Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulacja wysokości świateł niedziała - MB W124

04 Oct 2006 17:14 8332 7
  • Level 13  
    Witam

    Pytanie jak w temacie, szuczyłem ostro na forach i znalazłem podobne pytanie i w odpowiedzi było: "...kup sobie wakuometr i sprawdzaj podciśnienia..." i temat sie urwał. Może ktoś wyjaśni prosto zasade działania całej pneumatyki w W124. Które przewody sprawdzać, na co zwrócić uwagę itd., jak odbywa sie regulacja świateł i sterowania podciśnieniem.

    MB W124 2.0D 92r.
    Batic
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Level 15  
    Miałem kiedyś miśka. Regulację przeprowadza się podciśnieniem branym z kolektora ssacego lub z pompy podciśnienia. Najprawdopodobniej masz nieszczelność na przewodach. Zbiornik podciśnienia znajdziesz pod tylnym podszybiem od strony bagażnika.
  • LegrandLegrand
  • Level 37  
    a wiec do sprawdzania w tym ukałdzie medium sterujacego jakim jest podciśnienie należy zastosować wakuometr czyli miernik podciśnienia
    podciśnienie jest wytwarzane przez pompe vacum napędzana przez rozrząd
    z tej pompy sa zasilane różne urządzenia np gaszenie, reg. świateł, zagłówki, klimatyzacja, egr, sterowanie automatem, turbiną,
    żeby zobaczyc ile wytwarza podciśnienia pompa vacum potrzebny mam jest vakuometr - tak samo jak miernik żeby sprawdzić ładowanie,
    instalacja od świateł jest rozwiązana nastepująco od pompy przewody ida do przełącznika a z niego do reflektorów - proste , ale zeby wiedziec gdzie jest podcisnienie a gdzie go juz niema potrzebny jest wakuometr.
    i tu uwaga nieszczelność np. na połączeniach, przewodach i innych urządzeniach zasilanych podciśnieniem może powodować dysfunkcje innych urzadzeń
    i wlasnie dlatego ktoś (pewnie ja) napisał kup wakuometr i posprawdzaj podcisnienia - to tak jak byś chciał sprawdzić ładowanie bez miernika
  • Level 13  
    Rozumiem, sprawa wydaje się być logiczna. Interesuje mnie jeszcze jak odbywa się sama regulacja. Przełącznik regulacji to potencjometr sprzęgnięty z jakimś układem, pompką? Czy steruje on może bezpośrednio czyms...? Co jest układem wykonawczym w tym wypadku.

    Batic
  • Level 37  
    układem wykonawczym jest silownik pneumatyczny, przełacznik regulacji to regulator PID w najprostrzym wydaniu
  • Level 13  
    Nie zabardzo rozumiem co to znaczy regulator PID i jak działa. Gdzie znajduje sie siłownik od regulacji? Czy jest to wspólny razem z centralnym zamkiem? W piątek wieczorem się za to zabrać chcę i każda informacja cenna.
  • Level 38  
    Silowniki pneumatyczne są w reflektorach , do nich są podłączone przewody podciśnieniowe które biegną ze środka kabiny a są podłączone do regulatora który to natomiast jest podłączony do reszty instalacji podciśnieniowej podłączonej do vaku pompy. W tę samą instalację jest podpięty układ gaszenia silnila , opuszczanie tylnych zagł. itp. Ta instalacja nie ma nic wspólnego z centralnym to jest inny obieg. Pompa centralnego raz tłoczy raz ssie powietrze. Jednoobwodowy układ był stosowany w W123 i tam była jedna magistrala z akumulatorem pod tylną szybą a zamykanie centrala odbywało się na przełączaniu podciśnień
    Jeśli więc nie działa Ci central i podnoszenie świateł to masz nie 1 tylko 2 problemy lub więcej nie widziałem Twojej Mercedes
    Pozdrawiam