Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szyberdach Mercedes w124 - klopoty ze sterow. elektrycznym.

03 Paź 2006 19:16 8919 2
  • Poziom 13  
    Problem jest następujący:

    Po naciśnięciu przycisku "góra" lub "dół" idzie zawsze do góry (uchyla się). Idzie tylko go zamknąć za pomocą przycisku "rozsuwanie" i zatrzymanie w pozycji aż się zamknie a jeszcze nie zacznie chować.
    Natomiast gdy szyber jest calkowicie rozsunięty (schowany), przycisk "zamykanie" powoduje, że cały szyber sie zasuwa i zaraz potem uchyla, nie następuje zatrzymanie w momencie całkowitego zamknięcia i uszczelnienia.

    Stąd mam pytanie: czy uszkodzeniu uległ sam przełącznik, czy może steruje on przekaźnikiem (?), czy może uszkodzona któraś krańcówka (o ile wogóle jest). Może któryś z kolegów spotkał się z tym problemem i mnie nakieruje. Może ktoś posiada schemat elektryczny szyberdachu? Posiadam schemat do tego auta ale jest w bardzo podstawowej formie i niestety nie ma tam sterowania szyberdachem.

    MB w124 92r. 2.0D

    Batic
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Witam
    Masz rozprogramowany sterownik w bagażniku. Prawdopodobne przyczyny to
    1 Ktoś się bawił blokadą programatora
    2 Uszkodzona zębatka w automacie zamykającym
    3 Tak jak pisałeś padł przełącznik ale na to bym nie stawiał to jest mercedes
    Regulacja polega na synchronizowaniu ustawień.
    W bagażniku po lewo jest silnik . Masz tam sześciokąt klucz 17 do ręcznego awaryjnego zas. dachu i pokrętło ustalające poł. dachu. Po wyciągnięciu tego przycisku UWAGA nie ma samosterowania dachem.
    Musisz znaleść moment kiedy dach {przy wduszonym przycisku ustalającym} zatrzyma się sam podczas zamykania dachu.} Następnie kluczem 17 kręcić w bagażniku śrubą plastikową popielatą do momentu aż szyber się zamknie dokładnie i szczelnie, następnie wciskasz przycisk i powinno być ok chyba że jest uszkodzony napęd czyli tzw. linka , a wtedy wymiana i jeszcze raz to samo. Jeśli czegoś nie rozumiesz to na priwa podam ci nr tel i ci na żywo wytłumaczę jest to pozornie tylko skomplikowane
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Dokładnie - kolega trafił w sedno. Rozsynchronizował sie sterownik. Z nieświadomej mojej winy, przyznam się, ponieważ myślałem, że ta śruba regulacyjna to ręczne chowanie anteny, gdyż mam uszkodzoną, no i przekręciłem ale widać nie to co trza. Dopiero poznaję mercedesa ponieważ mam go od ponad miesiąca i widzę coraz bardziej jaka to przemyślana bestia. Miałem wcześniej aut ale dopiero w MB widać solidność i dbałość o detale techniczne.

    Dzięki za pomoc.

    Batic