Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wysokie spalanie gazu (Fiat Palio Weekend 1.4 1997r.)

01 Oct 2006 00:35 4790 11
  • Level 10  
    Witam
    Od miesiąca mam bardzo duży problem z gazem. Mianowicie pali mi 15l bez wzgledu na szybkość jazdy. Nie ma znaczenia jazda w mieście ani w trasie po prostu pali 15l. Posiadam butle gazową o pojemności 40l, wchodzi do niej ok 35l gazu. Przy cenniku gazu ok. 2,09 za 1l gazu na baku przejeżdzam 213 km. To jest masakra, zwłaszcza ze jeszcze niedawno w trasie spalał mi poniżej 9l i mogłem nawet przejechac 400 km. Posiadam instalacje z regulowaną śrubką na przewodzie i pokrętłem na parowniku. Nie znam się na rozróżnianiu generacji tych instalacji, ale jest to chyba II st. generacji. Tak jak napisałem wyżej od momentu kiedy zaczął mi palić 15l od razu udalem sie do gaziarza. Ze wzgledu na to że na dotychczasowym parowniku przejechał 70 tys. zdecydowałem sie na całkowitą jego wymianę, oczywiście wszystkie rzeczy pochodne też zostały wymienione (czyli filterek gazu, przewodziki). Został wyregulowany i niestety ale dalej pali 15l. Czy przyczyną może sonda lambda? A może coś innego? Pomóżcie bo już tracę siły do tego samochodu, zwłaszcza że spalanie w wysokości 15l naprawdę boli.
  • Level 14  
    Sonda Lamda ew twoim przypadku nie ma nic wspólnego z ilością spalanego gazu. Pokrótce śrubą regulujesz ilość gazu dostarczanego do silnika . Jak gazownik dobrze wyregulował to co możesz to podregulować b delikatnie nie wiecej jak 1/4 obrotu śruby i sprawdzić ile spala i jak silniczek pracuje. Ale ja bym się udał do Gazownika ponownie żeby sprawdził szczelność instalacji. ( instalacja z regulacja na śrubkę jest to instalka I generacji )
  • Level 10  
    No właśnie zgdzam sie z Tobą. Cześć gaziarzy mowi, że sonda lambda nie ma znaczenia na spalanie gazu, a część mówi że ma. Jestem laikiem w tej kwestii, dlatego też ten temat zamieścilem. Widzisz już bylem dwukrotnie u gaziarza, coś tam poregulował, pogrzebał i powiedział że trzeba obserwować. Wszystko zrobiłem co możliwe było. Tak jak wcześniej napisałem wymieniony został regulator (parownik), filterek gazu, przewodziki, do tego wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia. Kosztowało mnie to 500 zł. Bagatela, samochód nadal pali 15l. Zauważyłem że samochodzik jest lekko mułowaty, zarówno na gazie jak i na benzynie. Przy zimnym silniku na benzynie sie lekko dusi i dławi. Daltego pytam czy może być to sonda lambda? Jakie mogą być inne przyczyny jeśli to nie sonda??
  • Level 17  
    proponuje sprawdzić czy sada jest sprawna i na podstawie jej sygnału samemu zobaczc co sie dzieje z miszanka a jak nie umiesz to jedż na alalize spalin nich ci wyreguluja [/youtube]
  • Level 16  
    Sciągnij kleme isprawdz na bęzynie czy będzie poprawa jeśli będzie to znaczy że łapie błędy na gazie
  • Level 26  
    A co ma lapanie bledow na gazie do instalacji I gen.?Auto jest mulowate,nierowne obroty jalowe?Jesli tak to sprawdz wszelkie podcisnienia,szczelnosc kolektora i wszystko co z tym zwiazane. U mnie ktos po wymianie swiec zapomnial przpeustnicy dokrecic,siedziala na 2 srubach (2 brakowaly,a te co byly byly luzne) teraz nei te auto..
  • Level 16  
    Komputer benzyny się rozjedzie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Poza tym do tego auta powinien być założony komputer gazowy.
  • Level 12  
    Wracaj do gazownika, który cię skasował przy wymianie reduktora i żądaj prawidłowego ustawienia. Co do pracy na benzynie najprościej pojechać na sprawdzenie komputerem, to wydatek około 50zł.
  • Level 17  
    iras24 ma rację. podłącz się do lambdy i sprawdz sam co się dzieje i kiedy.W miedzyczasie sprawdż czy grzanie reduktora jest ok i filtr powietrza .
  • Level 10  
    Podjade jutro do tego gaziarza, niech wszystko posprawdza może są jakies nieszczelności. Powiem Wam ze samochodzik po rozgrzaniu sie pracuje dobrze, obroty są równe. Tak, ze jest lekko mułowaty dzieje sie na poczatku kiedy jest zimny. Kiedys byłem u gaziarza i przyczepil sie do wysokiego HC. Ale autko wtedy palilo ok 10l/100km. Wiec może właśnie problem siedzi w tej sondzie. Są podzielone zdania na ten temat. Jedni mowia ze ma znaczenie, inni zas nie. Co myslisicie?? Co zrobic w 1 kolejnosci, pojechac do gaziarza czy na diagnostyke komputerowa? Szczerze powiedziawszy nie chce juz w ten samochod inwestowac, bo juz wlozylem 500 zł i zenada dalej, a ile nerwow straconych.
  • Level 10  
    A może sliniczek krokowy padł?? Jak napisalem wczesniej, kiedys bylem na diagnostyce komputerowej i przyczepili sie do wysokiego HC. Było 10-krotnie wyzsze niż normalne (ale spalal mi ok. 10l). Moze jest zbyt bogata lub uboga mieszanka paliwowo-powietrzna i dlatego nie da sie wyregulowac gazu. Juz nie wspomne o wypalonym katalizatorze, ale to chyba nie ma znaczenia.W mojej instalce gaziarz powiedzial, ze sonda kompletnie nie ma znaczenia. Tylko i wyłącznie jesli jeżdze na benzynie. Jak sądzicie co jeszcze moze byc przyczyną?? Samochod do gaziarza odprowadzam dopiero w srode i chcialbym troszke wiecej wiedziec... zeby nie bylo ze znow bedzie palil 15l... Czekam na odpowiedzi :)
  • Level 10  
    Macie może jakies podpowiedzi odnosnie tego tematu??