Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NEXIA CENTRALNY ZAMEK JAK PODŁACZYĆ

02 Paź 2006 12:22 8092 18
  • Poziom 9  
    Witam!!!

    Mam 4 drzwiową Nexię z centralnym fabrycznym zamkiem. Do tej pory zamontowany był nim od początku alarm silicon. Alarm sie zepsuł i na jego miejsce zamontowałem alarm Enforcer 300N. mam jednak problem z centralnym zamkiem. Z alarmu Silicon wychodziły dwa przewody, zapewne plusowe, bo jak podłączałem napięcie do każdego z nich to zamek odpowiednio zamykał i otwierał w zależności od przewodu. W Enforcerze natomiast włącznik centralnego ma 3 kable , 1 plusowy , 2 masowe impulsowe - zamykanie , otwieranie. Co zrobić aby alarm obsługiwał centralny zamek????

    Nie używaj dużych liter w tytule. [h]
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    z silicona na pewno wychodziło sterowanie masami ziel z czarnym i żółty z czarnym i tam podanie masy powodowało otwórz lub zamknij ale gdy miałeś silicona z modułem wbudowanym to wychodziła kostka ziel żółty biały i brąz i na tych ostatnich pojawiały sie masy na zamknij i otwórz --jeżęli była druga wersja to teraz po opięciu centr silicona musisz w jej miejsce włożyć zwykły uniw sterownik zamka przy czym silniki siłowników to jedno a sterowanie to drugie ----musisz trochę napisać o kolorach kabli i czy działa central z klucza bez starego alarmu
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Z Silicona wychodziły dwa kable , żółty i zielony. W angielskiej instrukcji do Enforcera napisali że będzie potrzebny jakiś ich specjalny sterownik centralnego zamka, pisząc jednocześnie że podłączenie siłowników bezpośrednio do alarmu spowoduje jego definitywne spalenie. Z Silicona na pewno nie było dodatkowego modułu, a w książce od nexi piszą że sterownik zamyka lub otwiera w zależności od zmiany biegunów (-lock+ i +unlock-) . Centralny działa normalnie na kluczyk. W ogóle to w enforcerze jeszcze podają czas otwarcia na 0,7 sek i 3,5 sek (jest przełacznik) dodając że 3,5 sek jest dla Audi i Mercedesa.
  • Poziom 33  
    Jak zamek był dokładany to i tak do drzwi kierowcy był dokładany siłownik.I jest jedno małe ale.Jak był wysterowany?Czy podłączony normalnie do obwodu zamka czy wysterowany na dwóch przekaźnikach.Jeśli normalnie to chodzi dwoma masami jak opel jeśli inaczej to musisz zobaczyc.Rozbierz drzwi kierowcy i zobacz.
  • Poziom 28  
    Szukasz sterownik zamka ,jeśli sterowanie jest inne niż z alarmu (+,- należy to ustalić) dokładasz 2 przekazniki i po sprawie.Ma działać.
    Pozdr.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W nexii oryginalny sterownik centralnego jest w lewym kickpanelu. Sterowanie masami z mastera i można bez problemu podłączyć sterowanie z alarmu. Sygnały sterujące idą z lewych drzwi. Oryginalnie nie było tam siłownika, tylko sam switch na kasecie zamka. Jeśli centralny jest sterowany z pilota, to siłownik jest dołożony.
    PS. Cholera. Pomerdałem nazwy. Pomieszałem nexię z nubirą. Mój opis dotyczy nubiry, ale podejrzewam, że rozwiązanie nie uległo jakiejś rewolucyjnej zmianie, bo tak samo było to rozwiązane w innych modelach daewoo.
  • Poziom 28  
    Tak zgadza sie,często spotykałem sie z tym problemem np. przy Matizie gdzie był już montowany CZ z kluczyka,w dzwiach od kierowcy niestety był tylko ten switch.
    W tym przypadku przy montarzu alarmu należało dołożyć siłownik.
    Kol. mstrucz napisze na jakim jest etapie rozpoznania.
    Pozdr.
  • Poziom 9  
    No cóż , etapie obecnym to sądzę że będę musiał znaleźć jakiś przekaźnik do włączania zamka. Nexia ma w wersji GLE (moja) centralny zamek taki sam jak mniemam w oplach np Astrze (skobelek i kluczyki klamka takie same) sterowany masami jak tu juz napisali. Enforcer ma 3 przewody dwa z pulsującym minusem - , jeden ze stałym sygnałem plus +(schemat w załączniku) więc coś muszę znaleść żeby przemieniało to połączenie na - lock + i odpowiednio + unlock - , sygnał dla centrala. Żadem ze mnie elektronik, ale alarm podłączyłem i działa (wszystko nawet bagażnik z pilota odskakuje) ale co z tym zamkiem nie wiem...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Coś kombinujesz jak kobyła pod stromą górę! Jak masz z alarmu wyjścia z impulsami masy odpowiednio dla zamknij i otwórz, to podłączasz je do przewodów z drzwi, na których pojawiają się masy odpowiendnio dla zamykania i otwierania. I bedzie działać. Ten plus zostaw w spokoju, bo nie jest ci potrzebny. Zresztą gdzie go chcesz podłączyć? Popraw ten rysunek tak, by napisy były czytelne.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Opis do rysunku:
    Brown - unlock gnd pulse 0,5 A output
    Red - + 12VDC Output 0,5 A max
    Grey - Lock gnd pulse 0,5 output

    Co mi da podłączenie dwóch minusów jak na drugim przewodzie nigdy nie bedzie plusa??? Cetral potrzebuje przecież na przemian na przewód raz plusa raz minusa.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Zrób tak jak pisze norbert.s. bo dobrze pisze i nie wnikaj w zasadę działania. No chyba, że jesteś dociekliwy i chcesz wiedzieć co i dlaczego i po co. Wtedy wyszukaj wątki o podłączeniu zamka w Lanosie i tam będziesz miał dokładnie rozkminiony temat. (Lanos i Nexia miały tą samą zasadę działania zamka)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Panie montażysto alarmu. Mylisz pan przewody wykonawcze ze sterującymi!!!!!
    Na sterujących siłownikami faktycznie na przemian pojawia się plus z masą. Ale to jest osobny obwód. Ciebie interesują przewody sterujące. A tam są tylko impulsy masy. I do tych sterujących się wpinasz. Zresztą zobacz po opisie jaka jest obciążalność tych wyjść z alarmu: 0,5 A (to i tak dużo, bo często tam jest tylko 100 - 200 mA). A cztery silniki, które musza ruszyć zamkami, jeszcze brudnymi, czy przymarzniętymi, to dużo większy prąd. Do tych wyjść NIE WOLNO podłączać bezpośrednio siłowników!!! Może uciągnie jeden na sucho, ale po obciążeniu ich coś się spali. Aby zrozumieć zasadę działania obejrzyj sobie schemat sterownika ST1000 lub top32, top 33. W aucie już masz taki sterownik i potrzebujesz go tylko wysterować impulsami, a on już sam zajmie się siłownikami.[/url]
  • Poziom 9  
    Wszystko ok, będę musiał tego sterownika poszukać, zastanawia mnie tylko jak to jest, że ten enforcer chociaż stary, ale jednak z mnóstwem funkcji, potrzebuje jeszcze jakiegoś siłownika (rzeczywiście prąd do zamków musi mieć dużą moc) a kurna jakiś stary silicon, co to połowę mniej potrafi, nie musi, tylko otwiera tak jak fabryka wymyśliła.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Niewiele w sumie alarmów ma wbudowany wewnętrzny sterownik centralnego zamka. W samochodach jest zbyt wiele systemów zamykania, dlatego też alarmy posiadają zazwyczaj wyjścia impulsów masy, którymi to steruje się oryginalne systemy lub poprzez dodatkowe moduły dopasowuje (np. ford ma sterowanie impulsami plusa i trzeba zastosować układ na dwóch przekaźnikach, który będzie odwracał sygnały, jeszcze inaczej jest w samochodach z zamkami pneumatycznymi itd).
  • Poziom 32  
    Dokładnie jak pisze Błażej. W dodatku nowe samochody w większości są sterowane masą. Poza tym wewnętrzne przekaźniki powiększają gabaryty centralki alarmowej, a ta powinna być jak najmniejsza. Niedługo pewnie i tak trzeba będzie do wszystkich samochodów stosować sterowniki cyfrowe, bo jest taka tendencja, żeby z drzwi do kabiny komunikacja szła po cyfrze. Mało tego, coraz trudniej wbić się kablami w drzwi. Robiłem ostatnio takie V50 i podłączenie zamka z alarmu możliwe tylko w drzwiach, a do nich kabli nie przpuścisz. Dobrze, że robiłem bezpilotówkę ;)
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Kol. mstrucz skoro niepiszesz o swoch postępach to wydaje mi sie że nic jeszcze nic niepoczyniłeś.W takim razie załączam rysunek pomocniczy i życze owocnej pracy.
    Pozdr.
  • Poziom 9  
    Zgodnie z rysunkiem kolegi zakupiłem za całe 20PLN przekaźnik centralnego zamka i DZIAŁA!!! Takie proste a w całej Gdyni żaden zakład od alarmów czegoś takiego nie zaproponował. Temat zamknięty, dziekuje wszystkim za pomoc!