Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wysokie spalanie gazu (Fiat Palio Weekend 1.4 1997r.)

01 Oct 2006 00:35 4790 11
  • Level 10  
    Witam
    Od miesiąca mam bardzo duży problem z gazem. Mianowicie pali mi 15l bez wzgledu na szybkość jazdy. Nie ma znaczenia jazda w mieście ani w trasie po prostu pali 15l. Posiadam butle gazową o pojemności 40l, wchodzi do niej ok 35l gazu. Przy cenniku gazu ok. 2,09 za 1l gazu na baku przejeżdzam 213 km. To jest masakra, zwłaszcza ze jeszcze niedawno w trasie spalał mi poniżej 9l i mogłem nawet przejechac 400 km. Posiadam instalacje z regulowaną śrubką na przewodzie i pokrętłem na parowniku. Nie znam się na rozróżnianiu generacji tych instalacji, ale jest to chyba II st. generacji. Tak jak napisałem wyżej od momentu kiedy zaczął mi palić 15l od razu udalem sie do gaziarza. Ze wzgledu na to że na dotychczasowym parowniku przejechał 70 tys. zdecydowałem sie na całkowitą jego wymianę, oczywiście wszystkie rzeczy pochodne też zostały wymienione (czyli filterek gazu, przewodziki). Został wyregulowany i niestety ale dalej pali 15l. Czy przyczyną może sonda lambda? A może coś innego? Pomóżcie bo już tracę siły do tego samochodu, zwłaszcza że spalanie w wysokości 15l naprawdę boli.
  • Level 14  
    Sonda Lamda ew twoim przypadku nie ma nic wspólnego z ilością spalanego gazu. Pokrótce śrubą regulujesz ilość gazu dostarczanego do silnika . Jak gazownik dobrze wyregulował to co możesz to podregulować b delikatnie nie wiecej jak 1/4 obrotu śruby i sprawdzić ile spala i jak silniczek pracuje. Ale ja bym się udał do Gazownika ponownie żeby sprawdził szczelność instalacji. ( instalacja z regulacja na śrubkę jest to instalka I generacji )
  • Level 10