Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 Alarm + samorobka;)

26 Wrz 2006 20:25 2745 4
  • Poziom 10  
    Witam kolegow,
    Mam kilka pytan jako laik w tym temacie.
    Mam Golfa IV Variant 2001r. 1.9TDI (ALH) ver Basis z centralnym z kluczyka i oczywiscie imobilizerem, BEZ ELEKTRYKI.
    Chcialbym zalozyc alarm i oczywiscie nie zakladam ze uchroni mnie on przed prawdziwymi zlodziejami, a za zadanie stawiam mu odtsraszeinie lokalnych metow amatorow lusterek, radii itp...
    Wiec alarm ma byc tani, prosty, z czujnikiem wstrzasowym i zeby nie wyl bez powodu i nie utrudnial mi zbytnio zycia.
    Wstepnie zdecydowalem sie na SILICON ULTIMATE ARS. Oczywiscie chce zeby z pilota sterowac centrala. I tu sie zaczynaja moje pytania:
    1) Czy w tym autko podlaczenie alarmu nie przyspozy mi zbytnio problemow?
    Jestem automatykiem i blizsze sa mi nieco grubsze instalacje styczniki, silniki, przekazniki... Z drobna elektronika zdecydowanie mniej mam doczynienia a z samochodowa dotychczas to glownie wymiana akumulatora, pomiary ladowania itp...
    Czy majac miernik, kabelek z zarowka i szpilka nie zepsuje przy tym jakiejs elektroniki...? Nie chodzi mi nawet o koszty montazu w serwisie(choc za montaz alarmu kupilbym pewnie jakies uzywane radio) ale o to ze chcialbym wiedziec co i jak jest podlaczone w razie gdyby alarm obrocil sie przeciwko wlascicielowi :|
    Oczywiscie posciagalem juz kilka opisow i schematow ale do konca nie jestem pewnien czy one beda do konca identyczne z moim autkiem.
    Czy podlaczenie krancowek drzwi zmusi mnie do podlaczania kazdej czujki osobno? Czy moge to wziac z drzwi kierowcy a cala reszta bedzie na jednej kostce?
    Czy podlaczenie u mnie centrala to na pewno bedzie zgodne z opisem: Negative control signal-Connect to the 0,75 mm2 YELLOW/BLUE wire (lock) and to the GREEN/RED wire(unlock)?
    Opis mozliwych odciec wydaje sie prosty, a zreszta w moim zalozeniu nie musi wogole byc zastosowany.
    2) Na powazniejszych amatorow cudzych aut chcialbym zgodnie z zaleceniami bardziej wtajemniczonych kolegow cos wlasnego i prostego zastosowac i wydumalem cos takiego.
    Ukryty przelacznik na sterowaniu rozrusznikiem ktory w pozycji alarmowej bedzie zalaczal klakson badz syrene alarmowa(przekaznik z samopodtrzymaniem) .
    Czy to zdaniem fachowcow ma jakis sens? Na jaki prad musi byc ten przelacznik i gdzie szukac odpowiedniego kabelka do automatu rozusznika...
    Z gory dziekuje za porady kolegow z forum.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Może będę się powtarzał, ale pomyśl nad założeniem polskiego alarmu bo niestety silicon to chińszczyzna i nie gwarantuje bezawaryjnej pracy (rozumiem, że chodzi ci o bezawaryjny alarm, który się nie popsuje). Niestety, z siliconem możesz mieć problemy z pilotami.
    Moim zdaniem dobrą alternatywą będzie seo concerto, podobna cena, a jakość o niebo lepsza. Montując ten alarm, możesz zapomnieć o gwarancji, nigdy nie będzie ci potrzebna ;)
    Co do montażu, jeżeli będziesz stosował się do opisówki i podeprzesz się miernikiem i próbnikiem, nie powinieneś mieć większych problemów.
    Co do własnych patentów, to wolna wola. Auto jest dość łatwe, ale to TDI i wiele nie wykombinujesz.
  • Poziom 10  
    Przekonal mnie kolega do tego SEO.
    Mam odnosnie jego pytanie: Czy ma on zwloczne zalaczenie, bo rozumie ze jak ma to nie bede musial sie podlaczac pod kazde drzwi tylko wystarczy pod lamke w kabinie...
  • Poziom 32  
    Ma zwłokę na czujniki drzwiowe. Ma w zasadzie wszystko co może być potrzebne do montażu w dowolnym samochodzie. Nie spotkałem jeszcze samochodu do którego nie dałoby się zamontować tego alarmu.