Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

gaz w renault 19

ptak1 10 Paź 2006 07:20 5505 34
  • #1 10 Paź 2006 07:20
    ptak1
    Poziom 10  

    Witam
    Mam renówke wersji 19 chamade 4 lata temu zamontowałem w niej instalacje gazową i było super,aż w zeszlym roku byłem na wczasach i w drodze powrotnej wydmuchało mi uszczelke spod głowicy. Awarie naprawiłem w warsztacie, wymiana uszczelki, ale od tamtego czasu jak jest ciepło na dworze to musze uważać na temperature silnika a jak za długo kręce się po mieście to wywala płyn ze zbiornika nie moge długo stać z włączonym silnikiem bo wentylator nie daje rady chłodzić.
    Jeszcze jedna sprawa od miesiąca mam problem z jazdą na początku jak jest silnik zimny strasznie nim szarpie a jak się zagrzeje to jedzie dobrze ale giną wolne obroty i jak zapomne to na postoju gaśnie i nie da się zapalić.

    0 29
  • #2 10 Paź 2006 08:33
    piotriix
    Poziom 16  

    to wyglada na powtorna wymiane uszczelki pod glowica co prawda sama firma zaleca wymiane uszczelki pod gl... po 200000 jako czynnosc serwisowa ale byc moze miales zbyt ubogo ustawione na gazie.

    0
  • #3 10 Paź 2006 08:53
    ptak1
    Poziom 10  

    Witam
    To co mówiszto jest straszne znowu wymiana uszczelki 600zł nie moje niedobrze.
    A czy jest jakiś sposób żeby się upewnić.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 10 Paź 2006 09:00
    piotriix
    Poziom 16  

    prawdopodobnie poprzednia naprawa byla albo niezbyt dobrze zrobiona albo g.... uszczelka a sprawdzic .mozna na wech.czy czuc spaliny po odkreceniu korka od chlodnicy/ oczywiscie nie na goracym silniku/ czy sa babelki w plynie itd. niektore plyny maja taka wlasciwosc ze sie pienia . a powiedz mi zapowietrza cie sie uklad .nagrzewnica dziala?

    Dodano po 59 [sekundy]:

    piotriix napisał:
    prawdopodobnie poprzednia naprawa byla albo niezbyt dobrze zrobiona albo g.... uszczelka a sprawdzic .mozna na wech.czy czuc spaliny po odkreceniu korka od chlodnicy/ oczywiscie nie na goracym silniku/ czy sa babelki w plynie itd. niektore plyny maja taka wlasciwosc ze sie pienia . a powiedz mi zapowietrza cie sie uklad .nagrzewnica dziala?
    ps za wymiane uszcelki 600 wolne zarty a gdzies ty to wymienial w serwisie?

    0
  • #5 10 Paź 2006 09:19
    karp23
    Poziom 14  

    poszukaj warsztatu gdzie nie ma uczniów oni są w stanie zepsuć wszystko
    a cena za robociznę nie powinna rrzekroczyć 200-250 zł

    0
  • #6 10 Paź 2006 09:24
    ptak1
    Poziom 10  

    Witam
    Jeżeli chodzi o nagrzewnice to działa, ale właśnie to przez nagrzewnice też wyczówam jak dochodzi już do momentu że silnik jest za gorący bo przestaje lecieć ciepłe powietrze

    0
  • #7 10 Paź 2006 11:49
    lechos
    Poziom 18  

    odpowietrz dobrze uklad chlodzenia, bo prawdopodobnie masz poduszke powietrzna po ostatniej naprawie

    0
  • #8 10 Paź 2006 13:16
    ptak1
    Poziom 10  

    Witam
    Odpowietrzałem wiele razy i zawsze problem się powtarzał, chyba że coś robie nie tak tam są dodatkowo trzy odpowietrzniki
    -dwa na wężach przy pompie (zasilanie i powród)
    -jeden na wężu chłodnicy i w nim zamontowany jest regulator temperatury
    Może jest jakaś technika odpowietrzania jak ktoś zna to bardzo proszę o informacja
    Pozdrawiam

    0
  • #9 10 Paź 2006 20:31
    piotriix
    Poziom 16  

    stary wal do mechanika

    0
  • #10 10 Paź 2006 20:49
    homag
    Poziom 14  

    Zacznij od tego że rozgrzej silnik do otwarcia termostatu, czyli żeby węże od chłodnicy były gorące potem sprawdź czy nie są twarde jak kamień.
    Potem zobacz czy spaliny nie są białe i czy nie mają "słodkiego" zapachu
    zakładam że oleju ci nie przybywa?
    jeżeli te sprawy sprawdzisz to pozostaje odpowietrzenie
    pozdrawiam

    0
  • #11 10 Paź 2006 21:03
    piotriix
    Poziom 16  

    jak tak homag opisywal o tych twardych wezach - mozliwe jest ze uszkodzony jest sam korek. nie wiem jak to w r 19 czy jest w chlodnicy czy w zbiorniczku. choc obstaje przy uszczelce

    0
  • #12 10 Paź 2006 21:17
    lechos
    Poziom 18  

    jakos ostatnio nastala moda na zwalanie winy na uszczelki, jesli stan oleju sie nie podnosi lub w zbiorniczku wyrownawczym po wlaczeniu silnika sie nie gotuje (nie wali komprecha w uklad) to uszczelka ok. Masz chyba silnik typu C, zgadlem?

    0
  • #13 10 Paź 2006 21:32
    walo
    Poziom 14  

    Witam. na początku sprawdz czy nie ubywa Ci płynu i czy nie przybywa oleju jak sa te objawy to uszczelka na 100% a podejrzewam ze uszczelka bo po zmianie ueszczelki jak nie była planowana głowica to po przejechaniu 5000 km powinno sie sprawdzic do kreceni glowicy. zakladam ze ktos spartolil wymiane uszcelki

    0
  • #14 10 Paź 2006 22:08
    leon 6
    Poziom 12  

    Witam. Rowniez posiadam takie auto rowniez jest na gaz. Wystepuje ten sam problem co u kolegi Ptak1. Chodzi o dziwne szarpanie na wolnych obrotach. Ostatnio wymienilem przeowdy zaplonowe i zminilem swiece. Poprawa byla ale przez jaks czas, kurcze nie wiem cojest? Spotkal sie ktos z tym przypadkiem??

    Dodano po 33 [minuty]:

    aha silnik to jest 1,4

    0
  • #15 10 Paź 2006 22:35
    mario1982
    Poziom 15  

    kolego moja podpowiedz to kup firmową uszczelke i daj głowice to sprawdzenia na szczelność i powinno byc oki sprawdz dodatkowo czy pompa jest sprawna i termostat dobry to na tyle bym narazie podpowiedział........

    0
  • #16 10 Paź 2006 23:09
    tkaczyk ireneusz
    Poziom 16  

    Na sto procent uszczelka pod głowicą.

    0
  • #17 11 Paź 2006 07:34
    lechos
    Poziom 18  

    w tych silnikach czesto siada uszczelka miedzy kolektorem ssacym a wydechowym i wtedy zasysa spaliny. Zrob test: na zapalonym silniku zatkaj szczelnie wtrysk naciagajac na niego szczelnie folie, jesli sie nie zadusi to ciagnie spaliny i dlatego tak pracuje jak pracuje czyli obroty mu faluja

    0
  • #18 11 Paź 2006 07:46
    ptak1
    Poziom 10  

    Witam
    Silnik posiadam 1.4 rok 91 na gażniku.
    Dzięki za tak poważne potraktowanie tamatu.
    sprawdziłem czy mi płyn nie ubywa, w misce olejowej oleju nie przybywa spaliny są praktycznie nie widoczne, ajeżeli chodzi o nagrzewaniw się węży to wszystko jest chyba ok.
    -po uruchomieniu silnika nagrzewają się węże na małym obiegu między pompą a silnikiem i gażnikiem
    -po czasie zaczyna puszczać termostat i chłodnica robi się ciepła
    czyli wszystko jest chyba dobrze.
    Zastanawiam się czy prawidłowo odpowietrzam układ chłodzenie te trzy odpowietrzniki na węrzach czy jest jakieś znaczenie w kolnejności odpowietrzania i czy robić to na ciepłym silniku czy na zimnym.Jeszcze jedno czy ustawienia zapłonu nie mają wpływu na nagrzewanie sie silnika też taką teorie słyszałem że jeżeli jest zapłon przestawiony to silnik będzie się grzał a szczególnie przy zasilaniu gazowym.
    Jeszcze jedno korek na zbiorniczku wyrównawczym też zmieniłem na nowy.
    Pozdrawiam

    0
  • #19 11 Paź 2006 08:16
    lechos
    Poziom 18  

    zakladam ze wentylator sie wlancza? Co do odpowietrzania to ja posiadam silnik F3NL740 i tam odpowietrzasz tylko na chlodnicy ale tu podaje Ci opis odpowietrzania silnika C3J i pochodnych typu C:

    Przede wszystkim nalezy odczepić zbiornik wyrównawczy i podnieśc go o 30cm wyzej po czym odkrecamy odpowietrznik na wezu do chłodnicy i lejemy .Jak płyn bez powietrza zacznie wylatywać odpowietrznikiem na tym węzy to zakręcamy odpowietrznik i odkręcamy odpowietrzniki na wezach do nagrzewnicy i lejemy .Jak zacznie wylatywać to zakrecamy odpowietrzniki .Zakladamy wyrównawczy ,zapalamy silnik i grzejemy .Jak sie zagrzeje do momentu właczenia wentylatora patrzymy na poziom w zbiorniku ,jezeli jest duzo wyzszy niz przed rozgrzaniem to znaczy ze w ukladzie jest jeszcze powietrze .Trochę szkoda tracić płyn ale nalezy wyłaczyć silnik i ostroznie tak aby sie nie poparzyć odkręcić korek w zbiorniku .znajdujące sie w silniku powietrze wypchnie pewną ilośc płynu ale takze wyleci .Potem nalezy dolać płyn unosząc zbiornik ponad normalny poziom i to powinien byc koniec .Zagrzać silnik zbiornik moze być odkręcony a płyn nie powinien z niego wylecieć .Potem nalezy zbiornik zamknąć (oczywiście stan musi być MAX) ,poczekać az w układzie wytworzy się cisnienie .Na pracujacym silniku odkrecic lekko odpowietrznik na węzu chłodnicy ,wypuścic resztki powietrza.Zakręcić ,poczekać znów na wytworzenie cisnienia cały czas kontrolujac aby był poziom MAX i poluzowac odpowietrzniki na wezach nagrzewnicy i to by było na tyle.

    0
  • #20 11 Paź 2006 23:00
    apcgassystem
    Poziom 15  

    Jezeli masz instalacje gazowa, to moze np. membrana w reduktorze jest uszkodzona... Odlacz podgrzewanie od parownika i zobacz co sie bedzie dzialo.
    Wina moze tez byc po stronie pompy wodnej (brak obiegu) lub np. termostat moze byc uszkodzony.
    Pozdr.

    0
  • #21 11 Paź 2006 23:23
    paczek22
    Poziom 13  

    Jężeli przy wcześniejszym uszkodzeniu uszczelki pod głowicą poszedł ci olej do płynu a układ chłodzenia nie był dokładnie wyczyszczony co jest dość trudne do wykonania możliwą przyczyną grzania się silnika teraz jest mała drożność chłodnicy. Jeżeli tak było to proponuje ci ją sprawdzić i dokładnie wypłukać.

    1
  • #22 11 Paź 2006 23:39
    robokop
    Moderator Samochody

    apcgassystem napisał:
    Jezeli masz instalacje gazowa, to moze np. membrana w reduktorze jest uszkodzona... Odlacz podgrzewanie od parownika i zobacz co sie bedzie dzialo.
    Wina moze tez byc po stronie pompy wodnej (brak obiegu) lub np. termostat moze byc uszkodzony.
    Pozdr.
    Finał takiej zabawy? Płynny nie rozprężony gaz wleje się do silnika, zawory wydechowe do wymiany . Pytanie do założyciela wątka - w trakcie pracy silnika reduktor nabiera prawidłowej temperatury?. Może być odrobinę za wysoko, wtedy przy nawet nieznacznym ubytku płynu chłodzącego będzie się zapowietrzał i zamarzał , czego objawem będzie szarpanie i gaśnięcie silnika, oraz zanik ciepłego powietrza z nagrzewnicy.

    0
  • #23 13 Paź 2006 08:21
    ptak1
    Poziom 10  

    Witam.
    Najbardziej prawdopodobną wersją tego uszkodzenia jest zapowietrzanie się układu chłodzącego, jak wstępnie odpowietrzyłem i zapaliłem silnik to wszystko było dobrze, ale po przejechaniu parunastu kilometrów zaczynał szarpać, albo jak ostro ruszę (o ile to można w 19 tak nazwać :D), to momentalnie zaczyna szarpać a wcześniej spokojnej jazdy nawet jest spokój.
    A jeżeli chodzi o zawory też brałem to pod uwagę tylko moim zdaniem jeżeli by było coś nie tak z zaworami to po zdjęciu korka wlewu oleju powinno dmuchać a w tragicznej sytuacji wywalać olej a tak narazie nie jest[/code]

    Dodano po 13 [minuty]:

    leon 6 jeżeli ci samochód nadal szarpie po wymianie świec i przewodów to spróbuj regulacji przerwy na aparacie zapłonowym tęż kiedyś miałem taką sytuacje i pomogło

    0
  • #25 15 Paź 2006 12:47
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    Jeżeli chodzi o nagrzewnice to działa, ale właśnie to przez nagrzewnice też wyczówam jak dochodzi już do momentu że silnik jest za gorący bo przestaje lecieć ciepłe powietrze

    Jedno mnie zaciekawiło, że po tym jak przestaje lecieć ciepłe powietrze ty wiesz, że tempera na silniku
    Rośnie, bo nagrzewnica przestaje grzać i to jest twój problem nagrzewnica się przytyka i niema obiegu
    Płynu chłodnica niema, co chłodzić a na silniku temperatura rośnie.

    Powodzenia.

    0
  • #26 15 Paź 2006 12:56
    piotriix
    Poziom 16  

    nagrzewnica sie przytyka tak czym ? nie ma czym chlodzic silnika .zgadza sie bo plynu ubywa .tylko gdzie? dziurawa chlodnica? a moze uszczelka pod glowica . kolego jedz do dobrego mechanika tam znajdziesz odpowiedz bo tu zwariujesz od naszych pomyslow

    0
  • #27 15 Paź 2006 14:01
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    Dobry mechanik, jaki? Gdzie go szukać? Ile zapłacisz? I czy naprawi?
    Po kolei pierwsza sprawa to wysoka temperatura trzeba sprawdzać i szukać przyczyny moja propozycja
    To sprawdzić nagrzewnice drożność.

    Dla piotriix płynu ubywa, bo paruje albo pompa wodna.
    Mechanik to ostateczność uszczelka pod głowicą może być żle założona i kanalik zasłonięty, ale mechanik
    na pewno sprawdzał szczelność uszczelki i silnik mu się nie zagotował, więc wszystko zrobił dobrze.

    0
  • #28 15 Paź 2006 14:23
    piotriix
    Poziom 16  

    powiem szczerze to nawet jakby ta nagrzewnica byla zaklepana mlotkiem to nie ma zadnego absolutnie zadnego wplywu na grzejacy sia silnik.chyba ze jest nieszczelna. ubywa mu plynu to 1 pytanie gdzie byc moze malutka dziurka w chlodnicy trudno takie cos zlokalizowac .rada mechanik moze sprawdzic szczelnosc ukladu czym ano pompuje sie uklad do okreslonego cisnienia /powietrzem/ i potem obserwcja manometru. jezeli cisnienie trzyma to pytanie gdzie ubywa plyn.tutaj podejzenie pada na uszczelke,i nie jest to prawda ze musi byc plyn w oleju ze musza byc potezne przedmuchy do ukladu chlodzenia itd . walnela mu uszczelka pytanie czy silnik a raczej glowica sie nie przegrzala bo skutek wiadomy. jezeli uklad jest szczelny parownik ma cala mebrame to stawiam na uszczelke /oby/ po zdjeciu glowicy widac wszystko./prawie/ piszesz ile to bedzie kosztowc. kolega moze sam sprawdzic co --- szczelnosc ukladu wizualnie moze samemu odpowietrzyc porade dostal wyzej. jezeli to nie pomaga to co powinien zrobic.poprostu do fachury/tylko nie do tego co zdarl 600/

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha przerabialem to dwa razy na swoim samochodzie objawy byly identyczne przedbieg jazdy podobny. diagnoza ano uszczelka byla kiepska

    Dodano po 1 [minuty]:

    a z ta pompa .to tez kolega moze sam sprawdzic

    0
  • #29 15 Paź 2006 16:23
    ptak1
    Poziom 10  

    Witam
    Jeżeli chodzi o nagrzewnice to piotrix ma racje - jeżeli nagrzewnica przestaje grzać i od razu się zatrzymam (a zawsze tak jest )to w zbiorniczku wyrównawczym jest płynu na samym dnie.Odnośnie odpowietrzania to właśnie odpowietrzyłem układ ,wszystko powycierałem do suchego i co się okazało gdy silnik był jeszcze chłodny wszystko ok, ale gdy tylko temp. podskoczyła i wentylator się włączył na jednym z odpowietrzników nagrzewnicy zobaczyłem ja zaczyna pomału sie zbierać płyn ,próba dokręcenia odpowietrznika nic nie dała-czyli uszkodzony odpowietrznik, nie wiem kiedy i gdzie kupie ten odpowietrznik i czy można sam odpowietrznik kupić pewnie trzeba będzie cały wężyk wymienić.
    Jestem ciekaw czy takie sączenie się płynu ma tak duży wpływ na działanie silnika i czy po wymianie tego koreczka problem zniknie jak znam moje szczęście to pewnie nie i dlatego nie zamykam tematu odezwe się po wymianie odpowietrznika.
    Mam jedno pytanko do -robokop- czy parownik sie odpowietrza i jak.

    0
  • #30 15 Paź 2006 16:24
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    Wyjaśnij mi, dlaczego pisze, że silnik gorący chłodnica gorąca a jemu zaczyna leci zimne powietrze

    Jak silnik się przegrzewa w korkach wykorzystuje się nagrzewnice do obniżenia temperatury?
    W taki sposób, że odkręcasz ciepłe powietrze na ful do środka i włączasz nawiew na ful i opuszczasz szyby i
    Jeśli nagrzewnica jest sprawna to na silniku powinna spaść temperatura.

    0