Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słaby MATIZ

Wojtek44 10 Lip 2003 23:31 8729 15
  • #1 10 Lip 2003 23:31
    Wojtek44
    Poziom 27  

    Mam problem z matizem!
    Wymieniłem w autoryzowanym serwisie pompkę paliwa (gdyż padła) i od tego czasu autko straciło na mocy.
    Niby osiągi ma ale brak mu przyśpieszenia,silnik pracuje nierównomiernie,
    jakby głosniej.O dziwo więcej pali (mimo utraty mocy).Zdaje mi się ,ze gdy jest zimny idzie lepiej ale nie jestem do końca przekonany.
    W serwisie podstawili wtryski,aparat zapłonowy(chyba bo dokładnie nie wiem co to było),sprawdzili katalizator(dobry),ustawili zawory i ... dalej to samo.
    Dowiedziałem się ,że jest usterka ale nie wiedzą jak ją naprawić :-)
    Wedłóg serwisu po zresetowaniu komputera poprawie się (nie wiem co) ale po jakimś czasie zmów na podłączonym testerze jakieś parametry się nie zgadzają.
    Może ktoś wie coś na ten temat,bo w autoryzowanym serwisie niestety NIE.

    0 15
  • #3 17 Lip 2003 23:53
    Wojtek44
    Poziom 27  

    Bardzo dowcipne!!!!
    Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

    0
  • #4 18 Lip 2003 00:18
    Aktor
    Poziom 17  

    Zmień autoryzowany serwis! Albo niech powiedzą, które parametry im się nie zgadzają ,to bedzie wiadomo gdzie szukać przyczyny.

    0
  • #5 18 Lip 2003 15:18
    gulinski
    Poziom 16  

    A ja mam pytanie:
    Czemu padła stara pompka? (kto to stwierdził - praktykant w ASO?)
    Może to nie pompka nawala?
    Może druty się jarają na złączkach?

    0
  • #6 18 Lip 2003 19:40
    Wojtek44
    Poziom 27  

    Podobno ja ta pompkę uszkodziłem.
    Próbowałem odpalić auto bez paliwa i podobno od tego pompka się uszkodziła.
    Zgadzam się z tym gdyż póżniej jakos dziwnie buczała przy przekreceniu kluczyka.

    0
  • #7 18 Lip 2003 21:55
    marian-48
    Poziom 21  

    Miałem podobną przygodę z Matizem.W autoryzowanym serwisie pracownik uparcie twierdził, że by dolać do zbiornika paliwo. Ja twierdziłem, że nie pali się kontrolka a więc w zbiorniku jest conajmniej 6-7 l. paliwa. Podejrzenie padło na pompę paliwa, sprawdzili i oznajmili, że pompa jest sprawna.Posprawdzali diagnoskopem wszelkie parametry wszystko było tak jak trzeba a samochód nie odpala. W końcu zalali zbiornik paliwem i odpalił bez żadnych problemów. Ale co mnie zdziwiło kontrolka nie świeci pomimo, że zbiornik jest pełen. :oops: :oops: :oops: . Pytałem się czy mogłem w ten sposób uszkodzić pompę odpowiedz była jednoznaczna, że w żadnym wypadku. Co najwyżej mogła ulec jedynie zapowietrzeniu.( o ile mnie pamięć nie myli to cena takiej pompy to około 400-500 zł )
    "Wojtek44" być może "gulinski" ma rację z tymi złączkami ?

    0
  • #8 18 Lip 2003 22:51
    zair
    Poziom 14  

    Witam! Ja bym zmierzył cisnienie paliwa.To wyeliminuje wszelkie problemy z pompką. co do paliwa, to miałem przypadek z Mazda 121 "jajo" z silnikiem 1.3 B3 na monowtrysku-brak mocy, nierówna praca, paliwo z rury, a nawet brak możliwosci uruchomienia. Przyczyna tkwiła w paliwie z hipermarketu Auchan w piasecznie k. wawy. Samo nitro!
    Po podłaczeniu zamiast pompy zbiornika cisnieniowego ze środkiem protec i uruchomieniu rozruszało zatarty wtrysk i jest ok. Nie wiem jakie powinno byc cisnienie, ale nie powinno być mniejsze od 3Atm na wolnych i przy pszyspieszaniu nie powinno spadać. Jeśli spada, to może byc uszkodzony regulator cisnienia paliwa.Jest to reg. mechaniczny.
    Pozdrawiam

    0
  • #9 22 Lip 2003 01:48
    bastech
    Poziom 2  

    Czasem panów z ASO trzeba "naprowadzić na problem za rączkę.
    Poproś niech sprawdzą czujnik temperatury silnika.

    Życzę powodzenia.

    1
  • #10 22 Lip 2003 09:37
    lagis
    Poziom 10  

    Witam
    Czy ten samochód jest na gwarancji.
    Mogli założyć inną pompę paliwa,wkład pasuje od innego auta,lecz ma
    mniejsze ciśnienie.

    0
  • #11 23 Lip 2003 16:24
    Quaki
    Poziom 20  

    Ja ma inne pytanie czy oni na pewno wymienili pompke paliwa moze ja tylko nieudolnie naprawili (inna kwestia ze nie mozna uszkodzic pompki paliwa bez paliwa) bo czym chyba ze namietnie byc krecil rozrusznikiem tak ze trzy akumulatory albo ze jezdziles bez paliwa heheheeh jak tam ktorys jest taki madry i powie jak to zrobic to ja z checia albo brudne paliwo bylo (ale to juz by musialo byc same nitro chyba)
    aha i sprawdz jeszcze filtr paliwa moze po prostu masz asyfialy i paliwo pompuje ale nie ma cisnienia
    powodzenia

    0
  • #13 12 Cze 2004 20:25
    111zenek
    Poziom 11  

    o ile mi sie wydaje to mozna zalatwic pompke paliwa bez paliwa a to z tego wzgledu ze w/w pompla jest smarowana i chlodzona pompowanym paliwem.
    nie zaleca sie jezdzic do wysuszenia baku bo pompka kaput :)

    0
  • #14 12 Cze 2004 21:16
    toradek
    Poziom 17  

    Pompe bez paliwa mozna zatrzec, dklatego przy gazie trzeba miec w baku troche paliwa.

    Ja bym jeszcze lambde sprawdzil, cisnienie paliwa oraz regulator cisnienia.

    0
  • #15 13 Cze 2004 16:48
    omed
    Poziom 14  

    Napisz gdzie jest ta stacja niech ją omijają

    0
  • #16 13 Cze 2004 17:41
    Beker-t
    Poziom 11  

    Cze wszystkim a więc sprawa ma się takmiałem podobne przygody z golfem wymienili trzy pompki
    pajliwa zanim gość przyjechał do mnie wszystkie trzy padły wina paliwo zalał na jakiejs stacji benzyne z rozpuszczalnikiem i pompki siadały bo rozpuszczał uszczelki gumowe wyciągnołem zbiornik (ciężko go było wyczyścić )założyłem pompke używke ,wymieniłem filtr paliwa nowe paliwo z dodatkiem czyszczacym układ wtryskowy i chula wszystko OK pompki tak same od siebie nie padaja
    sprawdz czy nie masz czarnej mazi w zbiorniku a oprócz tego połczenia paliwa i elektryki

    0