Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator i nagrzewnica w toledo 92

miczb 24 Wrz 2006 21:04 2822 12
  • #1 24 Wrz 2006 21:04
    miczb
    Poziom 10  

    witam wszystkich szanownych fachowców.
    mam 2 następujące problemy z moim toledo 1.6 1992r :
    1. napięcie ładowania na alternatorze ostanio spadło mi na około 9V, jeżdże na 2 akumulatorach narazie, ale od października to się skończy(światła). około pół roku temu w serwisie sprawdzano mi alternator i ładowanie wynosiło 12,5 V. powiedziano mi że to jest trochę za mało. co może być przyczyną? czy jako domowy "grzebacz" z pełnym zestawem śrubokrętów, kluczy, miernikiem i drobnymi podstawami z elektrotechniki i elektroniki byłbym w stanie go naprawić?nie mam żadnych znajomych elektryków samochodowych.
    2. czy ma ktoś schemat podłączenia całej deski rozdzielczej w toledo, ponieważ mam zamiar zająć się też sam (z pomocą podobnego "fachowca" jak ja :) )wymianą niedziałającej nagrzewnicy i nie wiem czy jak uda mi się dojść do nagrzewnicy i ją wymienić to czy dam radę wszystko z powrotem podłączyć tak by działało dobrze. kiedyś znalazłem w necie dokładny opis czynności przy wymianie nagrzewnicy w renault. jesli ktoś by posiadał taki opis dla volkswagenów byłbym bardzo wdzięczny.
    na naprawy warsztatowe mnie niestety nie stać narazie a zima coraz bliżej
    pozdrawiam

    0 12
  • #2 24 Wrz 2006 21:25
    paczek22
    Poziom 13  

    mało informacji
    1.czy przy wł. zapłonie a unieruchomionym silniku pali sie lampka od ładowania?
    2. czy po uruchomieniu silnika (świeci,żarzy czy gaśnie całkowicie)

    0
  • #3 24 Wrz 2006 21:37
    miczb
    Poziom 10  

    1. pali się kontrolka akumulatora
    2. gaśnie całkowicie
    gdy jeżdżę w dzień i nie używam świateł, wentylacji ani radia na jednym akumulatorze mogę jeździć do 4 dni. gdy jadę nocą i przez około 30 minut mam włączone światła to widać jak gasną powoli i coraz mniejszy zasięg mają

    0
  • #4 24 Wrz 2006 21:42
    paczek22
    Poziom 13  

    Wygląda na regulator napięcia alternatora, ale nie wiem czy w twoim autku jest zespolony z szczotkami (jak w większości aut) czy osobno.

    0
  • #5 24 Wrz 2006 22:00
    miczb
    Poziom 10  

    ok. więc szykując się na naprawę co mam przygotować od razu ? regulator, szczotki, diody?
    edit: szczegóły budowy alternatora będę znał w ciągu kilku najbliższych dni gdy zacznę jego naprawę. z zewnątrz od strony wychodzących przewodów widać 2 czarne kostki 1- prostokątna BOSH i z drobnymi oznaczeniami i druga trapezowa.

    0
  • #6 24 Wrz 2006 22:10
    paczek22
    Poziom 13  

    Regulator napięcia. Tak jak pisałem wcześniej nie wiem czy w twoim przypadku jest zespolony ze szczotkami czy nie. A szcotki jeżeli są osobno to profilaktycznie wymień żeby za miesiąc sie nie okazało że znowu jest problem z ładowaniem.

    0
  • #7 24 Wrz 2006 22:12
    miczb
    Poziom 10  

    ok
    a czy uszkodzone diody mogą też w taki sposób się objawiać?nie ma potrzeby ich sprawdzać?

    0
  • Pomocny post
    #8 24 Wrz 2006 22:21
    paczek22
    Poziom 13  

    Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem)
    Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty

    0
  • #9 24 Wrz 2006 22:25
    miczb
    Poziom 10  

    dzięki serdeczne. jak się do niego już dobiorę to dam znać jak poszło.
    pozdrawiam

    0
  • #10 24 Wrz 2006 22:26
    paczek22
    Poziom 13  

    Jak zrobisz to napisz o efektach.

    0
  • #11 24 Wrz 2006 22:26
    paczek22
    Poziom 13  

    Jak zrobisz to napisz o efektach.

    0
  • #12 24 Wrz 2006 22:28
    miczb
    Poziom 10  

    dam znać napewno.
    a może ktoś jeszcze wie cokolwiek na temat wymiany nagrzewnicy i połączenia całej deski??

    0
  • #13 25 Wrz 2006 16:12
    miczb
    Poziom 10  

    sory za post pod postem ale miałem sie pochwalić:
    czasem głupota ludzka nie zna granic:) a chcąc rozwiązać problem szuka się kosmicznych sposobów :) wymiana już skruszałego paska klinowego całkowicie rozwiązała problem ładowania :)

    jeszcze tylko ponowię pytanie odnośnie nagrzewnicy. czy ma ktoś schemat podłączenia deski rozdzielczej i czy zna ktokolwiek tok postępowania możliwie jak najbardziej szczegółowy przy wymianie nagrzewnicy w seacie toledo.
    z góry dziękuję

    0