Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki zestaw satelitarny?

abc55555 09 Lip 2003 22:54 186467 116
  • #1
    abc55555
    Poziom 11  
    Chce kupić sobie antenę satelitarną z tunerem czy czymś takim. Prosze was o pomoc co waszym zdaniem będzie najlepsze lub na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie. Nie musi to być sprzęt z najwyższej pólki ale chciałbym żeby był pożądny i żebym sie za niego nie wstydził.

    Za wszelkie sugestie z góry dziękuje
    Beny2


    Post przeniesiony z działu SAT ! [A]
  • #2
    aceton
    Poziom 26  
    najtaniej to wyjdzie philips 6010
  • #3
    samja
    Poziom 19  
    Witam.
    6010 - najtańszy, być może tak, ale czy pożądny ? Tu mam wątpliwości.
    Jeśli chcesz coś porządnego, co można zaprogramować bez pomocy komputera, co będzie służyć przez lata i ładnie wygląda, to osobiście polecałbym jakiś wyrób Fergusona. Który model (FTA, na moduły, czy z modułem uniwersalnym), zależy od tego jaką kasą dysponujesz, i na co chcesz się nastawić w przyszłości (czy będziesz chciał coś dekodować czy nie). Fergusony oprócz przystępnej ceny (tańsze np od Humaxa),są mało
    awaryjne, przyjemne w obsłudze, dosyć szybkie (są o niebo lepsze od Humaxa-to tylko moja opinia!!) Trochę już tego zainstalowałem i nie ma z nimi problemów (raj dla instalatora-sprzęt typu zainstaluj i zapomnij).
    Ceny kształtują się następująco: FTA- ~500,- , na moduły- ~700,- , z modułem uniwersalnym- ~1200,- . Nie polecam tańszych wyrobów nieznanych firm, bo to loteria-albo działa albo można wtopić w egzemplarz psujący się po godzinie. Poza tym szybkość działania, czułość itd.
    Pozdrawiam.
  • #4
    abc55555
    Poziom 11  
    Dzięki, na prawde mi to pomogło

    Mam jeszcze jedno pytanko:
    Czy jak któreś z tych pudełek podłącze do telewizora w jednym pokoju, to będę mógł oglądać coś z SAT na innym TV?
  • #5
    gulson
    Administrator Systemowy
    Problem jest w tym, jeżeli kupisz tuner i rozgałęzisz jego wyjście na wszystkie pokoje, wszyscy będą musieli oglądać to samo! Nie ma problemy jeżeli jest to mieszkanie ale domek....

    Najlepiej ale jednocześnie najdrożej... Załóż anteny TV, radio, SAT (najlepiej dwa konwertery na czaszy), zakup wzmacniacz - rozdzielacz do anten TV, wprowadź sygnał z tego wzmacniacza antenowego do takiego sprytnego urządzonka jak multiswitch. Tam też dociera sygnał z satelit. Teraz z multiswitch rozdziel na 4 pokoje (jeżeli multiswitch ma tylko 4 wyjścia) i w tych pokojach zakup tunery cyfrowe lub analogowe, tam będzie sat, TV naziemne, radio. Jeżeli chcesz mieć w innych pomieszczeniach też TV naziemne to resztę po prostu wyprowadź bezpośrednio ze wzmacniacza antenowego, tam będzie tylko naziemna TV i radio.

    Coś można poczytać na
    http://www.dipol.com.pl
  • #6
    Charon
    Poziom 11  
    Ja tez mieszkam w domku wiec z wiadomych przyczyn kabloofka odpada.
    Caly czas mialem analogowa satelitke ale prawie juz nic tam nie bylo...
    Przedwczoraj kipilem Philipsa 6010 i juz mam parenascie polskich kanaloof.
    Dodam ze mieszkam w takim miejscu ze ze zwyklej anteny odbieram ledwo 1 i 2...
    Moim zdaniem warto kupic 6010. Ja zaplacilem 200 zl i mam co ogladac :)
  • #7
    sq8ju
    Poziom 24  
    Co wy z tymi 6010? Przecież to badziewie za 200 zł. Tylko SRy łapie niskie. Nic pozatym. Już lepiej wziąść 1330 pobawić się w wymianę kostki, troszkę zaprogramować i jest dużo więcej do oglądania. Za 400 zł. Tu jest link do 1330 - http://voyagerr.host.sk/tv_sat.html warto się zapoznać. Co do FTA faktycznie polecam Fergusony - stabilne, szybkie, bez zwiechy. Za to stanowczo odradzam Ehostara. Jest fatalny w programowaniu.

    Pozdrawiam !!![/img][/url]
  • #8
    Charon
    Poziom 11  
    dafi2: ja uwazam ze 6010 naprawde nie jest zly - jak na moje potrzeby wystarcza. Czy warto wydawac pare razy wiecej na urzadzenie ktorego mozliwosci i tak nie bedzie sie wykozystywalo??
  • #9
    aceton
    Poziom 26  
    ciekawe co z 13 mozna wiecej wyciagnac ???? raczej nic wszyscy sie tego pozbywaja
  • #10
    samja
    Poziom 19  
    Witam.
    Widzę że trochę zjechano z tematu. Ale do rzeczy, p.t. abc55555:
    Jeśli chcesz oglądać program z tunera na innym telewizorze, to nie ma problemu (często tak się praktykuje, najczęściej podgląd w sypialni, żeby
    obejrzeć przed snem jakąś "Różową Landrynkę" czy coś).Ale przy zakupie
    tunera musisz zwrócić uwagę czy posiada modulator. Większość tunerów
    cyfrowych jest go pozbawiona. Jeśli go nie ma to zostaje zakup modulatora zewnętrznego, lub "przepuszczenie" przez magnetowid i wykorzestanie jego modulatora. Fakt jest taki że oglądasz wszędzie ten sam program, ale w małym domku przy niezbyt licznej rodzinie to na ogół wystarcza.
    Pozdrawiam.
  • #11
    mariusz10
    Poziom 11  
    a czy istnieje mozliwosc oglandania na ruznych telewizorach, ruznych programuw korzystajac z jednego tunera (cyfrowy PHILIPS)
  • #12
    samja
    Poziom 19  
    Witam.
    A czy można oglądać dwa różne programy w dwu różnych miejscach na jednym telewizorze? Resztę sobie dopowiedz.
    Pozdrawiam.
  • #13
    mariusz10
    Poziom 11  
    jak uwarzasz ze nie to sie mylisz albo jestes trohe do tylu pozdrowienia koles
  • #14
    gamid
    Poziom 17  
    jednym słowem to co niektórzy tu proponują to pomsta do nieba sie kłania.
    tunera analogowego nie radze kupowac bo to juz przezytek.ja proponuje udac się do jednego z dystrybutorów Cyfry i wziąść legalnie tuner cyfrowy ,gdzie podstawowym programem jest 1 i 2,polsat tego nie oferuje.fak faktem cena abonamentu duza.lub zakupic jakis inny tuner cyfrowy z mozliwoscią tylko ogładania programow nie kodowanych gdzie rowniez nie ma 1 i 2 co do ogladania na innym tv to zazwyczaj jest tak w tunerach ze ogladasz to samo ,chyba ze tuner posiada tzw, diseg ktory umozliwia sterowanie konwenterem podwojnym.
  • #15
    samja
    Poziom 19  
    mariusz10 napisał:
    jak uwarzasz ze nie to sie mylisz albo jestes trohe do tylu pozdrowienia koles

    Jeśli wiesz lepiej, to po co zadajesz głupie pytania?
    Po prostu podłącz (bo przecież wiesz jak!) i oglądaj.
    Powodzenia.
  • #16
    miras
    Poziom 15  
    mariusz10
    jeśli potrafisz z jednego dekodera wyciągnąć dwa różne programy jednocześnie to może nas oświecisz .. w końcu technika tak poszła do przodu że wszystko jest możliwe. ??
    Co do cyfry to faktycznie kupujesz zapinasz i oglądasz.Pozostaje jedno ale - kogo na taki luksus stać.Policz sobie abonament roczny i wyjdzie ci ile kosztuje przeciętny dekoder cyfrowy.Komfort jest jednak niezaprzeczalny .Nie szukasz kluczy nie programujesz list programów ....i oglądasz wyłącznie to czego chce operator!!
    Ferguson w wersji FTA jest niezły i w zasadzie godny polecenia ale opcja z modułem uniwersalnym to kwota równa noki dbox 2 z wgranym linuxem a co taka nokia potrafi to już inna historia ..
    Zamiast coś polecić raczej mogę odradzić.Nie zachęcam do zakupu czegokolwiek z paczki polsatu.Wprawdzie nowe Thomsony DSI30,50 umożliwiają dodawanie własnych programów ale sposób ich strojenia jest koszmarny a softu alternatywnego do tego co proponuje operator narazie brak.Starsze wersje (Samsung i segam) można udoskonalić ale ich szybkość działania i częstotliwosc zwisów odstrasza potencjalnych odbiorców.
    Podsumowanie jest proste "cokolwiek wybierzesz będziesz żałował"
    Pozdrawiam
  • #17
    pawol
    Poziom 22  
    Witam
    Chcę kupić jakiś dobry tuner typu Humax irci5400, Nokia DBOX1 lub DBOX2. Czy ktoś mi może objaśnić co w którym z powyższych odbiorników jest jeszcze potrzebne do kupienia/przeprogramowania aby odbierać kanały niepubliczne. np. polsyf.

    Dzieki z góry


    przeniesiony z : SAT [A]
  • #19
    pawelc
    Poziom 22  
    D-BOX2 jest najbardziej przyszłościowy z tych wymieninych
  • #20
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    Jeżeli mógłbym coś doradzić to polecam Pioneer 1430.Wsadów cała masa w sieci ,a i możliwości dzięki "tuningowcom" coraz większe. Można odbierać więcej niż można. Pozdrawiam Marek J.
  • #22
    Pfikusny
    Poziom 18  
    Nie zgadzam sie - moim zdaniem z tych wymienionych najlepszy jest DBOX2 - z linuchem to swietna sprawa i 1430 sie moze schowac...

    Tyle tylko ze do 1430 jest najwiecej w sieci....
  • #23
    miras
    Poziom 15  
    Witam
    Wszystko zależy od tego co bardziej cię fascynuje ,oglądanie telewizji czy grzebanie w sieci , sciąganie softu i wsadów i niepokój kiedy operator zmieni klucze lub sposób kodowania.Spodziewam się oburzenia moich przedmówców , ale moim zdaniem jedynym sposobem na (nie tanie) ale spokojne ogladanie TV jest abonament w jakiejs platformie (czytaj C+).Minimum wiedzy i odrobina zaangażowania pozwoli ci jednak na częściowy komfort odbioru z Pionierem np. 1430.
    Nokia D-Box 2 (bo tylko to wchodzi w zasadzie w rachubę ) to bardzo duże możliwości i bardzo skomplikowana obsługa .Dla kogoś "zielonego" w temacie to istny koszmar (przynajmniej na początku) i znajomość obcych języków (niezbedny niemiecki) jest jak najbardziej na miejscu.Ale jeśli masz sporo wolnego czasu i lubisz kosztowne i stresujące experymenty a przy okazji dysponujesz sporą kasą to mogę ci ten dekoder śmiało polecić.
    I tak cokolwiek wybierzesz - bedziesz żałował !
  • #24
    J_Bravo
    Poziom 27  
    1430 z odpowiednim softem i wszystko sie chowa.
    oczywiscie ze najlepiej jest zaplacic ...
    ale jak bys chcial placic za wszystkie pakiety to nie wiem czy by ci pensji wystarczylo ... ;)
  • #25
    Lukalago
    Poziom 26  
    Proponuje jeszcze model 1530 równiez dobry i o niebo szybszy od swojego poprzednika. W sieci masa softu jest do tego modelu i ukazuje sie równie szybko jak do 1430.
  • #26
    viper12
    Poziom 10  
    Moim zdaniem najlepszy jest Pioneer 1430, najwięcej softu i najwięcej możliwości na dzień dzisiejszy:)
  • #27
    pawelc
    Poziom 22  
    pawol napisał:
    Witam
    Chcę kupić jakiś dobry tuner typu Humax irci5400, Nokia DBOX1 lub DBOX2. Czy ktoś mi może objaśnić co w którym z powyższych odbiorników jest jeszcze potrzebne do kupienia/przeprogramowania aby odbierać kanały niepubliczne. np. polsyf.

    Dzieki z góry

    pawol chce kupić tuner z wyższej półki gdzie ztych wymienionych najbardziej przyszłościowy jest dbox2 doradzacie 1430 albo też inny model pioneera .sam posiadam 16-stkę i 15-stkę i nienarzekam
    ale jak miałbym więcej kasy napewno kupiłbym dboxa jest to tuner o klasę wyższy
    pozdrawiam
  • #28
    sq5vjj
    Poziom 11  
    Mam pytanie do wszystkich którzy mają dośąwiadczenie z tunerami cyfrowymi . Jaki tuner najlepiej kupić . Jest sporo producentów, mamzamiar założyc sobie cyfre, mam programator Wilem, troche programów lecz nie wiem którego tunera szukać czy Pionier Philip[s czy inny.
  • #29
    majesterek
    Poziom 12  
    Najlepszym rozwiazaniem bedzie kupno pioneera 1530, jezeli zamierzasz wykupic abonament c+
  • #30
    sq5vjj
    Poziom 11  
    Najbardziej pasowało by mi rozwiązanie bez abonamentu. Czas na oglądanie TV mam tylo wieczorem zimą