Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

New beetle AQY 2.0 - bląd 16685 i 16684

09 Paź 2006 09:06 13440 30
  • Poziom 12  
    Witam. Mam problem z benzynowym New Beetlem i prosze o pomoc bo sobie nie radze.Silnik AQY 2.0 Auto nie ma mocy ,brak przyspieszenia i odcina niekiedy obroty tak przy 4500obr/min.Wymienilem caly uklad wysokiego napiecia, bo mi podpowiedzial koles,ze cewki padaja (cewke,przewody,swiece-wszystko NGK) nic nie pomoglo.W vagu wywala dwa bledy 16685 i 16684. Nie wiem jak je zinterpretowac ? Podstawialem przeplywomierz- bez rezultatu.Co moze byc przyczyna tych usterek?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 28  
    błędy wskazują na przerwy w zapłonie,wymieniłeś cewkę+przewody+świece,ja bym przyjrzał się wtryskiwaczom i ciśnieniu paliwa.
    pozdro
  • Poziom 12  
    ale jak zintrepretowac te bledy,czy to wina zasilania w paliwo czy cos z ukladem zaplonowym...? Dzieki Grzestv,dzisiaj sprawdze cisnienie pompy paliwa tylko nie wiem jak sprawdzic skutecznosc tryskiwaczy.
  • Spec od samochodów
    Czy jest założony gaz w tym autku?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 14  
    16684- rozpoznano przerwy w spalaniu
    - sprawdź zawory wtryskow

    16685- Cylinder 1 rozpoznano przerwy w spalaniu
    - sprawdź przewody wysokiego napięcia i świece zapłonowe
  • Poziom 12  
    nie ma gazu w tym aucie.wczoraj sprawdzilem cisnienie paliwa jest nie cale 3bary to chyba dobrze... rano jak zapali to przez chwile nie ma wogole wejscia na obroty,jak zapale go z klima to zgasnie taki jest slaby i ciagle szarpie silnikiem.Dzisiaj zamontuje druga cewke od Hans Priesa,podrobka ale chociaz przez chwile powinna byc roznica.Dziekuje za podpowiedzi,mam jeszcze tylko pytanie jak sprawdzic wtryskiwacze?
  • Poziom 12  
    znalazłem przyczyne...ha ha otworzyłem zbiornik i przeswieciłem latarka-na dnie ujrzałem wielkiego gluta wodnego.Przy uzyciu duzej szczykawki i wezyka wyssałem z dna ok. 4 litrow wody.Tankuje zawsze na jednej markowej stacji...?! wykasowałem błedy,przejechałem 2km i zadnych bledow, dobrze sie wkreca na obroty,powrocila moc... Dziekuje za podpowiedzi i rady pozdrowienia...
  • Poziom 13  
    Odgrzeję 7 letniego kotleta,
    mam pytanie skąd sterownik wie że nie było zapłonu w danym cylindrze, tzn dokładnie chodzi mi o to że iskra się pojawia, a zapłonu nie ma np. z powodu braku paliwa, bądź zanieczyszczonego paliwa wodą, wtryskiwacz też poprawnie się otwiera, skąd zapis błędu "przerwa zapłonu"? z czujnika spalania stukowego?. Mam ten sam silnik w octavi i błąd zapłonu na 1 cylindrze sporadycznie na niskich obrotach poniżej 1000obr/min, nowa cewka, przewody i świece, tylko że u mnie jest gaz (stag 4) i stawiam że to wina listwy wtryskowej gazu, bo na benzynie jest idealnie. Jestem już umówiony na gwarancji na przegląd LPG, tylko zastanawia mnie ten zapis w sterowniku skąd "on" wie :)
  • Poziom 21  
    Monitorowanie wypadnia zapłonów jak i pomiar momentu obr. odbywa się za pomocą pomiaru prędkości kątowej wału korbowego, sterownik poprzez czujnik prędkości w danej jednostce czasu wykrywa, że nie doszło do dostatecznego przyspieszenia wału np. na pół obrotu kiedy przypada praca pierwszego cylindra, jeśli sytuacja trwa kilka sekund zanika sterowanie wtryskiwacza danego cylindra dla ochrony katalizatora i mamy P0300 i P030X
  • Poziom 13  
    Wszystko jasne, dziękuję serdecznie za merytoryczną odpowiedź !
  • Poziom 13  
    Wracam do tematu niestety.
    Gazownicy stwierdzili że z instalacją LPG jest wszystko OK.
    Przypomnę, wymieniłem świece na NGK, przewody na BERU, i cewkę na oryginał używaną z auta z 2012roku, więc prawie nówka.
    Po każdym z wymienionych elementów objawy takie same, szarpanie w niskim zakresi obrotów, poniżej 1000/obr, oraz szarpanie na biegu jałowym gdy silnik sie rozgrzewa ( gdy rozgrzany jest OK) i szarpanie biegu jałowego gdy włączona jest klimatyzacja.
    Wczoraj coś mnie tknęło żeby odpalić silnik w nocy i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem dyskotekę na przewodach, w miejscu styku z pokrywą zaworów, lub w samej fajce,. Czy te przewody w tym silniku powinny być całkowicie odseparowane od siebie? czy te BERU to teraz jakieś g..... ? Nic dziwnego że przerywa jak takie cyrki sie dzieją. Vag często podłączany pokazywał błąd zapłonu cylindra 1,2,3 ale chyba nigdy 4, czyli tego najbliżej cewki z najkrótszym przewodem. Co z tym tematem zrobić? znów nowe przewody?
    Na benzynie podczas jazdy nie szarpie i błędów nie wywala, nie wiem czy dyskoteka jest na benzynie, dziś sprawdzę. Jednak LPG bardziej obnaża niesprawność układu WN
  • Specjalista grupy V.A.G.
    LPG nie obniża tylko silnik jest bardziej czuły na zapłon gdy jest zasilany LPG.
    Jeżeli iskra na przewodach przeskakuje to są one do wymiany.
    Sprawdź czy nie doszło do jakiegoś mechanicznego uszkodzenia kabli - przetarcie itp.
  • Poziom 13  
    Mechanicznie przewody bez zastrzeżeń, zakładałem je bez zdejmowania kolektora więc , wykluczam przyciśnięcie etc. Jeśli chodzi o te przeskakiwanie iskry to może nie jest to taka typowa iskra jak na świecy tylko tak jakby przewód na odcinku np 1cm świecił w środku, nie wiem jak to dokładnie opisać pierwszy raz takie zjawisko obserwowałem, bo pierwszy raz mam do czynienia z przewodami. To co w takim razie kupić żeby to było porządne ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 13  
    Na starych przewodach tez szarpalo, nie wiem tylko czy byla dyskoteka. Miernikiem mozna wiarygodnie sprawdzic przewod?
  • Poziom 13  
    Czy w zależności od zastosowanego rdzenia przewodu zapłonowego, może sie zdarzyć że przewód będzie np "świecił" w miejscu styku z jakimś elementem metalowym , w wyniku jonizacji powietrza i jest to normalne zjawisko nie zakłucające pracy układu WN?
  • Poziom 13  
    Odgrzewam znów. Sprawdziłem dokładnie że na tych nowych przewodach zapłon wypadał na 1,2 i 3 cylindrze. Zmieniłem przewody na stare. Na starych wypadanie zapłonu było tylko na 1 cylindrze. Zmieniłem na tym cylindrze przerwę na świecy z 0,9 do 0,7. Silnik zaczął pracować idealnie. Zaciągnąłem ręczny i puszczałem sprzęgło bez dodawania gazu obroty spadały praktycznie do 550obr/min i nie było żadnej przerwy w zapłonie. Cieszyłem się takim stanem rzeczy sobota niedziela, dziś szarpanie powróciło. Nie wiem na którym cylindrze, sprawdzę to dziś, ale wygląda na to że problem jest w przewodach? A może w świecach? założyłem 1 elektrodowe? były oryginalnie 3 elektrody? przy 3 elektrodach przerwa wynosi około 1mm. W jedno elektrodowych można ją regulować, może ten silnik woli jednak mniejszą przerwę na świecy? Może zainwestować w świece irydowe lub platynowe? czy to czysty marketing?


    MartBan napisał:
    Monitorowanie wypadnia zapłonów jak i pomiar momentu obr. odbywa się za pomocą pomiaru prędkości kątowej wału korbowego, sterownik poprzez czujnik prędkości w danej jednostce czasu wykrywa, że nie doszło do dostatecznego przyspieszenia wału np. na pół obrotu kiedy przypada praca pierwszego cylindra, jeśli sytuacja trwa kilka sekund zanika sterowanie wtryskiwacza danego cylindra dla ochrony katalizatora i mamy P0300 i P030X

    Mam jeszcze pytanie do tego postu. Skoro sterownik bierze info tylko z czujnika prędkości, to skąd wie że wypadł zapłon na 1 cyl skoro 1 i 4 pracują razem?
  • Poziom 27  
    do okreslenia który cylinder jest w pracy jest czujnik wałka (g 40)
  • Poziom 13  
    Tak, ale przecież dwa cylindry jednocześnie są w pracy 1 z 4 i 2 z 3
  • Poziom 21  
    mariush19 napisał:
    Tak, ale przecież dwa cylindry jednocześnie są w pracy 1 z 4 i 2 z 3


    Masz w opisie "mechanika samochodowa", czy wiesz co piszesz?

    Na mój gust w chwili pracy cylinder współwykorbiony ma suw ssania...
  • Poziom 13  
    faktycznie sory, o czym innym myślałem o czym innym napisłem
    Edit
    Tym razem blad 16686 czyli wypada zaplon na 2 cyl. Zmniejsze przerwe na kazdej swiecy na 0,7mm
  • Poziom 13  
    Nowe fakty, krótko się nacieszyłem bez przerywania po ustawieniu tylko na 1 cyl przerwy 0,7., bo zaraz na drugi dzień znów zaczęło przerywać. Ostatecznie mam założone stare przewody, i przerwę na wszystkich świecach zmniejszyłem na 0,7mm. Teraz jest prawie idealnie, prawie bo czasem pojedyncze wypadanie zapłonu czuć, ale nie seryjnie jak było wcześniej. Nawet nie zarejestruje tego ECU jako błąd bo jeżdżę dwa tygodnie i błędów brak. Bieg jałowy stabilny, na klimie tak samo. Na razie nie będę walczył z tymi pojedynczymi przerwaniami, nie wiem co jeszcze można zrobić, może przewody NGK, może inne świece, może platyny albo irydowe? Przyszłość pokaże. Na razie można się cieszyć jazdą. Muszę podjechać tylko znów do gazowników bo jak im reklamowałem że niby to wina instalacji to biedaki ratowali się wzbogaceniem mieszanki na niskich obrotach i teraz mam korektę długoterminową -25% na niskich
  • Poziom 12  
    Podepnij oscyloskop do sondy lambda i zobacz jak pracuje.
    Koniecznie sprawdź szczelność dolotu i przewodów podciśnienia (czarne w oplocie bawełnianym) a zwłaszcza ten przy regulatorze ciśnienia paliwa.

    A o tym jak wykrywane są misfire (wypadanie zapłonów) i skąd sterownik silnika "wie" w którym cylindrze jest opisane w zeszycie do samokształcenia SSP-175.
    Ogólnie napiszę że system wykrywania składa się z czujnika obrotów wałka rozrządu G40, czujnika obrotów wału korbowego G28 i dwóch czujników spalania stukowego G61 i G66 umieszczonych na bloku silnika.

    krzysztof (beetle)
    newbeetle.pl
  • Poziom 13  
    silver206 napisał:
    Koniecznie sprawdź szczelność dolotu i przewodów podciśnienia (czarne w oplocie bawełnianym) a zwłaszcza ten przy regulatorze ciśnienia paliwa.

    ten przewód troszkę się poszarpał, tzn ta bawełna, przez ciągłe zdejmowanie do wymiany świec/przewodów. organoleptycznie, dmuchając jest szczelny ale faktycznie muszę go wymienić dla pewności. Aktualnie przerywa na biegu jałowym gdy włączona jest klima (klimatronik) bez klimy nie przerywa biegu jałowego


    edit
    wykres sondy w vagu wzorcowy, tak samo przepływka. Żeby było ciekawiej to na benzynie nie przerywa nic a nic.
  • Poziom 13  
    Założyłem nowy przewód ten kolektor-regulator ciśnienia paliwa. Przerywa nadal. Błędy 1684, 1685 1686 1668. W vagu w grupie 014 jest "Count" , to jest licznik czego? Chyba nie sumy wszystkich wypadających zapłonów, bo rośnie dość szybko po 15-20 jednostek na raz. W grupie 015 są 3 miejsca "Count", zapewne odpowiadające wypadaniu zapłonu na 1,2,3 cyl. Tutaj wartości wskakują w poszczególne pola w "rytm" wypadających zapłonów. Tutaj w grupie 015 w czwartym polu jest jeszcze Disabled/Enabled, co to oznacza? co jest włączone/wyłączone? I dodatkowo w grupie 016 jest 1 pozycja "Count" która odpowiada zapewne za wypadanie zapłonu 4 cyl.
    Aktualnie auto przerywa tylko na włączonej klimie na biegu jałowym. Tzn jakbym się turlał praktycznie bez dodawania gazu poniżej 1000rpm to też przerywa. Przy wyłączonej klimie nie przerywa, może czasem zdaży się jakieś pojedyńcze szarpnięcie. Myślałem że może coś z ładowaniem/alternatorem że przy włączonej klimie spada napięcie i układ WN nie daje rady na biegu jałowym, ale bez klimy włączonej a z włączonymi wszystkimi innymi odbiornikami prądu również nie przerywa. Aha na benzynie nie przerywa wogóle z klimą czy bez, zawsze jest ok. Instalka była sprawdzana i gazownicy twierdzą że 100% jest z nią wszystko w porządku. Stag 4 + reg fast przebieg instalki 20kkm
  • Poziom 12  
    Liczniki wypadania zapłonów dla poszczególnych cylindrów są w tych grupach i kanałach jak napisałeś. W kanałach 4 grup jest ogólny status systemu wykrywania.

    Jeżeli na benzynie wszystko jest w porządku a na gazie nie to ja bym zmienił gazownika.
  • Poziom 13  
    Właśnie o to chodzi że gazownik jest najlepszy z możłiwych. Pierwsi dostali homologację STAGa. Instalka zamontowana schludnie, na maksymalnie krótkich przewodach. Mapa w porządku, nawet wzbogacenie mieszanki dla tych newragicznych obrotów nie pomogło, Gdyby ten reg fast nie wyrabiał na biegu jałowym jeśli chodzi o precyzyjność to by raczej przerywał bez klimy bo wtedy jest 3-3,5ms czas wtrysku, a na klimie 5-6ms , więc listwa ma większą tolerancję błędu w dawkowaniu, tak mi sie wydaje przynajmniej. Sam jeszcze nie podłączalem tego Staga bo jest na gwarancji, skupiłem się na szukaniu przyczyn w układzie WN. Spróbuję jeszcze wrócić do świec 3-elektrodowych, tylko z przerwą 0,8, zobaczymy co będzie
  • Poziom 12  
    a jak sprawdzasz przepływomierz?

    ja bym zlogował dynamicznie 3 grupę i kanały 1 (obroty) i 2 (masa powietrza)
    z loga zrób wykres na którym poszukaj anomalii i sprawdź wskazanie maksymalne.
  • Poziom 13  
    New beetle AQY 2.0 - bląd 16685 i 16684

    New beetle AQY 2.0 - bląd 16685 i 16684

    New beetle AQY 2.0 - bląd 16685 i 16684

    przeplywka była robiona w ruchu ulicznym na 2 biegu wiec początek trochę słaby ale na pewno wszystko z nią ok, max 97,57 przy 6200. wskazania na biegu jałowym poprawne

    Sondy zalogowane obydwie jednocześnie podczas jazdy, w miarę spokojne rozpędzanie do 4 biegu.