Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
W2 Usługi badań i pomiarów
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słaba jakość obrazu cyfrowy polsat

04 Paź 2006 23:00 9443 28
  • Poziom 15  
    Znajomy kupił LCD Samsunga i cyfrowy polsat. Po podłączeniu jakość obrazu jest taka sobie. Dookoła poruszających się postaci pojawia się efekt smużenia. Z konwertera sygnał jest doprowadony poprzez gniazdo SAT TV R do dekodera. dł kabla ok. 15m. Co może powodować ten efekt?
  • W2 Usługi badań i pomiarów
  • Poziom 23  
    Witam! Jak jest połączony tuner z LCD ( poprzez modulator czy eurozłącze)?
    Pozdrawiam!
  • Poziom 15  
    Eurozłącze
  • Poziom 29  
    Może słaby sygnał z konwertera (np. niedokładnie ustawiona antena).
  • W2 Usługi badań i pomiarów
  • Poziom 24  
    seba0101 napisał:
    Dookoła poruszających się postaci pojawia się efekt smużenia.

    Witam.
    To efekt długiego czasu reakcji matrycy, lub/i nadawania sygnału o zaniżonych parametrach.
    Instalując anteny SAT i naziemne zauważam dużo gorszą jakość obrazu na telewizorach LCD niż na poczciwych CRT (może być tak że tych dobrych nie zapamiętuje, bo na gorszy odbiór zwraca się uwagę).
    Niestety nie wszystko co nowe jest lepsze. Tak samo jak w praktyce jakość obrazu w przekazie cyfrowym jest dużo gorsza od analogowego.
  • Poziom 29  
    tomarex napisał:
    Tak samo jak w praktyce jakość obrazu w przekazie cyfrowym jest dużo gorsza od analogowego.


    To wbrew logice - przekaz cyfrowy powstał po to, ażeby jakość tego przekazu była zdecydowanie lepsza niż w "analogu"!
  • Poziom 22  
    Może i wbrew logice ale niestety tak jest.A może powstał żeby obniżyć koszty???
  • Poziom 14  
    Instalując anteny SAT i naziemne zauważam dużo gorszą jakość obrazu na telewizorach LCD niż na poczciwych CRT

    Potwierdzam slowa kolegi, czesto po podlaczeniu polsatu do telewizora lcd widac ze obraz jest marnej jakosci, a na tv tradycyjnym kineskopowym widac nieraz obraz lepszej jakosci. Instaluje anteny CP wiec czesto podlaczam dekoderry u klientow.
  • Poziom 23  
    Chciałem dodać swoje 3 grosze efekt smużenia moze wynikać z ustawienia funkcji cyfrowej redukcji zakłóceń na max. Czasami widać jak chamsko ustawione są tv w sklepach i obraz jest parszywy (smuży, wystepuje) pikselizacja, a na takich telewizorach powinien byc obraz "żyleta".
    Redukcje cyfrową włącza sie jedynie jesli jest obraz słabszej jakosci (słaby sygnał z anteny naziemnej)
    Jesli jest natomiast brany sygnał z np z dvd nie trzeba zadnej redukcji włączać , bo to popsuje jakosc obrazu.Jaka jest jakos sygnału z polsatu cyfrowego niech sie wypowiedzą jego użytkownicy ...Ja mam cyfre i jest w miare ok.
    Ale wiem ,że w cyfrowych paczkach (i nie tylko) moze być obraz bardziej skompresowany ze wzgledów oszczednosciowych i moze byc kiepska jakosc, mimo tego ,że obraz jest przesyłany cyfrowo.
    Nie dajmy sie zwariować transmisja cyfrowa nie oznacza ze co kolwiek(audio czy tez wideo) musi być najlepszej jakosci. Jakość zależy przedewszystkim od jakosci materiału, przepływności i poziomu kompresji - niestety stratnej.
    Pozdrawiam Michał
  • Poziom 15  
    No tak wszyskie wasze informacje tworzą zarys odpowiedzie ale jeżeli sygnał cyfrowego polsatu dociera do LCD na poziomie 80% to jakość obrazu powinna być bardzo dobra. Przecież ludzie wywalają po 5-10 tyś zł po to by oglądać obraz lepszej jakości. Przeglądając jakości wyświetlanych obrazów w dużych sklepach RTV można zuważyć dysproporcje w jakości, tylko należałoby się zastanowić jaki sygnał doprowadzili do TV. Testuje CP na starym Neptunie 750 i jakość w porównaniu do tego LCD Samsunga jest dużo lepsza. Wole oglądać kanały z Tv cyfrowej niż z naziemniej (bardzo dobra jakość obrazu). Oznacza to że problem leży albo po stronie tego LCD albo sygnał został stłumiony przez wypust gniazda końcowego firmy "Kwadrat". Jak dojdę do rozwiązania to dam znać. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia to zapraszam do wymiany informacji.
  • Poziom 11  
    Witam!!!!

    Ja mam LCD Samsunga wysokiej rozdzielczości i cyfrowy polsat. I obraz jest bez porównania lepszy od przekazu analogowego to musi być przyczna ustawienia anteny i telewizora!! Ja mam czacze 120 cm i zeza i chodzi wyśmienicie, a poziom sygnału jest rzędu 80-95%!!!
    Pozdrawiam!!!
  • Poziom 30  
    Pytanie dodatkowe- jaki to tuner polsatu- echostar? A w tym euro jak to leci- rgb, composite, s-video? ( czyli ustawienia w menu tunera)
    Skoro piszesz, że na Neptunie jest wszystko ok, to logicznie rzecz biorąc albo coś źle poustawiane w tym LCD'ku, albo jest to egzemplarz jakościowo "nie za dobry" co zdarza się niestety........
    Ponieważ sprawa (TV) jest płaska, ja w podobnym przypadku udałbym się do zaprzyjaźnionego sklepu sat i podłączył do ich pracującego non-stop w celach reklamowych tunera :)
    Na próbę........
  • Poziom 29  
    Właśnie. Możliwe, że szukamy dziury w całym, a winę ponosi TV!
  • Poziom 23  
    A ja mówie,że efekt smużenia powoduje czyszczenie cyfrowe obrazu (funkcja włączona w tv) przy dobrych źródłach sygnału, jakim jest niewątpliwie tuner sat dvb, nalezy ją wyłączyc - trzeba pogrzebac w menu telewizora.
    Nie sądze zeby producent używał matryc do tv o takim długim czasie reakcji.
    Pozdrawiam Michał.
  • Poziom 29  
    Seba 0101 - czy próbowałeś wyłączyć tę funkcję?
  • Poziom 15  
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Funkcji czyszczenia obrazu jeszcze nie wyłączyłem bo dopiero się do gościa wybieram. Widziałem że ta funkcja była włączona jak rozwiąże temat to dam znać.
  • Poziom 24  
    marcin1984 napisał:
    Ja mam LCD Samsunga wysokiej rozdzielczości i cyfrowy polsat. I obraz jest bez porównania lepszy od przekazu analogowego

    Z założenia przez nadawcę, nie jest lepszy, ale ładniejszy.
    Popatrz na twarze jakie są wygładzone, jak u dziecka, albo wypudrowanej panienki. Aż nie naturalne.
    Te transmisje cyfrowe z założenia są stratne (kompresja stratna).
    Teraz już chyba nie ma możliwości udowodnienia tego naocznie. Króluje zapis cyfrowy i łącza cyfrowe (do nadajników naziemnych i satelity). Kilka lat temu wielokrotnie udowadniałem że "cyfrowa jakość" to tylko chwyt marketingowy. Można było łatwo porównać obraz z analogowego przekazu naziemnego z cyfrowym przekazem satelitarnym - na analogu widać było szczegóły np na twarzy człowieka i pojedyncze włosy, a w cyfrze piękną wygładzoną buzię, a włosy to tylko wiadomo było że to są włosy.
    Więc teraz nawet materiał wyjściowy do przekazu pewnie z założenia jest gorszy, bo bez sensu by było coś zapisywać co i tak widz nie zobaczy.
    I na koniec mamy telewizory LCD - gorsze kolory (brak półtonów), smużenie, ostrość.
    Dają nam teraz HDTV, ale w tym też jest pułapka, tylko że to nie ten temat.
    Ludzie nie dajcie się ponieść (zwariować) reklamom.
  • Poziom 29  
    Nieodparcie nasuwa się pytanie, co można robić? Przekazy analogowe za chwilę zostaną całkowicie wyparte przez cyfrowe. Nie mamy wpływu na rodzaj produkowanych telewizorów!!!
  • Poziom 12  
    Fatalna jakosc obrazu jest takze na plazmie + Samsung DSB-S305G :/
  • Poziom 9  
    tomarex napisał:
    Niestety nie wszystko co nowe jest lepsze. Tak samo jak w praktyce jakość obrazu w przekazie cyfrowym jest dużo gorsza od analogowego.


    Strasznie mnie nurtuje to co napisal tomarex. Z tego co mnie nauczono w elektryku to w transmisji analogowej jest cos takiego jak pasmo prznoszenia czestotliwosci graniczne dolna i gorna ktora moze ulegac modulacji i zakłuceniom co bedzie zmienialo pasmo przenoszenia a w transmisji cyfrowej sa pakiety kodowane binarnie jakie ona moze miec straty i pogorszenie jakosci sygnału ???
  • Poziom 16  
    Wiadomo od dawna że jeśli czegos puszczamy coraz więcej czyli powedzmy dodawane są nowe programy i pakowane w jeden trans to żeby to wszystko działało to trzeba przyoszczędzić na kompresji dla tego jakosc moze byc troche gorsza. Przeciez nie jest to HDTV do tego macie pewnie LCD powyżej 30cali a poczciwe TV miały w wiekszosci 21cali jest róznica. Do tego słabej jakosci kable i kumulując to wszystko wychodzi obraz słabej jakosci a nie to czego sie spodziewaliśmy.
  • Poziom 15  
    Jeżeli chodzi o sygnał to jest 90/85% czyli jest ok i bardzo stabilny. Co do cyfrowego czyszczenia obrazu próbowałem kombinowałem i nic się nie zmienia. Byłem w Media i przyjrzałem się kilku wypustom LCD i co się okazało że praktycznie we wszystkich jest ten problem jeżeli obraz leci z DVD to smużenie w okolicach loga czy napisów jest widoczne gołym okiem. Przy kanałach które lecą z Sat smużenie jest mocniejsze. W przypadku Samsunga znajomego jest to tak drażniące że jeżeli miałbym wydać tyle kasy to wolę starego kolorowego neptuna z cyfrowym polsatem.
  • Poziom 15  
    witam
    co do jakosci obrazu z CP szkoda sie rozpisywac - ogolnie rzecz biorac porazka. Jak ktos ma mozliwosc niech porowna go np. z niemiecka Premiere zobaczycie ogromna przepasc w jakosci miedzy tymi platformami.
    pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Ok, a jak przeciętny zjadacz chleba ma porównać z premiere... może zatem pójdźmy inną drogą- dobry odbiornik FTA i do tego podłączony "zestaw startowy" Polsatu, czy ktoś ma taki sprzęt i jakie spostrzeżenia....
    Bo jak na razie- wystarczy poogląć przez chwilę TVP na kanale 3 lub 4 echostara polsatu, i dla porównania z dobrze ustawionej anteny "naziemnej"...aż nie chce się włączać znowu echostara ;)
  • Poziom 15  
    witam
    Zenek napisał:
    Ok, a jak przeciętny zjadacz chleba ma porównać z premiere...

    wystarczy jakis znajomy ktory ma tuner z wgranym softem edu+klucze.
    pozdrawiam
  • Poziom 22  
    to że na CP czy innej platformie cyfrowej jest gorszy to normalka bo programy są upchane jak sardynki(wąskie pasma a duża ilość programów)Pozatym same telewizory LCD mają niestety to smużenie i nic tu się nie da zrobić z zasady działania tego sprzętu.(www.plazma-lcd-fakty.pl)
  • Poziom 23  
    Kto czytał o matrycach LCD MVA PVA i TN oraz innych klonach i porównywał czasy reakcji tych matryc to sobie zdaje sprawe do czego która matryca sie nadaje - ta wolniejsza będzie smużyc . Ciekawe tylko jakie matryce są zastosowane w tym modelu tv samsunga (ja ostatnio nic złego o samsungu nie mogę powiedzieć a nawet jestem pod wrazeniem tej firmy) - ale nie dajmy sie zwariować każda firma ma jakies wpadki czy VV czy Honda w samochodach jak i firmy w elektronice.
    Każdy kto ma oczy szeroko otwarte widzi ze jakość obrazu na dobrym kineskopie CRT przewyższa tą w plaźmie czy LCD - zaden profesjonalista który precyzyjnie bawi sie obróbką zdjec nie pracuje na monitorze LCD.
    Zauważmy także to iż jakosc obrazu cyfrowego nie zawsze musi oznaczać najlepszą ważne jest przede wszystkim z jakiego źródła pochodzi sygnał który jest zamieniany na cyfrowy...w analogii płyty CD (na których bezspornie nagrany jest sygnał w postaci bitów :) ) a płyty są różne nawet są specjalne oznaczenie jak zapis ten powstawał -AAD ADD i DDD . Potem transmisja cyfrowa w przekazie TV troche sie w tym praktyce zajmowałem bo obsługiwałem kodery tv duńskiej firmy Barco podczas wizyt naszego Papieża w Polsce. I wiem jaka jakość obrazu była otrzymywana po transmisji z kodera z kodowaniem "bezstratnym" który do jedego kanału TV zajmował strumień 34Mbit/s a ten który miał wbudwany algorytm kodowania mpeg2 i pchał kanał tv po 6Mbit/s , 2Mbit/s a nawet 1,5Mbit/s miałem mozliwosci porównania w praniu co sie dzieje z takim sygnałem po takiej kompresji.
    Pozdrawiam Michał.
    Ps Jeszcze jedna sprawa nadawcy tak bardzo jak to zwykle bywa w życiu z różnymi sprawami, nie dbają tak bardzo o jakość sygnału - pracują tam normalni ludzie czasami nawet lamerzy którzy nie znają sie super na rzeczy...Czasami wolą zapalic papierosa :) niż prawidłowo ustawić koder lub korekcje :).