Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Onwa No 2 tylko szum

29 Wrz 2006 13:00 6751 41
  • Poziom 12  
    Serdecznie Witam !
    Mam nadzieję, że przy Waszej pomocy uda mi się uruchomić Onwę Model No 2 6112-31. Zaznaczam, że nie znam się na radiach zwłaszcza na sygnałach zmiennych, choć z napięciami i prądami stałymi radzę sobie nieźle. Nazwałbym siebie amatorem z zamiłowania. Co do wyposażenia które posiadam to mam miernik CHY 21, oscyloskop C-112 oraz własnej roboty generator sygnału.
    Radio miało już kilku właścicieli, a ja posiadam je od dwóch tygodni. Jako, że nie znam się na tym podjechałem do sklepu z CB-radiami, które prowadzi również serwis. Po oględzinach, fachowiec stwierdził, że było w nim grzebane i doprowadzenie go do stanu używalności będzie kosztować ok. 200 zł i lepiej abym kupił sobie nowe. Od razu zaznaczam dla mnie 200 zł to duża kwota, a na nowe nie stać mnie w ogóle.
    Z oględzin radia wnioskuję, że radio miało podłączone albo za wysokie zasilanie albo odwrócone bieguny i było już naprawiane. Ścieżki na płytce w okolicach diody D9, przewodów zasilających oraz TDA 2003 fragmentami nie istnieją a przy diodzie nawet zwęglony jest laminat. Poza tym kręcone było rdzeniem cewki T6 bo usunięta jest masa i odsłonięty jest „wałeczek w środku”.
    Na początku palił się tylko wyświetlacz a naciśnięcie przycisku gruszki powodowało zanik świecenia wyświetlaczy oraz diód. Żadnych szumów, żadnej reakcji na przełączanie przełącznikami.
    Rozpocząłem od zapoznania się z innymi tematami związanymi z naprawami tego typu radia oraz ściągnięcia schematu. Efekt jest w moim mniemaniu spory ale zakres mojej wiedzy skończył się na obecnym etapie a radio nie pracuje.