Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciekawostka pilot mercedes E klasa

04 Paź 2006 20:12 4679 7
  • Poziom 11  
    Co myślicie o orginalnym zabezpieczeniu mercedesa otóż posiadam pocket pc i w internecie znalazłem program do niego który może działać jako pilot do tv z możliwością uczenia się i wpadłem na pomysł czy można by było zaprogramować w nim kluczyk od mercedesa oczywiście za pośrednictwem irdy, po wgraniu kluczyka do palmtopa udało mi się nim otworzyć drzwi samochodu niestety tylko raz potem musiałem znowu zaprogramować palmtopa i znów się powiodło
  • Poziom 32  
    Widzisz, pilot samochodowy porozumiewa się z samochodem za pomocą zmiennego kodu, czyli kod którego nauczysz pocketa jest jednorazowy. Nie zrobisz takiej kombinacji, przynajmniej nie programem do pilotów RTV.
  • Poziom 11  
    Tak też myślałem o tym kodzie zmiennym, ale co myślicie ludzie płacą tyle kasy za mercedesa a tu prowadzisz samochód do pierwszego lepszego warsztatu ktoś robi takie coś a do tego nie trzeba aż takiego drogiego sprzętu a potem, kiedy zostawiasz samochód gdzieś na mieście i do niego wracasz nie masz w nim radia a alarm nawet nie zawyje.
  • Poziom 32  
    No nie całkiem, bo wyjeżdżasz z warsztatu, zatrzymujesz samochód, wychodzisz i zamykasz go i wcześniej nagrane kody (nawt kilka) diabli biorą. Nie martw się, niemiaszki nie takie gupie! ;)
  • Poziom 11  
    A czy takie kody mogą się kiedyś powtórzyć, powiem, że ten zmienny kod jest dość ciekawy możesz mi wyjaśnić jak to działa?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    To proste, co naciśnięcie pilota wysłany zostaje kod o innej wartości, stały jest tylko początek tego kodu. Jeżeli alarm odbierze kod który ma zgodny początek i wartość wyższą niż poprzednia, to go akceptuje, inaczej nie. Oczywiście nie jest to dowolna wyższa wartość kodu, tylko określona wg. skomplikowanego algorytmu. Ogólnie szyfrowanie w takim systemie jest 64 bitowe i do niedawna ogólnie stosowane w bankowości internetowej (teraz 128 lub 256 bitowe) Szczerze powiedziawszy, jak słyszę czasami legendy, że złodzieje zeskanowali kod jakiegoś alarmu, to trochę mi się śmiać chce. Z możliwością złamania 64 bitowego kodowania są lepsze sposoby zarobkowania niż kradzieże samochodów (nawet Mercedesów)
    Pewnie nie wszystko do końca właściwie opisałem, ale nigdy nie rozkminiałem tematu aż tak dokładnie.
  • Poziom 11  
    Powiem, że udało mi się raz otworzyć drzwi a potem je zamknąć a potem już nic ale, dzięki za odpowiedz pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Opisze wam swoje "kombinacje" z dołozeniem pilota. Pamięć z orginalnego pilota jest skopiowana do drugiego (pilot był od innego samochodu) - pamięć 93c46. Teraz centralka rozpoznaje je jako jednego pilota. Podejzewam że kod po zamknięciu (otwarciu) sie zmienia i tylko poczatek kodu sie zgadza. Tak wiec jak działa jeden pilot to drugi już nie, ale moge go zaprogramować - dwa sygnały na lusterko i zapłon - ale wtedy wypada tamten pierwszy. Nie chodza oba na raz. Myślę że rozwiazaniem byłoby zaprogramowanie pamięci jednego z nich wsadem z nowego (czystego) pilota. Tylko kto mnie takim wsadem poratuje ? Czy 93c46 jest "czymś" zaprogramowana czy np. same FF FF ? Narazie moje kombinacje dały tylko tyle ze wiem że pilot jest sprawny i w razie czego (jak się zgubi lub wezmę drugiego) to trzeba bedzie otwożyc auto z klucza i na szybko zaprogramować używany w tym momencie klucz (pilot)
    P.S. Wiem że to partyzantka ale może ktoś podeśle wsad z czystego pilota :razz: