Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

diesel-podstawy..

dabrov 03 Paź 2006 20:50 4034 17
  • #1 03 Paź 2006 20:50
    dabrov
    Poziom 11  

    witam wszystkich!
    może moja prośba jest dziwna ale:
    nigdy nie miałem i nie jeździłem dieslem. teraz kupiłem astreII 2.0DL 16V i pytanie: o co chodzi z ta czerwoną kreską na prędkościomierzu i jaka jest ogólna zasada jazdy dieslem, bo nie jeździ sie tak jak bęzyniakiem, prawda?

    za wszelkie sugestie---> wielkie dzięki

    pozdrawiam

  • #2 03 Paź 2006 21:03
    Djeight
    Poziom 13  

    :) Diesel ,hmm mam takiego i jeżdzi się nim fajnie musisz pamietac o paru żelaznych zasadach.
    1. nie żyłować go na wysokich obrotach , przeważnie do 4tys.obr/min jest tą górną granicą.
    2. nie przeciążać silnika na zbyt niskich obrotach[wbrew pozorom tez grożne]
    3. przestrzegać terminowości zmiany filtrów oraz rozrządu ,
    4. nie zapalać na pych[broń boże]
    5. używać czystego paliwa!!
    6. jeżeli wyposażony w turbo trzeba pamiętać żeby odrazu po zapłonie nie gazować ani nie jechać , odczekać około 1 minuty. tak samo odczekac przed zgaszeniem autka
    7. pamiętać o dobrej elektryce auta, szczególnie przed zimą posprawdzać , jak ma świece żarowe sprawdzić każdą po kolei.
    8. trzeba sie przyzwyczaić do głośniejszej pracy od benzyniaka oraz bardziej nim trzęsie


    myślę że to tyle , więcej sobie nie przypominam, ale jak by co to wal z pytaniami.

    Czerwona kreska na liczniku?? a może kreski?? są to wskażniki kiedy najlepiej zmieniać bieg żeby jeżdzić ekonomicznie. jeżeli nie pomyliłem kresek :D

  • Pomocny post
    #3 03 Paź 2006 21:37
    hanse
    Poziom 12  

    czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :)

    - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min
    - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich obrotach powyzej 3000 obr.min
    - podobnie nie musisz czekac minuty po normalnej jeżdzie by zgasic silnik - odczekanie pewnego czasu jest zalecane po ostrej jeździe - ma to na celu ochłodzenie łopatek turbiny, a turbina włącza się u ciebie coś ok 2200 obrotów więc jak jedziesz po miesie poniżej tego to nie masz czego chłodzić :)
    - maksymalny moment obrotowy twój silnik osiąga przy ok 1800 obrotów i właściwie od tego momentu zaczyna się jazda
    - obroty najbardziej zalecane do normalnej i ekonomicznej jazdy to od 1800 do 3000 - najmniej pali i najlepiej pracuje
    - zapalac go z wcisniętym sprzegłem i bez gazu

  • #4 04 Paź 2006 14:57
    dabrov
    Poziom 11  

    a jakie są filtry w dieslu? te same co w benzyniaku?
    i jak sprawdzić te świece żarowe i gdzie ich mniej wiecej szukać i jak wyglądają?

  • #5 04 Paź 2006 15:31
    Mihó
    Poziom 27  

    Filtry paliwa i oleju są inne. Turbina jest cały czas włączona, tylko nie zawsze masz duże ciśnienie, ale prawdą jest że przy 2200 jest już ono na tyle duże, że wyczuwalna różnica. 50tka na czerwono - to taki nawyk u Opla (i chyba VW też to ma). Chodzi o maksymalną prędkość jazdy na mieście (posiadacze benzynek mówią żartem że przy czerwonej kresce trzeba już zmienić z jedynki na dwójkę przy starcie spod świateł ;) )

  • #6 04 Paź 2006 16:38
    Djeight
    Poziom 13  

    A co oznaczają czerwone kreski jeżeli jest ich 4 ?? Jezeli silnik ma turbinkę i jest zimny po nocy to zalecane jest odczekanie conajmniej minuty aby olej doszedł przewodami do turbiny bo gazowanie kiedy turbina ma jeszcze suchyb wałek moze być dla niej bolesne.

  • #7 04 Paź 2006 16:41
    Mihó
    Poziom 27  

    Przyjrzysz się uważniej zobaczysz: I, II, III. W Golfie II tak są pozaznaczane prędkości dla biegów

  • #8 04 Paź 2006 17:45
    Djeight
    Poziom 13  

    No wiem :) to jest licznik od golfa 1 jakby co , a w oplach nie jest podobnie znakowane?? Jest tylko przy 50km/h??

  • #10 07 Lis 2006 19:08
    mision
    Poziom 9  

    Najważniejsze to pilnować zmiany oleju, paska rozrządu < nie szaleć na zimnym silniku a po skończonej jeździe odczekać 1 min przed zgaszeniem.

  • #11 12 Gru 2006 23:26
    Rabe
    Poziom 15  

    Mam podobne pytanie co koledzy jezeli chodzi o prędkosci na poszczegulnych biegach mam toyote corolle 1.8D i nie wiem przy jakich prętkosciach maksymlanych jakie silnik ma obroty. Skrzyna jest 5 no i niby prędkość maksymalna 160 KM a silnik kci się bodajrze do 4600 ale to jest max

  • #12 12 Gru 2006 23:57
    damkoz
    Poziom 19  

    A ja mam przy okazji pytanie też o astrę ale 1,7 TD (silnik gm 67koni) otóz do jak wysokich obrotów można go bezpiecznie kręcić? Odczuwalnie najlepiej jezdzi w przedziale 2500- wzwyż ale boje się jezdzić z wyższymi obrotami niż 3k bo nasłuchałem się od znawców opla ze te silniki nie powinno się rozkręcać do wyższych obrotów niz 2500. Ponadto tu nie ma chyba żadnych elektronicznych ograniczników oprócz obrotomierza więc nie wiem czy zasada jest taka sama jak w 2.0 DTL bo to w ońcu troche inna technologia.

  • #13 13 Gru 2006 15:53
    zolwik_1986
    Poziom 12  

    Dlaczego diesli nie mozna zapalać na popych?

  • #14 13 Gru 2006 22:20
    peterhalski
    Poziom 10  

    jesli chodzi o sprawdzanie swiec patrz pare postow wyrzej

  • #15 08 Sty 2009 19:41
    jaroslaw2429
    Poziom 1  

    a jak naj ekonomicniej jezdzić peugotem 406 z wykłym 1.9 td

  • #16 08 Sty 2009 20:06
    plwro
    Poziom 11  

    Diesla można odpalać na "pych" ale trzeba robić to delikatnie - jeżeli ostro puścisz sprzęgło to może się zerwać pasek rozrządu (w oplu 2.0 nie ma strachu - łańcuch rozrządu ) . Bardzo ważne jest natomiast oszczędne używanie pedału gazu na zimnym silniku - diesel tak naprawdę jest gotowy do pełnego obciążenia dopiero po osiągnięciu nominalnej temperatury , z tego względu np w VW TDI są specjalne podgrzewacze elektryczne silnika skracające czas pracy zimnego silnika .

  • #17 29 Sty 2009 22:12
    arturaspl
    Poziom 10  

    zadnego auta z silnikiem napedzanym paskiem nie powinno sie odpalac na pych!raz ze pasek moze przeskoczyc nawet o pare zebow to po drugie skrzynia biegow dostaje wysokich przeciazen!sorki za brak polskich liter

  • #18 29 Sty 2009 22:27
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak ktoś nie potrafi zrozumieć dlaczego pasek może się zerwać lub przeskoczyć to niech sobie zdejmie pasek i spróbuje obrócić wałkiem rozrządu, przekona się wtedy jak duży jest opór w pierwszym momencie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME