Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomocy Kąt wtrysku Sharan TDI (AFN)

Dariusz7105 28 Wrz 2006 16:33 28082 14
  • #1 28 Wrz 2006 16:33
    Dariusz7105
    Poziom 9  

    Mam problem z Sharan 1.9 TDI AFN- silnik nie ma mocy, podczas próby regulacji Vag-comem na drugim polu jest 0 (w trybie serwisowym) a normalnie ok-54-60, temperatura paliwa 60st. płynu 90. Próbowałem ustawić w trybie serwisowym przy 30 silnik strasznie się trzęsie, za samochodem jest zasłona dymna, w polu drugim grupy zero jest 30 i skacze na 255. Ustawiłem tymczasowo tak aby w 008/pole 4 było ok.68%, na biegu jałowym jest ok.Dawka paliwa 5,2 na biegu jałowym. Ale ja nie wiem co jest tego powodem. Silnik to AFN 1.9 sterownik jest od takiego silnika pompa 028 130 115B też jest właściwa. Brak kodów usterek, fazy rozrządu prawidłowe. Może ktoś by mi coś podpowiedział. Ciśnienie doładowania podczas jazdy osiągnęło maksymalnie 1.4 atm.
    Nie mam Laptopa z comem by sprawdzić przepływkę ale na kąt na biegu jałowym nie powinna mieć wpływu. zastanawia mnie czy nie może być źle zamontowany wieniec czujnika położenia wału, lub być niewłaściwy?
    Pozdrawiam Dariusz

    -1 14
  • #2 28 Wrz 2006 19:18
    elek555
    Poziom 37  

    Nie kupuj laptopa lecz zdejmij złączkę przepływomierza. Sprawdź czy jest przyrost mocy, a póżniej odpisz.

    1
  • #3 28 Wrz 2006 22:10
    Itek
    Poziom 20  

    Może jest słabo przykręcone kółko rozrządu na wake korbowym i przestawił ci się zapłon:?:

    0
  • #4 28 Wrz 2006 22:35
    tkaczyk ireneusz
    Poziom 16  

    Musisz sprawdzićprzewody podciśnieniowe od turba do zaworów sterujących czy nie mają fałszywego powietrza

    0
  • #5 28 Wrz 2006 22:47
    Adam 12
    Poziom 12  

    Zapraszam na www.audiklub.org . Zaloguj się na forum ,zadaj pytanie na technicznym.Od tych silników mamy tam magików:D .Wg mojego rozeznania przyczyną może być uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej.

    2
  • #6 29 Wrz 2006 08:41
    camel09
    Poziom 19  

    rozpinałeś rozrząd czy to tylko regulacja vagiem?

    0
  • #7 29 Wrz 2006 22:07
    Dariusz7105
    Poziom 9  

    Przewody podciśnieniowe mogą powodować spadek mocy, przepływomierz też ale co ma wpływ na problem z ustawieniem kąta wyprzedzenia wtrysku? Opcja z nastawnikiem wydaje mi się najsłuszniejsza ale czy można to sprawdzić bez rozbierania pompy? A jeszcze jedno nie rozpinałem rozrządu sprawdziłem tylko jego ustawienie, próbowałem regulować obracając pompą.

    0
  • #8 30 Wrz 2006 10:29
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Nie odpowiedziałeś czy po zdjęciu wtyczki do przepływki, masz jakąś różnicę w mocy, bo jeśli nie, to podejżewam przepływomierz.
    Pozdr.

    0
  • #9 30 Wrz 2006 14:01
    elek555
    Poziom 37  

    Dokładnie tak, ale jeśli JEST przyrost mocy.
    A tak przy okazji to ciesz się bo chociaż mała moc to zużycie paliwka chyba rewelacyjne ( podejrzewam około 4,5l/100km- tyle było u mnie przy Vmax=40km/h). Po wymianie przepływki dostał takiego "kopa" że chciałem mu dać buzi w rurkę /po 12 godzinnej jeżdzie z Zakopanego/. Wtedy nie wiedziałem jeszcze że komputer po rozłączeniu przepływki przyjmuje średnie wartości zapamietane i moc wzrasta, kosztem trochę większego "apetytu".

    1
  • #10 30 Wrz 2006 16:00
    Dariusz7105
    Poziom 9  

    Nie próbowałem odłączać przepływomierza, bo jego uszkodzenie - polegające na zaniżaniu wartości nie powinno w trybie serwisowym 004 powodować takiego dymienia za samochodem nic nie widać. Dlaczego nie daje się ustawić normalnego kąta wtrysku. Jeśli z kątem jest coś nie tak to ta sama przyczyna może obniżyć moc silnika.

    0
  • #11 30 Wrz 2006 19:52
    tominex
    Poziom 18  

    Ustaw statycznie wyprzedzenie pompy 0,5 mm przed GMP i wtedy podłącz kompa i zobacz.

    0
  • #12 01 Paź 2006 21:04
    Itek
    Poziom 20  

    Mialem tak wiele razy że nie mogłem ustawić kąta wtrysku .Zwsze była wina lużnego/przestawionego kółka na wale .

    Dla pewności sprawdz czy po ustawieniu rozrządu wejdzie ci blokada do kółka pompy wtryskowej czy da się zablokować . na 100% że nie a kółko na wale masz przestawione :spoko:

    1
  • #13 03 Paź 2006 15:41
    Dariusz7105
    Poziom 9  

    Sprawdzałem rozrząd jeszcze raz, znaki w tylnej części wału górny punkt na kole zamachowym blokada pompy ( dodatkowo wykręciłem wtryskiwacz i " macałem" dla pewności tłok wkrętakiem) wszystko się zgadza

    Dodano po 40 [minuty]:

    Dziwne są zmiany w trybie serwisowym - samoistne zmiany kąta
    Pomocy Kąt wtrysku Sharan TDI (AFN)
    Pomocy Kąt wtrysku Sharan TDI (AFN)
    te zmiany są bez mojej ingerencji.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Można to tłumaczyć przemieszczaniem się koła na wale, tylko że wtedy zmiany te były by również w normalnym trybie pracy, a wtedy jest 1.8-2.0 st. Natomiast grupa 0 w trybie serwisowym wygląda aktualnie tak:
    Pomocy Kąt wtrysku Sharan TDI (AFN), przy temperaturze silnika ok. 60-70 stopni

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    Teraz przy maksymalnym opóźnieniu jest kupa dymu i
    Pomocy Kąt wtrysku Sharan TDI (AFN)
    w drugą stronę jest tak:
    Pomocy Kąt wtrysku Sharan TDI (AFN)
    Pomocy Kąt wtrysku Sharan TDI (AFN)
    a to grupa zero

    1
  • #14 03 Paź 2006 19:33
    maryca
    Poziom 17  

    Miałem tak pare razy .Ustaw pompe na zegar 0,70 w górnym punkcie a dopiero wtedy komputer i delikatny ruch pompą jak trza bedzie.

    1
  • #15 03 Paź 2006 21:05
    Dariusz7105
    Poziom 9  

    Zaczynam się skłaniać ku teorii z kołem na wale korbowym. Udało mi się ustawić prawie dobry kąt przy maksymalnie "wyprzedzonej" pompie wtryskowej- pełny opór. Ponieważ synchronizacja wałka rozrządu i pompy była idealna dolny znak na kole zamachowym widoczny z daleka i pod niezbyt dogodnym kątem postanowiłem oba górne koła ( rozrządu i pompy)' przestawić o 1 ząbek. Kąt wyprzedzenia udało się już ustawić o wiele dogodniej, jednak w przepływomierzu słychać donośny ryk- i mocy jeszcze mniej. Musi być zatem różnica o niecały ząbek. Czy na kole na wale korbowym jest klin tak jak w "benzynie"?. On może być zcięty... Myślę że jutro dojdę z rozrządem do ładu. Ten samochód przejechał tak wiele tyś. km. koło na pewno nie jest luźne.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Spróbuję jutro cofnąć wałek rozrządu pompa zostanie w nowym położeniu jeśli efekt będzie zadowalający rozbiorę -dolne koło pasowe. Obawiam się też że to nie wszystko, myślę że z ciśnieniem turbo jest też coś nie tak. Czy ktoś ma schemat "podciśnień" regulujących ciśnienie? Jakie powinno być i przy jakich obrotach? Mogę je zmierzyć manometrem w czasie jazdy tylko brak mi danych. I jeszcze jedno pytanie po zalogowaniu(VAG) mogę zmienić w adaptacjach(10) ustawienia. Jakie powinny być optymalne. Teraz mam:
    1- 32689
    2- 32818
    3- 32786
    4- 32600
    5- 33260.
    Pozdrawiam, dziękuję za wszystkie rady.

    2
  Szukaj w 5mln produktów