Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c330 i ładowanie. Masa na plus, minus. Jak przerobić?

27 Wrz 2006 09:07 12274 6
  • Poziom 19  
    Witam!
    Chciałbym zmienić alternator z ursusa 30-tki a tam masa jest na plus, w alternatorze nieorginalnym na minus. Jak to przerobić? Za rozwiązanie daję 10pkt albo i więcej!
  • Poziom 30  
    Witam!!
    Mam C330M przerobioną na alternator od VW.
    1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne).
    2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku.
    3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora (przeważnie wsówka) do lampki kontrolnej, druga końcówka lampki ma być podłączona do zacisku 15/54 stacyjki.
    4. Cieszyć się doskonałym ładowaniem :) .
  • Poziom 19  
    a jak z resztą instalacji? przecierz inne podzespoły mogą być zakłucane poprzez zmianę polaryzacji
  • Poziom 30  
    W moim 330M nie było ani jednego elementu który by był polaryzowany, a częste wątpliwości dotyczące kierunku wirowania rozrusznika są bezzasadne, rozrusznik jest silnikiem szeregowym, zmiana polaryzacji zasilania powoduje jednocześnie zmianę i na szczotkach i na wirniku, więc rozrusznik kręci się w tę samą stronę.

    Dodam tylko że w zachodnich alternatorach zacisk do kontrolki nazywa się "D+" a do akumulatora "B+". Za propozycję punktów za poradę dziekuję ale nie trzeba, mam swoje :) .
  • Poziom 17  
    ja kiedyś zakładając alternator do SYRENKI
    po prostu przebiłem diody te z+ na - i odwrotnie
    powód..
    dlatego że miałem radio z + na masie, a alternator i tak składałem z części
    pozdrawiam
  • Poziom 13  
    mcoola zrób tak jak pisze danthe i nie masz się czego obawiać ja też założyłem kilka alternatorów z minusem na masie (oczywiście po odwuceniu biegunów na akumlatorach) i nie było nigdy problemów opis danthe jest dobry i tak zrób. Ja zakładałem różne alternatory jakie sie trafiły od poloneza, od zachodnich aut a skończwszy na ruskich wynalazkach i z żadnym nie było problemu.