Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik 11KW jak sprawdzić które uzwojenie padło

01 Paź 2006 13:52 4792 11
  • Poziom 13  
    mam ww silnik podłączony do śrutownika spaliło się w nim jedno z uzwojeń jak sprawdzić które ?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Witam, rozumie ze jest to silnik trójfazowy 11KV
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Pytanie a skąd wiesz ze "padlo"jedno uzwojenie jezeli juz to jednej fazy
    ale przy mocy 11KW musiało przypalic pozostałe dwóch faz. Tylko wyciąć
    i przezwoic na nowo, a sprawdzic mozna prosto omomierzem opornośc
    poszczególnych faz po rozpieciu na tabliczce zaciskowej. Należy rozlączyć
    mostki na tabliczce jezeli sa lub odlaczyc przełącznik do rozruchu .Bo chyba
    był uruchamiany przełacznikiem gwiazda-trójkąt .Porównywać opornosci
    poszczególnych faz ,musi być miernik na mały zakres ≈10Ω.Uszkodzone
    uzwojenie będzie mialo prawie zerowa opornośc w takim silniku.Niemam
    pod ręka poradnika bo podałbym rzad wielkości .:?:
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Psonak Jan napisał:
    Witam, rozumie ze jest to silnik trójfazowy 11KV

    oczywiście chodziu o silnik trójfazowy

    Dodano po 6 [minuty]:

    więc z ww porad zapamiętać mam następujące informacje
    -jeżeli silnik buczy uszkodzone uzwojenie jednej z faz przy sprawnym uzwojeniu roboczym
    -jeśli uzwojenie robocze padnie ręcznie wykonać rozruch jeśli więcej niż jedna faza zostanie uszkodzona bak reakcji
    -sprawne uzwojenie ma małą ale nie bardzo małą rezystancje
    -uszkodzone zaś wykaże przerwę lub zwarcie
    poprawcie mnie koledzy specjaliści jeśli sie mylę

    a jeśli uszkodzone jest uzwojenie rozruchowe a ja nie mam fizycznej morzliwości "zakręcenia "silnikiem co wtedy ?
  • Poziom 19  
    Silnik 11kw jest silnikiem trójfazowym.Pseudo porady o uzwojeniu roboczym
    i rozruchowym i kręceniu wałem trzeba włożyć do kosza.Koledzy "fachowcy"
    jeśli udzielacie porad to z głową.Nabijanie punktów tą metodą przynajmniej
    jest nie etyczne i wprowadza zamęt w głowie pytającego.
  • Poziom 15  
    Można sprawdzić w prosty sposób, wtyczka do reki i miernik Ω załącz wyłącznikiem 1raz to będzie gwiazda i sprawdz czy jest oporność między R,S,T na bolcach wtyczki jeżeli jest to teraz przełącz 2 raz to jest trójkąt i też musi byc oporność jeżeli będzie w której pozycji przerwa miedzy RST to może być uszkodzony wyłącznik,sprawdz wtyczke jeżeli są przejścia na każdej pozycji to jest ko ,sprawdz czy do wyłącznika dochodzi napięcie 3 fazy RST napisz co sie dzieje po załaczeniu czy silnik buczy ,silnik można sprawdzić ,tylko czy nie ma przerwy i nie ma zwarcia do masy jak zdejmiesz pokrywe to jest sześć zacisków wyłącznik daj w pozycje O jeżeli nie są trzy zaciski zmostkowane to silnik pracuje w trókącie na raz tak sie mówi jeżeli nie ma mostka to pracuje Gwiazda,Trójkąt miernik musi ci wykazac trzy uzwojenia każde osobno a zmostkiem to też trzy ale wspólne do mostka
  • Poziom 16  
    Witam, ja polecam poprosić elektryka by ten spór osobiście zakończył możliwe jest , że silnik da się"uratować" a zabawy przy urządzeniu pracującym na znacznych prądach jest bardzo ryzykowne i kosztowne:!:
    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    1-jest to silnik trójfazowy--takiej mocy silników jednofazowych sie nie produkuje--w śrutowniku jest trudny rozruch--musi być zastosowany specjalny przełącznik rozruchowy--trójkąt\gwiazda--lub inny---może on jest uszkodzony...
    2-jak się z niego zakopciło lub buczy--musisz zdemontować silnik--rozkręcić i zobaczysz spalone uzwojenia--silnik musisz oddać do warsztatu gdzie przezwajają silniki--sam tego nie zrobisz...
    3--najlepiej poproś elektryka do stwierdzenia tej awarii--jest to bardzo niebezpieczna praca--możesz zostać porażony prądem..

    pozdrawiam*****
  • Moderator Elektrotechnika
    Witam
    Aby sprawdzić które uzwojenie się spaliło musisz dostać się do tabliczki silnika(po odkręceniu dekielka na silniku).Tam masz wyprowadzone 6 końcówek uzwojeń,czyli:początek i koniec jednej fazy,początek i koniec drugiej fazy i początek i koniec trzeciej fazy.Obwód może być tylko między początkiem i końcem jednej fazy,jeśli masz między fazami obwód-silnik do przezwojenia.Rezystancja poszczególnych faz(mierząc początek i koniec fazy)musi być taka sama w przypadku różnicy też silnik do przezwojenia.Oczywiscie żadne z uzwojeń nie może mieć przebicia do masy.Gdy silnik jest do przezwojenia,należy wymienić wszystkie uzwojenia.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Po pierwsze skad wiesz ze ktores z uzwojen sie spalilo, jakie masz oznaki? Bo jesli twierdzisz ze masz spalone ktores uzwojenie to i tak nie wazne ktore bo pojedynczego sie nie wymienia tylko przewija sie caly silnik koszt u mnie (Suwalki) ok500zl nie wiem jak w innych miastach. Proponuje na poczatek sprawdzic przelacznik bo to najczestsza przyczyna niesprawnosci, a nawet jesli silnik sie spalil to bardzo mozliwe ze ktorys ze stykow slabo laczyl i silnik pracowal na 2 fazach i dlatego sie spalil. Wiec jeszcze raz jakie sa objawy? Silnik buczy i nie rusza, buczy i dymi sie z niego, nie buczy wywala bezpieczniki, itp.?
  • Poziom 2  
    zgadzam sie z niektórymi opiniami ale niektórzy piszą takie bzdury ze głowa boli
    a wiec jak chcesz sprawdzic która które uzwojenie padło to słuchaj uważnie mam w tym doświadczenie.
    - najpierw rozłącz przewody z kostki która znajduje sie na pbudowie silnika i zobacz ile wychodzi przewodów z silnika jest to silnik 3 tój fazowy jak wychodzi 6 jest to 3 początki i 3 konce uzwojenia powiny byc podzielone na dwie pary po 3przewody ważne jest żeby nie pomieszać tych kabli ze zobą wez miernik i pomież opornosci faza która jest spalona będzie miała oporość bliska zeru . Można taki silnik naprawic przezwajając go ale gdy w silniku w jest dużo miejsca moża wymienic tylko te faze spaloną nie znam typu silnika i producenta więc nie wiem jak jast tam z tym miejscem paza tym ta spalona faza bedzie widoczna przegrzaniem izolacji
  • Moderator Elektrotechnika
    dupslik napisał:
    zgadzam sie z niektórymi opiniami ale niektórzy piszą takie bzdury ze głowa boli
    a wiec jak chcesz sprawdzic która które uzwojenie padło to słuchaj uważnie mam w tym doświadczenie.
    - najpierw rozłącz przewody z kostki która znajduje sie na pbudowie silnika i zobacz ile wychodzi przewodów z silnika jest to silnik 3 tój fazowy jak wychodzi 6 jest to 3 początki i 3 konce uzwojenia powiny byc podzielone na dwie pary po 3przewody ważne jest żeby nie pomieszać tych kabli ze zobą wez miernik i pomież opornosci faza która jest spalona będzie miała oporość bliska zeru . Można taki silnik naprawic przezwajając go ale gdy w silniku w jest dużo miejsca moża wymienic tylko te faze spaloną nie znam typu silnika i producenta więc nie wiem jak jast tam z tym miejscem paza tym ta spalona faza bedzie widoczna przegrzaniem izolacji

    Na tabliczce silnika wyrażnie widać ile dochodzi do niej przewodów z silnika,a więc niema potrzeby ich wypinania z tabliczki.Przy spalonym uzwojeniu nie zawsze rezystancja jest bliska zeru,wystarczy aby były wyrażne różnice między rezystancją uzwojeń,a już silnik kwalifikuje się do przezwojenia.Kolejna sprawa: czy jak w bucie leci Ci obcas to wymieniasz jeden,czy przy obydwu butach?Tak samo jest przy silniku wymienia sie całe uzwojenie,a dlaczego?jako ten doświadczony powinneś zdawać sobie sprawę dlaczego.Pozdrawiam.