Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UNITRE eltra stereo amplituner r 8010

27 Wrz 2006 20:35 2487 7
  • Poziom 14  
    Dostałem UNITRE eltra stereo amplituner r 8010 była w opłakanym stanie. Ale już działa. Wymieniłem wszystkie elektrolity i przestroiłem radio. Mam problem z jednym kanałem jak słucham cicho to gra normalnie, kiedy dam trochę głośniej to zaczyna strasznie pierdzieć. I właśnie nie wiem czy mam od razu tranzystory wymienić. Słyszałem ze najpierw się sprawdza prąd spoczynkowy. Problem w tym ze nie jestem pewien jak go sprawdzić? Jaką powinien mieć wartość? Ta moja niepewność wynika z tego ze jestem samoukiem i gdzieś na elektrodzie przeczytałem dwie wersje:
    1) Mierzymy napięcie na cementowych rezystorach i z prawa ohma wyliczamy jaki prąd przez niego płynie.
    2) Wyciągamy bezpiecznik i wpinamy tam mili amperomierz.
    Prosił bym o pomoc. Która wersja jest właściwa? Jaka wartość tego prądu ma być? Na schemacie nie ma podanego. Dodam jeszcze ze poprzedni użytkownik doprowadził do paru zwarć na wyjściach. I podłączał jednocześnie altusy 110 i kolumnę sony 6 ohm od wierzy. Rezystory przy tranzystorach mocy są zwęglone.
    Załączniki:
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Obie wersje są poprawne. Dokładniejsza jest z pomiarem prądu, bo masz wynik bezpośrednio. Możesz porównać prądy spoczynkowe dla obu kanałów - prąd spoczynkowy na poprawnie działającym kanale można przyjąć za prawidłowy. Zwęglone rezystory - do wymiany. W trzeszczącym kanale prawdopodobnie jest uszkodzony jeden z tranzystorów mocy.
  • Poziom 15  
    A ten najwiekszy kondensator wymieniłeś? 2x4700 ? Sprawdz czy nie jest którys z tym cementowych rezystorów przepalony , obie rzeczy moga miec wpływ na charczenie.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Spec od sprzętu Unitra