Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regeneracja, naprawa sprężarek do klimatyzacji samochodowych

09 Lip 2003 13:51 23238 7
  • Poziom 16  
    Problem jest powszechnie znany - jakiś przyczyn następuje uszkodzenie, najczęściej rozszczelnienie sprężarki.
    W przypadku tańszych i popularnych spręzarek można pokusić się o wymiane na nowe lub używane...
    Pytanie jest jak naprawić uszkodzone urządzenie ?
    Np. takie w którym występuje przeciek na wałku napędzającym.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 16  
    Nikt nic nie wie?
    Ja dowiedziałem się że są to urządzenia w pełni "serwisowalne". Robi to newiele osób ale jest napewno lepsze niz kupowanie wraka na szrocie za 500-600PLN
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 14  
    Po prostu musisz zdjąć sprzęgło, cewkę odkręcic przednią część z smeringiem i wymienić na nowy. Sprawa dotyczy również łożysk igiełkowych, oringów pokryw przód tył. Jak znajdę wizytówkę to Ci podeślę adres gdzie możesz to dokupić. Serwisy klimatyzacji to w większosci monopoliści, podobnie jak warszaty naprawiające skrzynie automatyczne. kilka sprzęgiełek,uszczelniacze i naprawa wynosi od 3 tysiów w górę. PORAŻKA!!! Co do szrotowych, to już się przejechałem, piasek w środku, korozja na skutek działania powietrza na olej PAG, co powoduje szybką korozję aluminium i potem tłoczkowe sprężarki wyją, że się nie da jechać.
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    gulinski napisał:
    Problem jest powszechnie znany - jakiś przyczyn następuje uszkodzenie, najczęściej rozszczelnienie sprężarki.
    W przypadku tańszych i popularnych spręzarek można pokusić się o wymiane na nowe lub używane...
    Pytanie jest jak naprawić uszkodzone urządzenie ?
    Np. takie w którym występuje przeciek na wałku napędzającym.

    To tak.
    Na wałku napędzającym siedzi w obudowie simereng z podwójną wargą i łatwo go wymienić, tylko trzeba wyciągnąć stary, poprzez zdemotowanie sprzęgiełka, wyciągniecie filcowego najczęciej krązka, wyjęcie segera zabezpieczającego wypchniecie uszczelniacza i zdemontowanie starego simeringu poprzez jego powazenie za widoczxne dwa małe blaszane uszka i łatwo schodzi.
    Ale jest problem z załozeniem nowego bo wałek w miejscu gdzie jest uszczelnienie, ma szersza śednicę.
    Aby zamontować /wepchnąć nowy / trzeba osadzić na wystający wałek z gwintem, coś w rodzaju stozka, prowadzenie, ja to robię z takiej przykręcanej końcówki do sylikonu i pasuję dość precyzyjnie, ucinając go odpowiednio, by miał srednicę taką jak wałek lub nawet troszeczkę wiekszą,aby nie uszkodzic nowego drogiego uszczelniacza.
    Składamy resztę w odwrotnej kolejnosci.
    A jeszcze przy wkładaniu nowego, trzeba pamiętać aby posmarować stozek / nasz przyrząd / olejem do klimy.
    Pozdrowienia.
  • Poziom 12  
    Czy do wymiany uszczelniacza potrzebne jest opróżnienie układu ?Czy opróżnienie układu przez wyssanie czynnika i odzyskanie go ma wpływ na koszt ponownego napełnienia klimy ?Mam do wymiany uszczelniacz w sprężarce merca w210 2,9td.Model 0000 234 09 11 i w związku z tym chciałem zapytać czy jest to możliwe do zrobienia bez wybudowania sprężarki.Proszę o odpowiedź biegłych w temacie.Mechanik od mercedesów powiedział,że najskuteczniejszym sposobem naprawy jest wymiana na nową,której koszt wycenił na dwa tysiące pln + wymiana filtra + robocizna.Czytając fora dochodzę do wniosku,że chyba stracił poczucie rzeczywistości.
  • Poziom 27  
    wszystko mozna tylko po co się męczyć ,ponieważ odessanie czynnika to pare minut a potem masz wszystko na wierzchu i możesz zrobić to precyzyjniej .akurat z niego wyciąga się łatwo ,cena uszczelniacza to jakieś niecałe 50 zł lecz jak nie za polerujesz wału to szkoda twojej roboty dalej będzie przeciek więc dochodzi zestaw naprawczy jakieś 80 zł plus olej 200 cm 3 no i filtr zdało by się wymienić a to następna stówka plus robota i babranie się w oleju syntetycznym a jak znasz jego właściwości to napewno byś się go nie dotknoł
  • Poziom 12  
    Dzięki.W takim razie,muszę poszukać namiarów na jakiegoś dobrego specjalistę na śląsku.Jeżeli ktoś mógłby coś polecić,to z góry dziękuję.
  • Poziom 26  
    SP7SEC napisał:
    wszystko mozna tylko po co się męczyć ,ponieważ odessanie czynnika to pare minut a potem masz wszystko na wierzchu i możesz zrobić to precyzyjniej .akurat z niego wyciąga się łatwo ,cena uszczelniacza to jakieś niecałe 50 zł lecz jak nie za polerujesz wału to szkoda twojej roboty dalej będzie przeciek więc dochodzi zestaw naprawczy jakieś 80 zł plus olej 200 cm 3 no i filtr zdało by się wymienić a to następna stówka plus robota i babranie się w oleju syntetycznym a jak znasz jego właściwości to napewno byś się go nie dotknoł

    Te niecałe 50 zeta to mi się bardzo spodobało, gdzie dostanę taki tani simering do sprężarki, ostatnio płaciłem do SD7V16 całe 120 zł, a facio z serwisu klimy chciał nawet 140, o zgrozo.
    Pozdrowienia.