Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford fiesta 97 problem z ogrzewaniem

sławek-mu 26 Wrz 2006 12:28 36815 29
  • #1 26 Wrz 2006 12:28
    sławek-mu
    Poziom 12  

    cze mam problem z ogrzewaniem w fiescie . Ogólnie mówiąc to ogrzewania wogóle nie ma zdaje mi się ze strzelił silniczek który otwiera klapke ciepłe (zimne powietrze) albo z nawalił panel sterujący prubowałem go po mierzyć ale nic mi się tam nie zmienia wiec nie wiem jak to steruje ta klapką jak ktoś wie to chętnie sie dowiem jak to działa i jak sprawdzić co nawaliło z gury dziękuje

    2 29
  • #2 26 Wrz 2006 13:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 26 Wrz 2006 20:11
    sławek-mu
    Poziom 12  

    ale jak to sprawdzić???

    2
  • #4 26 Wrz 2006 20:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Wrz 2006 22:35
    Michał Walczak
    Poziom 18  

    Najprawdopodobiej gumka w zaworku spuchla i sie zawiesil w pozycji obejscia. Zawor bez problemu da sie naprawic. Trzeba go rozebrac i wywalic taka falowana okragla gumke i dziala jak nowy. Acha - trzeba sprawdzic jeszcze o-ringi uszczelniajace zeby pozniej nie ciekl. Sprawdz jeszcze czy napiecie do niego dochodzi - ustaw ogrzewanie na polowe, odepnij wtyk i podlacz tam zaroweczke 5W - powinna zapalac sie i gasnac. Jak napiecie bedzie caly czas to zawor bedzie non stop na obejsciu. Brak napiecia powoduje grzanie a podlaczenie pod niego 12V otwiera obejscie i zamyka nagrzewnice. Acha - jak otworzysz maske to zawor jest na samym srodku na przegrodzie miedzy silnikiem a kabina i dochodza do niego 2 przewody z silnika i dalej dwa ida do nagrzewnicy. Nowy zawor kosztuje 100zl - 200zl

    5
  • #6 28 Wrz 2006 14:03
    sławek-mu
    Poziom 12  

    dzieli teraz to sobie już poradze

    2
  • #7 29 Wrz 2006 21:05
    Anton83
    Poziom 10  

    elektrit napisał:
    elektrozawór kluczowany tranzystorem w panelu,ot cała filozofia

    Witam!
    Mam podobny problem w KA mianowicie nie grzało wcale- był uszkodzony zawór. po wymianie grzeje nonstop. Na 95% jest uszkodzony tranzystor w panelu. Chodzi mi o to ze nie wiem co to za tranzystor. Traznystor SMD PH9D 52-10A takie ma oznaczenie. Nie wiem co to za cudo i czy go dostane w jakims sklepie... Prosze o jakieś wskazówki.
    Pozdrawiam!

    2
  • #8 29 Lis 2006 12:26
    Slivka
    Poziom 10  

    Witam
    I ja mam podobny problem z tym zaworem w fieście 99
    Objawy są trochę dziwne: w pozycji "zimne" czyli zawór zamknięty, zaczyna grzać na wyższych obrotach. Czyli przy wzroście ciśnienia płynu chłodzącego. Na wolnych obrotach nie grzeje.

    mierzyłem napięcie w czasie jazdy - 13,8V , prąd ok 0,8A.

    Dziwi mnie ten prąd, po podłączeniu zaworu do prostownika, nagrzewa się że nie idzie w ręku utrzymać.
    Czy może ktoś z kolegów zmierzyć prąd cewki, czy faktycznie te 0,8A jest ok? - może zwarte zwoje ?

    Rozwiązanie:
    Problem udało się rozwiązać. Przyczyną była pęknięta plastykowa oś wewnątrz ruchomego rdzenia stalowego. Resztkę plastiku ok 4 mm wypchnąłem, a pozostałe elementy skleiłem poxypolem.
    Pozdrawiam
    Slivka

    1
  • #9 06 Maj 2008 21:46
    marluc1
    Poziom 1  

    mam pytanie.Czy należy spuścić płyn chłodzący,aby zdemontować zawór?

    0
  • #10 06 Maj 2008 21:56
    adam7009
    Poziom 38  

    Nie koniecznie ,można trochę upuścic bo zawór znajduje się dosyc wysoko,trzeba tylko wypuścic cinienie przed rozebraniem odkręcając korek wlewu.

    0
  • #11 25 Lis 2008 16:49
    marek-roki
    Poziom 2  

    problem z ogrzewaniem grzalo i nagle przestalo ford ka

    Dodano po 2 [minuty]:

    kto pomorze w tej sprawie jakies pomysly co moze byc czy to termostat czy elektrozawór czy moze tranzystor

    1
  • #12 13 Sty 2009 20:33
    matek.kum
    Poziom 2  

    hej koledzy, mam ten problem z ogrzewaniem w fordzie Ka. piszecie ze to elektro zawór> moje pytanie to gdzie sie znajduje elektro zawór w fordzie ka? czy trzeba demontowac deske rozdzielcza?Pozdrawiam

    2
  • #13 14 Sty 2009 16:41
    marek1977
    Poziom 33  

    pewnie chodzi o zawór przy podszybiu. Tylko nie pytaj jak go poznać.

    0
  • #14 19 Sty 2009 21:13
    sq1bvk
    Poziom 1  

    Witam Wszystkich.
    U mnie był problem z ogrzewaniem, było bardzo gorąco, albo zimno.

    Rozwiązałem go w ten sposób, że przeczytałem wszystko co do tej pory napisano o tej usterce i po kolei eliminowałem uszkodzenia. Podłączyłem próbnik LED zamiast siłownika i stwierdziłem ze w położeniu środkowym potencjometru wychodzą impulsy ze sterownika. To dobry znak, elektronika działa. Następnie zdemontowałem cały elektrozawór i odkręciłem 4 śruby mocujące elektromagnes. Przeczyściłem wszystko i spryskałem silikonem w sprayu. Skręciłem wszystko z powrotem i jeszcze w domu podłączyłem do zasilacza 12v. Po stwierdzeniu, że wszystko w porządku wszystko zamontowałem w samochodzie. Jazda testowa wykazała, że działa i mogę teraz regulować temperaturę we wszystkich położeniach regulatora. Tym sposobem oszczędzimy trochę czasu i pieniędzy na nowy zawór.

    0
  • #15 25 Sty 2009 21:56
    matek.kum
    Poziom 2  

    witam tez mam problem z ogrzewanwiem w fordzie ka, nie było ciepłeko powietrza i wymieniłem elektrozawor. Przez 3 dni działa ale znów pojawił sie proble, przestało grzac... moze ktos wie w czym rzecz? prosze o pomoc. Dziekuje.

    2
  • #16 20 Paź 2009 18:20
    puchalak
    Poziom 12  

    Przepraszam że zadaje pytanie nie do końca w temacie ogrzewania forda, ale chciałem wykorzystać elektrozawór tam stosowany do sterowania ogrzewaniem w kamperze. Jest on tani i łatwo dostępny. Potrzebuję elektrozawór, który bez zasilania jest zamknięty, a zasilony otwiera się. Zawory ogrzewania np z BMW działają odwrotnie. Zawór z Forda ma cztery króćce - jak one są wewnątrz połączone? Czy można go bez uszkodzenia zasilać przez kilka godzin napięciem 12V? Z góry dziękuję.

    3
  • #17 27 Paź 2009 16:02
    martur500
    Poziom 1  

    Witam. Potrzebuje pomocy w kwestii ogrzewania - samochod jak w temacie fiesta 1997.
    Zachowuje sie dosc dziwnie, otoz po odpaleniu leci tylko zimne powietrze. Jesli zostawie go na chodzie po kilku minutach wskaznik temperatury na pulpicie idzie do gory lecz nawiew nadal zimny. Wrzucam bieg i po przejechaniu kilku metrów powietrze jest gorace.
    Czyzby przeplyw plynu przez nagrzewnice jest uzalezniony od ruchu samochodu?
    Prosze o pomoc

    Teraz nie jest to klopot bo odpalam samochod i po kilku minutach jazdy powietrze jest gorace - ale za chwilke spadnie snieg i potrzebuje ten cieply nawiew przed ruszeniem sie z miejsca - czytaj przed obskrobaniem auta

    2
  • #18 31 Paź 2009 16:32
    czika123
    Poziom 10  

    Problem z ogrzewaniem w Fordzie Fiesta czy Fordzie Ka jest bardzo częstą usterką polegającą na zacięciu się elektrozaworu lub zimnych lutach na płytce sterowania elektrozaworem.Rozwiązaniem usterki jest wyciągniecie elektrozaworu i za pomocą np. WD40 przeczyszeniu elementów ruchomych.Zawór będzie działał jak nowy.W drugim przypadku należy zdemontować przedni panel i wyciągnąć płytkę sterowania elektrozaworu.Za pomocą lutownicy poprawić punkty lutownicze tranzystora sterującego regulacją elektrozaworu nagrzewnicy i kondesatora elektrolicznego jedynego na tej płytce i to wszystko.Opowieści o uszkodzeniach tranzystorów i szukania zamienników są grubo przesadzone.Na 20 pojazdów Ford Ka z tą usterką tylko jeden miał spalony tranzystor ponieważ właścicielka zalała wodą panel sterujący elektrozaworem.W pozostałych przypadkach należało przeczyścić elektrozawór lub poprawić zimne luty na płytce.W serwisie nie bawią się w takie drobiazgi i wymieniają całe podzespoły naciągając klijętów na dodatkowe koszta.I ot to cała filozofia.

    1
  • #19 31 Paź 2009 17:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 01 Lis 2009 10:04
    czika123
    Poziom 10  

    U kiepskiego pseudofachowca wszystko zawsze cieknie.

    0
  • #21 01 Lis 2009 10:40
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 01 Lis 2009 18:51
    czika123
    Poziom 10  

    Przedstawiłem sposób który jest najtańszy i w miarę prosty.Przy odrobinie chęci można samemu domowym sposobem uporać się z tą usterką nie uszczuplając budżetu rodzinnego.Oczywiście prościej jest pojechać do serwisu i wymienić podzespoły na nowe nie brudząc sobie rąk ale wiąże się to z kosztami.Dla wielu młodych ludzi liczy się każdy grosz i często szukają alternatywnego rozwiązania.Chciałem podzielić się wiedzą którą przez lata praktykuje i nie zachowuje się jak egoistyczne dziecko w przedszkolu które coś wie ale nikomu nie powie.Powinieneś zmienić forum i zalogować się na Naszej Klasie.Temat uważam za zamknięty

    2
  • #23 01 Lis 2009 20:09
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 25 Sty 2010 15:29
    13__45
    Poziom 2  

    witam ja też mam problem z ogrzewanie w fordzie fiesta96. w ogóle nie wzrastała temperatura no i niegrzało więc został wymieniony termostat. teraz temperatura wzrasta niby do 90 stopni ale tylko gdy auto stoi z dobre pół godziny zapalonym sillnikiem. podzczas jazdy wskazówka temperatu minimalnie wzrasta i dalej nie grzeje. czy przyczyną może być zapowietrzony układ jak to sprawdzić. "mechanik" twierdzi, ze przyczyną jest spalone jakieś pokrętło w panelu sterowania, które żekomo kosztuje 1000 zł nowe. no ale moim zdaniem gdyby tak było to temperatura chyba powinna normalnie wzrastać

    0
  • #26 21 Maj 2011 23:35
    andco
    Poziom 13  

    Pozwólcie, że odświeżę temat.

    A ja mam taki przypadek, że nikt nie potrafi go rozgryźć. No, w serwisie forda pewnie potrafią i wymienili by co trzeba, ale tam nie byłem bo mnie na to nie stać.
    Moja fiesta (1.8 tddi 2000r) nie grzeje. W zaworze bolec działa, ale zdjąłem wtyczkę pozostawiając go jako "otwarty". To po to by mieć pewność, że płyn biegnie do nagrzewnicy. Co do sprawności nagrzewnicy też jestem 100% pewien, bo to już druga, obie sprawne i na obu to samo się dzieje.
    A dzieją się dziwne rzeczy, mianowicie gdy wszystkie węże są zapięte to płyn wcale nie chce płynąć do nagrzewnicy. Wraca sobie do bloku przepływem w zaworze. I teraz: jak się zdejmie z króćca zaworu wąż powrotny nagrzewnicy (trzeba oczywiście zatkać ten króciec), to płyn z węża sączy się ledwo co. Wystarczy w tym momencie odkręcić korek zbiorniczka, co spowoduje nagły wypływ gorącego płynu z węża powrotnego nagrzewnicy, a z kratek buchnie upał (!!!). I sukces, bo o to przecież chodzi. Niby wszystko gra, lecz
    po ponownym zapięciu w/w węża do króćca zaworu, obieg płynu przez nagrzewnicę ponownie zanika i oba węże za zaworem stygną. Znów nie ma ogrzewania.

    No i kto powie dlaczego tak jest ??????????????????????????????????????

    2
  • #27 27 Sty 2012 13:19
    vasteq
    Poziom 18  

    U mnie jest podobnie z tym że chwilowo się nagrzewa ale po jakimś czasie zaczyna lecieć już zimne powietrze. Wymieniany był elektrozawór nagrzewnicy na nowy, bo podczas zdejmowania starego pękł plastikowy króciec węża (w dość dziwny sposób zresztą bo został dotknięty tylko ręką wąż żeby sprawdzić czy wychodzi ciepły płyn, i wtedy wystrzeliło i pękł ten króciec - albo plastik był już stary skruszały, albo panowało ta wysokie ciśnienie).

    Jeśli elektrozawór przy braku napięcia jest otwarty, a przy podawaniu zamyka się to odłączyłem wtyczkę od zaworu i dalej leci zimne powietrze.
    Wyjąłem radio, odkręciłem 2 śruby panela i wyjąłem ale coś jeszcze trzyma, czy wie ktoś może czy ten panel można zdjąć w prosty sposób czy muszę odkręcać wszystkie plastiki deski rozdzielczej?

    0
  • #28 27 Sty 2012 13:30
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 27 Sty 2012 13:41
    1078231
    Użytkownik usunął konto