Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciekawostka pilot mercedes E klasa

kondziu123 04 Paź 2006 20:12 4517 7
  • #1 04 Paź 2006 20:12
    kondziu123
    Poziom 10  

    Co myślicie o orginalnym zabezpieczeniu mercedesa otóż posiadam pocket pc i w internecie znalazłem program do niego który może działać jako pilot do tv z możliwością uczenia się i wpadłem na pomysł czy można by było zaprogramować w nim kluczyk od mercedesa oczywiście za pośrednictwem irdy, po wgraniu kluczyka do palmtopa udało mi się nim otworzyć drzwi samochodu niestety tylko raz potem musiałem znowu zaprogramować palmtopa i znów się powiodło

    0 7
  • #2 04 Paź 2006 20:19
    renqien
    Poziom 32  

    Widzisz, pilot samochodowy porozumiewa się z samochodem za pomocą zmiennego kodu, czyli kod którego nauczysz pocketa jest jednorazowy. Nie zrobisz takiej kombinacji, przynajmniej nie programem do pilotów RTV.

    0
  • #3 04 Paź 2006 20:32
    kondziu123
    Poziom 10  

    Tak też myślałem o tym kodzie zmiennym, ale co myślicie ludzie płacą tyle kasy za mercedesa a tu prowadzisz samochód do pierwszego lepszego warsztatu ktoś robi takie coś a do tego nie trzeba aż takiego drogiego sprzętu a potem, kiedy zostawiasz samochód gdzieś na mieście i do niego wracasz nie masz w nim radia a alarm nawet nie zawyje.

    0
  • #4 04 Paź 2006 20:36
    renqien
    Poziom 32  

    No nie całkiem, bo wyjeżdżasz z warsztatu, zatrzymujesz samochód, wychodzisz i zamykasz go i wcześniej nagrane kody (nawt kilka) diabli biorą. Nie martw się, niemiaszki nie takie gupie! ;)

    0
  • #5 04 Paź 2006 20:44
    kondziu123
    Poziom 10  

    A czy takie kody mogą się kiedyś powtórzyć, powiem, że ten zmienny kod jest dość ciekawy możesz mi wyjaśnić jak to działa?

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Paź 2006 20:59
    renqien
    Poziom 32  

    To proste, co naciśnięcie pilota wysłany zostaje kod o innej wartości, stały jest tylko początek tego kodu. Jeżeli alarm odbierze kod który ma zgodny początek i wartość wyższą niż poprzednia, to go akceptuje, inaczej nie. Oczywiście nie jest to dowolna wyższa wartość kodu, tylko określona wg. skomplikowanego algorytmu. Ogólnie szyfrowanie w takim systemie jest 64 bitowe i do niedawna ogólnie stosowane w bankowości internetowej (teraz 128 lub 256 bitowe) Szczerze powiedziawszy, jak słyszę czasami legendy, że złodzieje zeskanowali kod jakiegoś alarmu, to trochę mi się śmiać chce. Z możliwością złamania 64 bitowego kodowania są lepsze sposoby zarobkowania niż kradzieże samochodów (nawet Mercedesów)
    Pewnie nie wszystko do końca właściwie opisałem, ale nigdy nie rozkminiałem tematu aż tak dokładnie.

    0
  • #7 04 Paź 2006 21:17
    kondziu123
    Poziom 10  

    Powiem, że udało mi się raz otworzyć drzwi a potem je zamknąć a potem już nic ale, dzięki za odpowiedz pozdrawiam

    0
  • #8 11 Paź 2007 21:56
    labik
    Poziom 18  

    Opisze wam swoje "kombinacje" z dołozeniem pilota. Pamięć z orginalnego pilota jest skopiowana do drugiego (pilot był od innego samochodu) - pamięć 93c46. Teraz centralka rozpoznaje je jako jednego pilota. Podejzewam że kod po zamknięciu (otwarciu) sie zmienia i tylko poczatek kodu sie zgadza. Tak wiec jak działa jeden pilot to drugi już nie, ale moge go zaprogramować - dwa sygnały na lusterko i zapłon - ale wtedy wypada tamten pierwszy. Nie chodza oba na raz. Myślę że rozwiazaniem byłoby zaprogramowanie pamięci jednego z nich wsadem z nowego (czystego) pilota. Tylko kto mnie takim wsadem poratuje ? Czy 93c46 jest "czymś" zaprogramowana czy np. same FF FF ? Narazie moje kombinacje dały tylko tyle ze wiem że pilot jest sprawny i w razie czego (jak się zgubi lub wezmę drugiego) to trzeba bedzie otwożyc auto z klucza i na szybko zaprogramować używany w tym momencie klucz (pilot)
    P.S. Wiem że to partyzantka ale może ktoś podeśle wsad z czystego pilota :razz:

    0