Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Praktyczna budowa układu cyfrowego - BARDZO mi zalezy:)

mMm115 10 Lip 2003 16:18 4178 14
  • #1 10 Lip 2003 16:18
    mMm115
    Poziom 10  

Witam wszystkich
    To moj pierwszy post - postanowilem zasiegnac jezyka u zywych ludzi siedzacych w temacie, bo kilkudniowe poszukiwania w internecie tylko utwierdzily mnie w przekonaniu, ze sam, bez pomocy, niczego sie nie naucze.

Jestem studentem informatyki i podczas wakacji chcialem stworzyc cos w oparciu o jeden z przedmiotow, jakich sie ucze. Moj plan jest nastepujacy:
    chce zbudowac urzadzenie, ktore bedzie zliczac impulsy na wejsciu, i wyswietlac na wyswietlaczu liczbe proporconalna do zliczonych impulsow. Wspomniana proporcjonalnosc jest wazna, bo chce zeby zliczone impulsy byly pomnozone przez jakas liczbe (wprowadzona stala). Dla przykladu, jesli stala wynosi 3, to przy 5ciu zliczonych impulsach na wyswietlaczu powinno sie pojawic 15...
    Schemat blokowy widze nastepujaco: sygnal --> licznik --> mnozenie binarne zliczonej wartosci i wartosci stalej --> konwersja kodu naturalnego binarnego na BCD --> konwersja BCD na 7mio segmentowy --> wyswietlacz.
    Czy w tym schemacie sa zbedne elementy?

Uklad nie wydaje sie trudny, dopoki projektuje go na kartce i zakladam, ze uda mi sie znalezc uklad mnozacy liczby binarne oraz uklad konwertujacy naturalny binarny na BCD (z poszukiwan w necie wynika, o ile dobrze pamietam, ze "TO" ma numerek 74185 w serii TTL).

Dla jasnosci dodam, ze do zadania podszedlem chyba zbyt ambitnie, poniewaz nie znosze elektroniki bo sie na niej nie znam, a cyfrowke znam calkiem niezle, ale tylko od strony kartki i olowka... na swoja obrone moge dodac, ze calkiem niezle lutuje:D

Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi, ktore moga mnie naprowadzic na wlasciwy tor ralizacji projektu i nauki elektroniki cyfrowej od strony praktycznej!

0 14