Witam,
Samochód: Renault Megane 1.6 z 1996 r.
Od ok. miesiąca mam założony nowy akumulator 50ah i niepokoi mnie, że zbyt szybko spada napięcie.
1. 2 tyg. temu miał 13,1 V
2. tydzień temu 12,85 V
3. dzisiaj rano 12,65 V
Gdy silnik pracuje i włączone są światła i radio, to napięcie na klemach wynosi 14,1 V.
Jak jeszcze dodatkowo włączę halogeny, to napięcie wynosi 13,91 V.
Faktem jest, że głównie jeżdżę na krótkich, kilkukilometrowych trasach, ale w ciągu ostatnich 2 tyg. jeździłem też 3 razy po kilkadziesiąt kilometrów, więc aku powinien się doładować.
Jakie powinno być napięcie w pełni naładowanego akumulatora ?
Czy to alternator działa nieprawidłowo ?
--
irishi
Samochód: Renault Megane 1.6 z 1996 r.
Od ok. miesiąca mam założony nowy akumulator 50ah i niepokoi mnie, że zbyt szybko spada napięcie.
1. 2 tyg. temu miał 13,1 V
2. tydzień temu 12,85 V
3. dzisiaj rano 12,65 V
Gdy silnik pracuje i włączone są światła i radio, to napięcie na klemach wynosi 14,1 V.
Jak jeszcze dodatkowo włączę halogeny, to napięcie wynosi 13,91 V.
Faktem jest, że głównie jeżdżę na krótkich, kilkukilometrowych trasach, ale w ciągu ostatnich 2 tyg. jeździłem też 3 razy po kilkadziesiąt kilometrów, więc aku powinien się doładować.
Jakie powinno być napięcie w pełni naładowanego akumulatora ?
Czy to alternator działa nieprawidłowo ?
--
irishi