Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TRILUX TAP2101T po wymianie trafopowielacza

Niematotamto 26 Sep 2006 15:02 5143 31
  • #1
    Niematotamto
    Level 16  
    Witam
    probuje pomoc koledze dlatego informacje moga byc troche niepelne :)

    ponoc telewizor normalnie gral i nagle zgasl (ani glosu ani obrazu)zaczelo strzelac (bylo widac przebicie na troafopowielaczu)
    niestety na trafie nie bylo karteczki ale patrzac po wyprowadzeniach i opisach kolegow na forum stwierdzilem ze to TVL114
    (-kolektor BU łączy się z pin. 10 trafa , UB +118V z pin.9 a +200V z pin5 to ma być TVL114 .)

    niestety jedyny zamiennik jaki udalo mi sie dostac to AFS223, po wymianie trafa slychac glos ale nie ma obrazu- po jakims czasie zaczelo sie dymic z rezystora (R-712)
    moje pytanie jest takie: Czy przy wymianie trafa na AFS223 trzeba jeszcze wymieniac jakies kondensatory?

    moze ktos juz teraz bedzie wiedzial w czym jest przyczyna? :)

    pozdrawiam
  • #2
    LeDy
    Level 43  
    To jest SUN RO 177 a zamiennikiem jest chyba AFS277

    Dodano po 10 [minuty]:

    Podałem żle powinno być AFS 223, TVL114, TA914.
  • #3
    inp
    Level 20  
    Podaj więcej szczegółów , jaki rezystor, itd.
    Tak trudno cokolwiek powiedzieć.
  • #4
    Niematotamto
    Level 16  
    juz edytowalem wczesniejszego posta

    oczywiscie chodzilo mi o trafo AFS 223 a reyzstor ktory sie dymi to R=712
    pozdrawiam
  • #5
    tomko25
    Level 19  
    R712 to zasialnie pionu. Wstaw TDA3653B.

    Pozdrowionka
    Tomko
  • #6
    LeDy
    Level 43  
    Jak wymiana TDA3653B to najpierw 100uF w jego aplikacji a potem TDA.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pomimo,że mógł uszkodzić się od trafa to tego 100uF wymień profilaktycznie.
  • #7
    Niematotamto
    Level 16  
    po wymianie 100uF i TDA3653B rezystory juz sie nie grzeja, ale nadal ciemno, tzn jak podrece na trafopowielaczu to obraz sie pokazuje ale bardzo ciemny i czerwony:( moze macie jakies dalsze wskazowki??
    pozdrawiam

    dodam ze glos jest normalnie

    ....................................................................................................

    a moze po wymianie trafopowielacza profilaktycznie trzeba wymienic jeszcze jakies czesci?? nie mam tego TV przed soba, tak jak pisalem probuje pomoc koledze i przekazuje mu wszystkie informacje ktore od Was otrzymuje, chcialbym aby sam naprawil sobie ten TV. Jutro dam mu schemat zeby mogl sobie pomierzyc napiecia, ale moze ktos mial podobny efekt po wymianie TRAFA I TDA


    ..................................................................................

    zamiast +200V jest +125V :( czy ktos moze mi podac jakie powinno byc napiecie zmienne przed dioda??
    pozdrawiam
  • #8
    LeDy
    Level 43  
    Jak jest 125V to wymień elektrolit w tej gałęzi ok 10-47uF/250V
  • #9
    Niematotamto
    Level 16  
    sorry, wkradl sie blad 125V bylo na czuwaniu po zalaczeniu jest 200V ale nadal ciemno, kolega pomierzyl napiecia na IC 101 TDA8362 :ktos pisal ze pownno byc na nodze:
    41 - od 1 - 4V u mnie jest 1,2V
    42 - 2,5V jest 0,1V
    43- okolo 2,2V jest 3V
    17 ma byc 2 - 4V jest 0,7

    18,19,20 powinno byc od 2,2-2,3V a jest tylko 1V

    czy to swiadczy o uwaleniu tego scalczka??

    pozdrawiam
  • #10
    BOLO300
    Level 16  
    Witam, powiedz czy masz ssc super sandkasta? Bez tego też TV nie będzie świecił. Pozdrawiam.
  • #11
    Niematotamto
    Level 16  
    BOLO300 wrote:
    Witam, powiedz czy masz ssc super sandkasta? Bez tego też TV nie będzie świecił. Pozdrawiam.


    mozna jasniej ??

    tzn jak to zmierzyc ?
  • #13
    BOLO300
    Level 16  
    Witaj, jak napisał kolega oscyloskopem, proponuje podstawić ramkę. Uszkadza się bardzo często przy przestrzałach TWN.
  • #14
    Niematotamto
    Level 16  
    niestety brak oscyloskopu :( a co sadzicie o napieciach na IC 101 TDA8362 ??
  • #15
    Niematotamto
    Level 16  
    chcialem odswiezyc temat :) troche drogi ten scalaczek, jak sprawdzic czy napewno jest uwalony ??
    pozdrawiam
  • #16
    BOLO300
    Level 16  
    Witaj, powiedz czy podstawiłeś ramkę? Ona jest prawie zawsze winna nie świecenia TV. Będziesz miał pewność, a koszt niewielki. Pozdrowionka
  • #17
    Niematotamto
    Level 16  
    nie znam sie na telewizorach :( ale domyslam sie ze ramka to scalaczek od pionu (wymieniony 100uF i TDA3653B ) tak jak sugerowali koledzy na samym poczatku zaraz po trafopowielaczu
    jezeli jestem w bledzie co do ramki to prosze poprawcie

    pozdrawiam




    im dluzej patrze na schemat tego tv to mniej rozumiem, niestety TV nie mam u siebie tylko przekazuje koledze co ma sprawdzic, wiec to taka troche zabawa na telefon bo musze wierzyc jemu ze dobrze mierzy to o co go prosze:) i z tego co odpowiada to ma tylko 0,5V na 17nodze TDA8362 a to jest chyba od jasnosci,

    jak sie uda naprawic ten tv to radosc bedzie wielka :) no chyba ze koszty elementow przekrocza koszt TV :):)
  • #18
    Niematotamto
    Level 16  
    SORRY za zamieszanie, dzis sie okazalo ze napiecie na 17 noge dochodzi
    i nawet sie zmienia przy regulacji jasnosci :)

    kolega pomiary wykonywal bez anteny i prawdopodobnie TV mu sie wylaczyl do czowania i tego nie zauwazyl, wiec wszystko co pisalem wczesniej w tym temacie moze okazac sie nieprawda :(

    w przyszlym tygodniu wezme ten telewizor do siebie to sie odezwe i podam co pomierze


    pozdrawiam
  • #19
    Niematotamto
    Level 16  
    WITAM!!

    Ma ten telewizor u siebie, i systyacja wyglada tak:
    -jest głos
    -obrazu nie widac ale jak dam kontrast i jasnosc na full to widac ale bardzo ciemno
    - nie widac OSD
    - czy krecac screenem na trafopowielaczu powinno sie rozjasniac?? bo nie ma zadnej reakcji
    - lampa sie zarzy
    - napiecia na IC 101 sa OK

    jakie napecia powinny wychodzic z trafopowielacza i czy AFS 223 to napewno zamiennik RO177?? na AFS brak jednego wyprowadzenia na mase

    prosze o pomoc
  • #20
    Mirek Z.
    Moderator
    Zmierz, czy Us2 (kilkaset V) dochodzi do podstawki kineskopu i czy zmienia wartość przy regulacji.
  • #21
    Darserw
    Level 26  
    Przy strzałach również lubi padać TDA 8362, ale najpierw sprawdził bym pamiątkę.Jak z sygnałem ABL?Wszystko sprawdzieś na PK?
  • #22
    Niematotamto
    Level 16  
    na US2 jest regulacja prawie od 0 do 300V

    Quote:
    Przy strzałach również lubi padać TDA 8362, ale najpierw sprawdził bym pamiątkę.Jak z sygnałem ABL?Wszystko sprawdzieś na PK?


    sygnal ABL i PK ?? mozna jasniej bo nie wiem o co chodzi

    PK to plytka kineskopu?? sprawdzam na niej wszystko po kolei narazie wsio OK



    zauwazylem ze nie iskrzy na tym zlaczy do kineskopu tak jakby nie bylo wysokiego?? jak to sprawdzic?
  • #23
    Darserw
    Level 26  
    Sygnał blanking i płytka kineskopu, probonuję najpierw sprawdzić płytę kineskopu(pk)i elementy tam się znajdujące.Nie bardzo rozumiem tego iskrzenia na złączu, na którym ? Podobno obraz jest , ale bardzo ciemny , więc jest wysokie , sprawdził bym napięcie S2 jak radzą koledzy(n.7 podstawki kineskopu,)może padł opór R427, ale na trafopowielaczu są dwa pokrętła screen i focus , może trzeba podnieść screen ?(kręcąc w prawo) Jakie napięcia są na katodach ?(R-n.8 podstawki,B 11 i G 6 )Proszę spróbować podstawić pamięć (gdyby pomiary były ok.)
  • #24
    Mirek Z.
    Moderator
    Max 300V na Us2 to jest przynamniej dwukrotnie za mało, podczas normalnej pracy powinno być napięcie rzędu 350-450V. Jeżeli inne napięcia z trafo są w normie (o 200V już pisałeś), to szukaj powodu zaniżenia tego napięcia. Np. kondensator blokujący Us2 na płytce kineskopu, rezystor szeregowy w tym obwodzie, podstawka kineskopu.
  • #25
    Niematotamto
    Level 16  
    dziwne rzeczy dzieja sie w tym tv :) metexem jak mierzylem US2 to pokazywalo max300V teraz mierzylem i pokazywalo jakies glupoty wzialem inny multimetr (jakis kundel i pokazuje max 50V) w momencie jak przestalem mierzyc US2 pojawil sie obraz :) jak przykladam elektrode do US2 obraz gasnie - puszczam i teraz jest.
    a ja ponownie mierzylem metexem to znowu obraz sie sciemnil:) wykonalem pomiar "kundlem" i opraz sie pojawil
    Przy maksymalnie odkreconym screenie jest OK, w sumie nic nie zrobilem a tv dziala, pytanie tylko jak dlugo??

    rezystor i kondenstaor sprawdzalem i opornosc i pojemnosc jest OK
    jutro sprawdze jeszcze raz wszystkie kondensatory przy trafie moze cos tu sie rozladowuje podczas pomiarow, nie mam innej koncepcji
    za wszystkie rady dziekuje i prosze o nastepne
  • #26
    Mirek Z.
    Moderator
    Miernik przy pomiarze Us2 "dusi" to napięcie (efekt przyciemnienia obrazu) ze względu na b.dużą rezystancję regulatorów na trafo. Niestety, napięcie Us2 jest po prostu za niskie (pokrętło typowo jest ustawione od 1/3 do 1/2 zakresu) i jeśli wymiana podstawki nie pomoże, to ten "sprawny inaczej" trafopowielacz trzeba będzie wymienić - lepiej na innego producenta. Zakładam, że inne napięcia z trafa są w normie.
  • #27
    Darserw
    Level 26  
    Nie spiesz się , najpierw spróbuj ustalić przyczynę , może jakiś kondensator(czasami montowane , w obwodzie S2)odłącz kabelek i sprawdż co wychodzi z trafopowielacza(ostrożnie, może"kopnąć:D)
  • #28
    Niematotamto
    Level 16  
    po poludniu sprawdze jeszcze raz cale BCL , dzisiaj rano wlaczylem na chwile TV zeby zobaczyc czy jeszcze jest obraz ( dziwi mnie to ze sam z niczego sie pojawil)obraz jeszcze byl, ale nie moze byc odkrecony screen na full bo cos "skwierczy" (wczoraj nie skwierczalo) mam nadzieje ze to nie trafo
  • #29
    Mirek Z.
    Moderator
    Po co tak włączasz co chwilę nie próbując nic naprawić? Podmień wreszcie tą podstawkę, kondensator przy Us2 na płytce kineskopu również (się podmienia a nie sprawdza!). W końcu trzeba ustalić powód usterki.
  • #30
    Niematotamto
    Level 16  
    witam sytuacja opanowana :) okazalo sie ze byl niepewny styk kabelka US2 w trafopowielaczu, kabelek jest tam wcisniety w szybkozlacze- myslalem ze jest tam przylutowany na stale ale jak mocniej pociagnalem to wyszedl wcisnalem ponownie ale tak ze teraz sie trzyma i juz wszystko OK, (teraz screen jest ustawiony mniej wiecej na 1/2)
    dzieki wszystkim za pomoc i pozrdawiam