Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mam Cobre 19DX iV podpieta pod lampe wewnetrzna

07 Paź 2006 15:46 1638 9
  • Poziom 10  
    hi!
    wczoraj zamontowalem moja cobre 19 DX IV
    niestety nie mam gniazda zapalniczki i na poczekaniu podpialem to pod lampe oswietleniowa wnetrza samochodu. obawiam sie, ze radio bedzie dostawalo za maly prad, poniewaz na tym malym bezpieczniku sa jeszcze inne pierdoly...jak to w oplach...

    czy radio mi traci na zasiegu?
    czy moge go podpiac bezposrednio pod akumulator tak jak sie to robi ze wzmacniaczami? czy mam dac grube kable zasilajace?

    Dodano po 30 [minuty]:

    chcialem dodac,ze przy wlaczonym radoiodtwarzaczu moje CB-radio ma zaklocenia (no bo jest chyba pod tym samym bezpiecznikiem)

    dane:
    CB Cobra 19DX IV
    antena-Sunker(mocowanie),bicz President (wymienilem,bo tamten to tandeta byla)

    Radioodtw.Sone Xplod CDX-GT500 mp3wma
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    Najlepiej zasilać grubszym kablem bezpośrednio z akumulatora, ale koniecznie przez bezpiecznik wg zaleceń producenta. Masa też powinna być pociagnieta od akumulatora. Do tego dobra masa na antenie i przyzwoita instalacja elektryczna samochodu. Podłączenie "pod lampę" nie powinno powodować wyczuwalnych ograniczeń w zasięgu lecz może powodować zakłócenia.
  • Poziom 40  
    Poglądy na masę są różne - ja mam TRX 50W z tyłu pojazdu i masę z karoserii i nie zauważyłem żadnych problemów.
  • Poziom 10  
    czy wystarcza fabryczne bezpieczniki, ktore dal mi producent radia?
    przed chwila podlaczalem bezposrednio do aku..
    jak dobrze, ale to dobrze sie wsluchalem, po zalaczeniu silnika slyszalem takie zaklocenia od alternatora, czy tez pompy(obroty silnika w glosniku).
    mnie to nie przeszkadzalo, bo tego praktycznie nie slysze, ale czy bede nadawał wyraznie? czy inni mnie beda dobrze slyszec?

    a co sie kryje pod stwierdzeniem "porzadna masa dla anteny"?
  • Poziom 14  
    porządna masa tyczy anten mocowanych na stałe do karoserii czy to bezpośrednio czy też poprzez uchwyt. Masa anteny musi porządnie zwierać z masą pojazdu na karoserii. Czyli żadnej rdzy czy farby.
    Dla dobra radia tylko bezpieczniki stosowane przez producenta. Bezpiecznik o mniejszej wartości się spali a zastosowanie większego może grozić poważnymi uszkodzeniami radia w przypadku jakiegoś zwarcia wewnątrz. Bezpiecznik ma zabezpieczać radio przed wzrostem prądu ponad dopuszczalną przez konstruktora wartość.
    Słyszane przez Ciebie zakłucenia nie będą słyszane na twojej modulacji przez twoich rozmówców.

    A co do masy branej z pojazdu. Jeśli aku połączony z masą solidnie, odbiornik również to raczej trudno o lepszy (o większym przekroju) przewód masowy.
  • Poziom 10  
    wszystko jasne... oprocz porzadnej masy antenowej.

    no mam antene magnesowa i magnes lezy na lakierze bezposrednio(sciaglem taka folie, czy cos co bylo na magnesie z dołu i magnes dotyka bezposrednio blachy auta przez lakier). -czy to w niczym nie przeszkadza?

    i jak ta mase zrobic? podlaczyc stelaż metalowy w podstawce anteny kablem do sruby w aucie?
  • Poziom 14  
    Anteny magnesowe nie mają połączenia z masą i nie powinny.
    Zastanów się nad zastosowanie naklejki na dach w miejscu stawiania anteny. Przy częstym zdejmowaniu anteny występuje tendencja do rysowania się lakieru. Zawsze jakiś kurz się dostaje i to on jest najczęstrszą przyczyną a nie sam magnes. Jeśli zdecydujesz się na naklejkę to użyj jak najcieńszej i chyba najlepiej przeźroczystej. Na allegro można kupić gumowe o grubości ok 1mm i te zdecydowanie odradzam. Byłem świadkiem odpadnięcia anteny podczas mijania się z ciężarówką (był dość silny wiatr tego dnia). Antena była kiepska bo podróbka midlanda za 40zł a te nie mają zbyt silnych magnesów ale na pewno nie stało by się to gdyby tak grubej podkładki nie było.
  • Poziom 10  
    tzn. ja mam przymocowana antene bezposrednio magnesem, ale przyciagnieta przez opaski do relingow, zeby sie nie przesówala i nie niszczyla lakieru. relingi odizolowalem od anteny grubym izolatorem i obwinalem tasma izolacyjna.

    teraz podlaczylem CB bezposrednio pod klemy akumulatora zwewyklym kablem, takiej grubosci, jak fabryczny kabel zasilajacy z CB

    Dodano po 46 [minuty]:

    porownalem 2 rodzaje polaczen(pod lampe i bezposrednio pod aku) i oto rezultaty:

    -Przy podlaczeniu pod aku slychac w glosniku obroty silnika(to chyba alternator)

    -Przy podlaczeniu zarowno pod lampe, jak i pod aku cholernie slychac silniczek z wycieraczej, silniczek z plynu do spryskiwaczy, slychac takze klakson.Na szczescie nie slychac przerywacza od kierunkowskazów.

    no i jak teraz z tym sie uporac?
  • Poziom 19  
    Zostawić pod akumulatorem (sprawdzić i przeczyścić styki przewodów łączących alternator, ewentualnie sprawdzić czy nie jest ten ostatni zużyty, można też dać jakiś dławik - do nabycia w handlu). Wszystkie inne podłączenia w okolicy gdzie występują urządzenia generujące zakłócenia (np silniki) powodują wzrost trzasków.
    O ile kierunki i klakson sobie daruj to silnik od wycieraczek warto zabezpieczyć np kondensatorami.
    No i podstawowa rzecz o której zapominają posiadacze magnesówek.
    TE ANTENY TEŻ TRZEBA ZESTROIĆ!
    Ostatnio miałem taki przypadek że koledze sprzedano taką antenę, sprzedawca powiedział że może już od razu ją postawić i jeździć.
    Radio zakłócało niektóre systemy samochodu o zwykłym radioodbiorniku nie wspomnę....
    Na SWR było 2,5.... Po zestrojeniu do 1,3-1,4 wszystko zaczeło działać jak trzeba a i zakłócenia spadły...
  • Poziom 10  
    no ja mam na SWR 1,3 -jest idealnie, ale jak zalacze radioodtwarzac, to mam zaklocenia na CB:/, no ale coz....i tak nie bede jednoczesnie ich uzywal