Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie dzialająca poduszka powietrzna w Punto 1,1 ?

09 Lip 2003 17:05 5109 9
  • Poziom 15  
    Hej!
    Mam taki problem.
    Kupiłem od wujka kilka dni temu Punto 1.1 Kat. z AirBag dla kierowcy . . . problem w tym, ze swieci sie cały czas kontrolka od poduszki. Juz wczesniej świeciła się kilka razy i wujek zawoził do serwisu i to usuwali ale po pewnym czasie ponownie sie zaswiecała ... no i kupilismy z tą swiecąca sie kontrolką. z instrukcji obsługi wynika, ze układ od poduszki jest uszkodzony . . . czy to oznacza, że poduszka nie wypali w ogóle podczas zderzenia ? czy moze wypalić w kazdej chwili ? Kontrolka zapalała się wujkowi zwykle albo podczas jazdy albo po prostu pewnego razu po wejsciu do auta okazało się, ze kontrolka nie gaśnie . . . nei jest to wynikiem uderzenia, wstrząsów etc jakby ktoś pytał . . .
    czy ktoś orientuje się ile kosztuje naprawa takiego czegoś w serwisie FIATa ?

    dziekuje i pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Koszt ok. 50zl - trzeba skasowac blad. Jest to wina niestety sterownika lub kabli. Musisz zobaczyc rodzaj bledu przed skasowaniem - to rozwieje wszelkie watpliwosci. Oczywiscie ,ze nie odpali w trakcie zderzenia !!!!
  • Poziom 15  
    Michal2002 napisał:
    Koszt ok. 50zl - trzeba skasowac blad. Jest to wina niestety sterownika lub kabli. Musisz zobaczyc rodzaj bledu przed skasowaniem - to rozwieje wszelkie watpliwosci. Oczywiscie ,ze nie odpali w trakcie zderzenia !!!!


    ale ja w serwisie mam sprawdzic czy to wina kabli czy sterownika - tak ?

    dzieki


    :arrow: czy ktos moze wyrazic opinie o moim samochodzie lub podac strone gdzie zaczrpne pewnych informacji ?

    Dokladnie to model Fiat Punto 1.1 Kat 55 kucyków pod maską ... poducha i c.zamek, kolor srebrny metalik . . .
    dzieki i pozdrawima


    Scalone posty - 1 minuta (za)
  • Poziom 15  
    jak samochód bywał w serwisie to pewnie określono co jest uszkodzone ewent. w czym tkwi problem....
    może być to taśma, może być problem z alternatorem....za wysokie/za niskie napięcie na akumulatorze i..juz
    nikt tak czytając ten post nie stwierdzi co dolega airbag'owi...ani nie powie ile za to zapłacisz...za coś nie określonego..........
    -poza tym nie tylko serwisy istnieja...
    a świecenie kontrolki oznacza :

    (...) nie można zagwarantować, że poduszka/i zawsze odpowiednio zadziała(ją). Z reguły w takiej sytuacji zapala się lampka ostrzegawcza SRS . Jeśli taka usterka występuje, w razie wypadku pasywne bezpieczeństwo może nie być zapewnione w wystarczającym stopniu. (...)
    -jest to fragment pisma jakie było kierowane dla klientów pewnego serwisu ....
  • Poziom 15  
    xawer napisał:
    jak samochód bywał w serwisie to pewnie określono co jest uszkodzone ewent. w czym tkwi problem....
    może być to taśma, może być problem z alternatorem....za wysokie/za niskie napięcie na akumulatorze i..juz
    nikt tak czytając ten post nie stwierdzi co dolega airbag'owi...ani nie powie ile za to zapłacisz...za coś nie określonego..........
    -poza tym nie tylko serwisy istnieja...
    a świecenie kontrolki oznacza :

    (...) nie można zagwarantować, że poduszka/i zawsze odpowiednio zadziała(ją). Z reguły w takiej sytuacji zapala się lampka ostrzegawcza SRS . Jeśli taka usterka występuje, w razie wypadku pasywne bezpieczeństwo może nie być zapewnione w wystarczającym stopniu. (...)
    -jest to fragment pisma jakie było kierowane dla klientów pewnego serwisu ....



    a gdzie jeszcze mozna to naprawic ? poza serwisem ? chodzi o to aby to było przede wszystkim dobrze, powiedzmy, ze cena nie ma znaczenia . . . choc konkurencyjna oferta jest wskazana ;)
    dziekuje i pozdrawiam
  • Poziom 16  
    częstyą przyczyna w punto (air bag) jest uszkodzenie spirali zegarowej, czyli połaczenia miedzy poduszką a kolumną kier. sprawdz czy nie traci sie sygnał dzwiekowy ( klakson )? jezeli z nim jest wszystko ok. to tylko serwis.
  • Poziom 15  
    segal napisał:
    częstyą przyczyna w punto (air bag) jest uszkodzenie spirali zegarowej, czyli połaczenia miedzy poduszką a kolumną kier. sprawdz czy nie traci sie sygnał dzwiekowy ( klakson )? jezeli z nim jest wszystko ok. to tylko serwis.


    klaskon jest . . . jutro udam sie do serwisu . . . dziekuje .
  • Poziom 14  
    w punto centralka jest pod nagrzewnicą . sprawdz czy płyn z nagrzewnicy nie wycieka i kapie na nią . kolega miał to samo . wizyta w serwisie kosztowała 70 pln .
  • Poziom 15  
    serek napisał:
    w punto centralka jest pod nagrzewnicą . sprawdz czy płyn z nagrzewnicy nie wycieka i kapie na nią . kolega miał to samo . wizyta w serwisie kosztowała 70 pln .


    sprawdze i to . . . dzieki . jeszcze jakies sugestie ? za kazda pomoc bede wdzieczny .
    pozdrawiam
  • Poziom 25  
    :D A w moim 55 był zły kontakt na kostce przejściowej do centralki, umieszczonej nie daleko końca obudowy kolumny kierowniczej.Na pewno nie fachowo, ale śpieszyło mi się, a regeneracja kostki mnie nie zadowalała. Zlutowałem to. Nara :bye: