Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła dzienne w samochodzie

Zbychul 11 Cze 2007 20:50 129173 75
  • #61
    Zbychul
    Poziom 20  
    Z całym szacunkiem, dobrze że przepisy Unijne stanowią tak a nie inaczej, teoretycznie to w moim interesie - skoro taki układ wymyśliłem,
    ale jak to ma się do codzienności?
    Jak mnie smerf zatrzyma to mu powiem: Panie ale w Dyrektywie Unijnej XYZ pisze, że wolno takie mieć !
    I co mi odpowie ?
    G... mnie to obchodzi, JA w Kodeksie mam co innego i dostajesz pan xxx zł mandatu i za bezczelność dowód rejestracyjny do odebrania w ..... po zrobieniu przeglądu technicznego.
    Dobrze kumam ???
  • #62
    pb1
    Poziom 11  
    Witam. Zainstalowałem w swoim punto światła dzienne Wesem, kupione wysyłkowo. Użyłem przekaźnika R 15, który jest w skrzynce bezpieczników pod deską. Dwa styki zasilają odcięte tylne pozycje, a trzeci dzienne z przodu. Cewka jest włączona: jeden koniec do + zapłon i drugi do + świateł pozycyjnych przednich, oświetlenia deski, oświetlenia tablicy. Przez przypadek udało mi się uzyskać efekt zapalania świateł dziennych dopiero po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu bo przez pomyłkę wstawiłem przekaźnik na 24 V, który łapie gdy w instalacji jest pow. 13 V. Światła działają następująco: po uruchomieniu silnika świecą tylko dzienne i pozycje tył, gasną gdy włączę pozycyjne albo mijania albo drogowe, gdy jadę na dziennych i chcę mignąć długimi te zapalają się nie gasząc dziennych. Pobiera mi to 42 W, bo wstawiłem w pozycje LED.
  • #63
    Janko69
    Poziom 12  
    @Zbychul: podstawowym problemem jest to, że nasze samoróbki nie mają homologacji i tego argumentu 'władzy' nie da się obalić. Natomiast jeżeli podłączysz homologowane lampy zgodne z wymaganiami a 'władza' dalej będzie się czepiać to po pierwsze nie przyjmuj mandatu - przyjęcie mandatu automatycznie oznacza, że zgadzasz się z orzeczeniem o swojej winie. Sprawa znajdzie finał w sądzie a tam możesz udowodnić swoje racje, tylko musisz ich być na 100% pewnym.

    @Zdenek: wymyśliłeś sobie nieistniejący problem. Wymagania mówią, że co najmniej muszą się świecić światła A i B oraz nie mogą się świecić jednocześnie światła A B i C. O oświetleniu tablicy nigdzie (w zakresie tematu 'światła do jazdy dziennej') nie ma ani słowa - czyli brak wymagań.
  • #64
    cmsydney
    Poziom 14  
    Czy swiatla do jazdy dziennej LED z homologacja mozna montowac pionowo? Czy przepisy kodeksu drogowego w jakis sposob to reguluja? Odnosnie miejsca jest to jasno okreslone. Ale nie potrafie nic znalezc odnosnie plaszczyzny montazu. Problem u mnie w Accordzie jest taki, ze jedyne miejsce gdzie mozna zamontowac to zewnetrzna kratka w zderzaku. Jednakze mam juz tam halogen i jedynie co sie zmiesci to swiatla prostokatne ale montowane pionowo.
  • #65
    Maciek6.1990
    Poziom 10  
    Witam! Proszę o odpowiedź na pytanie. Wstawienie takich listewek jako świateł dziennych do reflektorów nie będzie zgodne z przepisami i moge mieć kłopoty?
    http://allegro.pl/item690014512_xenonowa_elastyczna_listwa_24led_swiatla_dzienne.html

    Tak więc.. czy mogę wstawić homologowane listewki led jako światła dzienne do reflektorów przednich? Czy potrzebna będzie wtedy homologacja na kloszach reflektorów?

    Dzięki
  • #66
    Starlight1970
    Poziom 1  
    Co do pasków w reflektorach to nie wiem.
    Powiem wam szczerze,że 2 lata w dobrej pogodzie jeździłem bez świateł i tylko raz mnie policja zatrzymała.A i tak nic mi nie zrobili bo i oni tak naprawdę leją z tego obowiązku świateł w słoneczny dzień.
    Teraz jeżdżę na najzwyklejszych (ale dość silnych) ledówkach wmontowanych w przód, które założyłem ze względu na ""życzliwych mrugalskich" z przeciwka :!:.
    Jeżdżę tak już 4 msc i jak na razie nie miałem żadnych problemów a jakbym miał to je najwyżej odłączę (mam specjalny wyłącznik) albo odkręcę (to jest 5 min roboty).
    Na razie ledy pasujęce do mojego auta z wybitym na szkiełku "RL" kosztują 300-400 zł na Allegro (a świecą dokładnie tak samo jak moje) więc jeszcze mnie nie potłukło aby tyle kasy dawać za dwie litery ale jak ktoś ma wolne 200 zł to można już kupić normalne RL-ki i mieć raz na zawsze spokój
  • #67
    AndM
    Poziom 17  
    Witam
    Jakie jest właściwe oznaczenie na kloszu lampy do jazdy dziennej "RL" cz "DRL".
    pozdrawiam
  • #68
    cmsydney
    Poziom 14  
    Swiatla do jazdy dziennej to RL (running lights). Symbol D oznacza homologacje dla pary reflektorow.
    Czyli DRL jak i RL sa przepisowe.
    I nie mozna mylic DRL z Daylight Running Lights.
  • #69
    AndM
    Poziom 17  
    Witam
    Czyli nie muszę kupować świateł za 400zł, wystarczą te 150 byle miały na kloszu wytłoczkę RL lub DRL, oraz E w kółeczku z numerem.
    pozdrawiam
  • #70
    Adrien
    Poziom 1  
    Hej. Mam do Was pytanie odnośnie świateł w samochodzie. Czy w dzień muszą być zapalone światła z tyłu i od razu podajcie jakis artykul lub cokolwiek na potwierdzenie. Pozdrawiam
  • #71
    AndM
    Poziom 17  
    Witam
    Z tyłu pozycje, podświetlenie tablicy, światła obrysowe nie muszą , ale mogą się palić. Natomiast nigdzie nie znalazłem nic na temat przednich pozycyjnych.
    Artykułu dokładnie nie pamiętam, ale chyba to był 48.
    pozdrawiam.
  • #72
    quadalcanal
    Poziom 2  
    czy ktoś może powiedzieć jak to jest z zużcyiem paliwa, tzn czy uzywając swiateł LED do jazdy dziennej odczujemy zmniejszenie spalania paliwa?
  • #73
    quadalcanal
    Poziom 2  
    spalanie zmniejszy sie max 0,2 L/100 km. jezeli planujemy jezdzic min2 lata to suma wymiany świeczek+ spalanie zwroci koszt zakupu zestawu 400 zł za DRL Philipsa.(zakładam 30 000 km i wymiane świeczek x3)
  • #74
    Acio
    Poziom 11  
    Witam, ja używam w moim aucie świateł zrobionych z drogowych, w pozycji świateł dziennych żarówki pracują szeregowo napięcie jest dwa razy mniejsze przez co pobór łączny jest 37 wat ( układ zbudowany jest na jednym przekaźniku rezystor dioda prostownicza bezpiecznik).
    Na reflektorach nie ma znaku RL, więc jest to niezgodne z przepisami, ale jeżdżę już parę lat i jak na razie nikt do tego się nie przyczepił, można dodać że to wersja amerykańska (oni na swoich reflektorach nie maja atestów i homologacji).
  • #75
    skorpionvw
    Poziom 2  
    Witam mam taki problem mam zamatowane światła dzienne Zgodnie z dz.u. 2009 nr 75 poz 639 odnośnie świateł dziennych wszystko zgodnie z prawem ALE krawężniki czepiają się ze muszę mieć wbite w dowód rejestracyjny. Jak to jest wyjaśni ktoś końcu mi to ?
  • #76
    Acio
    Poziom 11  
    krawężniki nie mają znajomości kodeksu drogowego, całkiem niezła lektura, polecam się zaznajomić, pomaga w życiu.
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial3.html#rozdzial1
    DZIAŁ III
    Pojazdy

    Ostatnio miałem takie same zapytanie, więc zadałem inne, Czy jak zamontuję halogeny przeciwmgielne to też mam mieć wbite w dowodzie, a co z autami które mają ??

    Są przepisy ustalające i światła mają mieć atest i homologację czyli Ex RL w przypadku świateł dziennych i odpowiednie zamontowanie zgodnie z przepisami.