieniłem wałek dociskowy oraz łożyska,
    3) Poskładałem sprzęt do "kupy" i......... gorzej niż przed wsadzeniem do niej łap :( pierwszy wydruk - harmonijka, drugi - harmonijka, trzeci, czwarty - to samo.
    4) Nagle wszystko OK. - zgłupiałem, ale pewnie dlatego, że już późno :)
    5) Za chwilę znów kicha - wymieniłem czujnik wyjścia - i to samo :(
    6) Później wydrukowałem na niej całą instrukcję obsługi - wszystko git.
    7) Wydruk "menu konfiguracji" już się nie powiódł :),
    8) Już chciałem sobie na dzisiaj dać spokój - ale coś mnie tknęło i zajrzałem do szuflady z papierem , bo papier w momencie zacięcia był jakby bardziej z tyłu drukarki.
    9) To chyba był strzał w 10 bo gdy ustawiłem odpowiednio "łapki" papieru - problem znknął. Nie zdążyłem już dzisiaj jej potestować, ale jak przed paroma chwilkami przeczytałem wiadomość od tomek 1970
    znacznie pewniej czuję się przed jutrzejszym testowaniem drukarki - bo to chyba było właśnie TO

    0
  • #7 26 Wrz 2006 11:35
    Biurotechadam
    Poziom 13  

    Maszyna od rana się testuje.
    Zero zacięć :)
    Przyczyną było najprawdopodobniej to co sugerował tomek1970 czyli złe ułożenie papieru w kasecie A4.
    Temat zamknięty, wielkie dzięki za komentarze.

    0