Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dyskusje o projektowaniu. Budowa przetwornic.

eP 09 Oct 2006 22:01 9238 62
Computer Controls
  • #61
    -RoMan-
    Level 42  
    Powtarzasz w koło Macieju jedną mantrę. A ja tylko proponuję, żebyś nam pokazał, jak nalezy projektować. Skoro nie chcesz powielać tego pomysłu - pokaż nam inny projekt, nadający się do wykonania przez amatora. _Własny_ projekt. Sprawdzony.

    Nie mam zamiaru Dar.El poklepywać po plecach. Ten projekt ma poważniejsze ułomności niż położenie dławików - jest zrobiony na kontrolerze napięciowym - i to jest pierwsza rzecz, która powinna ulec zmianie. O niewłaściwości punktu, z którego pobierane jest napięcie dla pętli sprzężenia zwrotnego też pisałem znacznie wcześniej.

    To czy częstotliwość pracy będzie wynosiła 100 czy 150 kHz ma juz znaczenie zupełnie wtórne. Ty _teoretyzujesz_, że większa częstotliwość da lepsze rezultaty. Moja _praktyka_ mówi, że w _warunkach_ _amatorskich_ 100 kHz to już wyzwanie za duże.

    Powtórzę to, co pisałem wcześniej - w tym, konkretnym zastosowaniu, pomimo znanych ułomności, ten projekt jest _wystarczająco_ dobry. Spełnia wymagania, jest tani i możliwy do złożenia przez amatora.

    Co do oszukiwań elementów i ich wymiany - pomyliłes działy. Taki dział istnieje i tam możesz szukać i wymieniać.
  • Computer Controls
  • #62
    eP
    Level 27  
    -RoMan- wrote:

    ...
    Nie mam zamiaru Dar.El poklepywać po plecach. Ten projekt ma poważniejsze ułomności niż położenie dławików - jest zrobiony na kontrolerze napięciowym - i to jest pierwsza rzecz, która powinna ulec zmianie. O niewłaściwości punktu, z którego pobierane jest napięcie dla pętli sprzężenia zwrotnego też pisałem znacznie wcześniej.

    To jest w zasadzie kosmetyka.

    -RoMan- wrote:

    To czy częstotliwość pracy będzie wynosiła 100 czy 150 kHz ma juz znaczenie zupełnie wtórne. Ty _teoretyzujesz_, że większa częstotliwość da lepsze rezultaty. Moja _praktyka_ mówi, że w _warunkach_ _amatorskich_ 100 kHz to już wyzwanie za duże.

    Co to znaczy w warunkach amatorskich ?
    Czy masz tu na mysli brak wiedzy, doswiadczenia, sprzetu czy oprogramowania ?

    Ja nie twiedze ze czestotliwosc sama w sobie da lepsze rezultaty tylko ze layout ktory bedzie sie sprawdzal takze przy wyzszych czestotliwosciach da szersze mozliwosci wyboru.
    Przykladowo przy wyzszych czestotliwosciach mozna pozwolic sobie na mniejsza pojemnosc na wyjsciu i zamiast stosowac drogie kondensatory o duzej pojemnosci mozna dac wiecej mniejszych i bardziej obnizyc ich rezystancje szeregowa.
    Dzieki temu mozna zrezygnowac z dlawika na wyjsciu ewentualnie dlawik pozostawic na dodatkowym wyjsciu na nieduze obciazenie.

    -RoMan- wrote:

    Powtórzę to, co pisałem wcześniej - w tym, konkretnym zastosowaniu, pomimo znanych ułomności, ten projekt jest _wystarczająco_ dobry. Spełnia wymagania, jest tani i możliwy do złożenia przez amatora.

    Co do oszukiwań elementów i ich wymiany - pomyliłes działy. Taki dział istnieje i tam możesz szukać i wymieniać.


    Ale ja go nie krytykuje w kontekscie tego konkretnego zastosowania tylko w kontekscie stania sie wzorcem do realizacji podobnych projektow.

    Zas co do elementow to nie pomylilem dzialow tylko mialem na mysli to ze jak ktos ma ambicje robic projekty godne nasladowania to moglby w tych projektach stosowac nie tylko to co u nas jest latwo dostepne.
    Jezeli jakis element posiada charakterystyki predystynujace go do zastosowania w danym ukladzie
    ( bo np. szybko sie przelaza przy malych stratach ) to dobrze byloby go podac jako ten ktory bylby najbardziej odpowiedni.
    Wtedy ktos kto by chcial taki projekt wykorzystac do wlasnych celow moglby sam zdecydowac czy woli tam wstawic to co latwo u nas kupic czy zalezy mu na parametrach/ osiagach i woli sobie to sprowadzic z zagranicy.
    Gdyby wiecej bylo takich ludzi ktorzy by sobie rozne rzeczy sprowadzali bo ich stac i maja na to ochote to wtedy rozwinal by sie rynek wtorny na czesci o lepszych charakterystykach( nowoczesniejsze).
    I to mialem na mysli - a nie szukanie teraz jakiegos konkretnego elementu.
    Wtedy tez ludzie mogli by pytac co to da ze zamiast ukladu/elementu X wstawie drozszy Y. Czytali by notki aplikacyjne i doskonaliliby swoj warsztat.
    A kiedy im/nam sie proponuje jako wzorzec uklad z przypadkowych elementow to prowadzi to moim zdaniem do zanizania poziomu na forum.

    Mam nadzieje ze na ten zarzut mi tez odpowiesz.

    ps.
    Czy juz wiesz jak jest z tym wykrywaniem skladowej stalej przez przekladnik pradowy?
  • #63
    dyduś
    Level 20  
    sumutno mi * jak Polak coś zrobi to jest be... bo nie hamerykańskie
    ale wracając do tematu, przetwornica jest dobra / założenia konstruktora są spełnione/ ja sam wykonuje podobne z tym że na napięcie 48 V i 8A/Stosuje je w ładowarkach modelarskich. Proszę popatrzeć na strone firmy ELPROG ........POZDRAWIAM