Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seicento odpala na 3 gary

czempik 11 Paź 2006 09:36 6629 11
  • #1 11 Paź 2006 09:36
    czempik
    Poziom 10  

    od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem,

    2001 1,1 MPI

    jak jest zimny odpala OK,
    a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie

    wymieniłem świece, filtry, kable, cewki, przeczyścili silnik krokowy
    byłem u znajomego mechanika sterdził że w czasie jak pali na 3 gary to nie działa któryś wtrysk i to za każdym odpalenie inny, polecił wlać środek do czyszenia wtrysków ale jeżdże jakiś czas i nic nie daje
    (gdyby były wtryski padnięte to robiłby tak cały czas)

    w ASO byłem podłączyli pod komputer skasowali błędy wykasowali 60 zł i było lepiej przez pół dnia - bez komentarza

    bliźniacze tematy był poruszane tu ale nikt nie znalazł na to rady:
    http://www.seicento.pl/topics5/dlawi-sie-przy-odpalaniu-vt1816.htm
    http://www.seicento.pl/topics5/mieliscie-vt1937.htm

    skoro jest tyle osób które na to się skarży to może jest to rozpoznany problem ......

    może WY pomożecie
    z góry dzięki za sugestie rozwiązania tego problemu

    pozdrawiam

    0 11
  • #2 11 Paź 2006 11:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 11 Paź 2006 14:17
    czempik
    Poziom 10  

    co oznacza, podparte ??

    sprawdzali mi zawory (nie wspomniałem) i gość mi powiedział że to są zawory których się nie reguluje, że są jakieś podkładki

    prosze o jakies szczegóły

    0
  • #4 11 Paź 2006 17:42
    manta
    Poziom 39  

    Sprawdż ciśnienie sprężania a zawory się reguluje przez wym. płytek

    1
  • #5 11 Paź 2006 18:24
    jacZek
    Poziom 14  

    Witam.
    Ostatnio przrabiałem podobny przypadek. Przyczyną okazał sie sterownik ,raz podał sygnał na wtryskiwacz raz nie.

    0
  • #6 11 Paź 2006 23:50
    segal
    Poziom 16  

    tu moze byc uszczelka pod glowica. jak masz mozliwosc podepnij cisnieniomierz w uklad chlodzenia, zapal i czekaj na wskazania.np. w punto 1,2 badzo czesto padala uszczelka pod glowica na pierwszym cylindrze i czasami objawy byly podobne do opisywanych przez ciebie, na zimnym odpalal ok. (brak cisnienia w ukladzie chlodzenia) a po rozgrzaniu problem( pali na trzy cylindry a czasami normalnie).

    0
  • #7 12 Paź 2006 07:54
    teges

    Poziom 21  

    Bardzo częstą awarią w Fiatach objawiającą sie taką pracą silnika jest pęknięta membranka w reduktorze ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.Sciągnij wężyk podciśnieniowy łączący kolektor ssący z regulatorem i sprawdż czy czasem nie leci z tamtąd paliwo / oczywiście silnik na chodzie/ jeśli tak to masz regulator do wymiany i twoje problemy zginą jeśli nie to sprawdż wężyk podciśnieniowy MAP i jego całego.

    0
  • #8 13 Paź 2006 07:22
    czempik
    Poziom 10  

    witam,
    jak sprawdze wszystkie sugestie to się odezwe co z tego wyszło

    wierze w waszą profesjonalną wiedze .....

    pozdrawiam

    0
  • #9 20 Paź 2006 09:41
    czempik
    Poziom 10  

    witam ponownie,

    wczoraj miałem 1/4 zbiornika paliwa i odpalanie na 3 gary to standard, zatankowałem do ok 3/4 zbiornika paliwa i to samo bez poprawy nawet gorzej bo trzebabyło po odpaleniu nieźle przegazować żeby zaskoczył,

    no to powyślałem że wleju mu do pełna (i dla odmiany wlałem 98 verva)

    i nie ten samochód (odpala idealnie nawet zgasła po pilkunastu odpaleniach kontrolka wtrysku !!) już drugi dzień jest OK

    co wy na to ?? kontrolka łądnie gaśnie po odpaleniu, czy jest tak że jak centralka stwierdi że jest OK to sama skasuje błędy ??

    dodam że nie zauważam nigdzie wycieku paliwa

    czy może być gdzieć nieszczelność pompy pailiwa która zasysa powietrze przy niepełnym zbiorniku a jak jest zalana cała to jest OK

    pytam bo nie znam konstrukcji pompy

    mam pytanie do @teges : czy opisałbyś lokalizacje tego regulatora ciśnienia oraz teGO wężykA łączącego regulator z kolektorem, oglądałem to i czy to jest wężyk z prawej strony (patrząc z przodu na silnik) który podłączony jest w okolicy listwy wtryskowej ( są dwa wężyki niebieski i czarny)

    zaworów jeszcze nie sprawdzałem ale teraz jak kontrolka wtrysku się nie pali to silnik pracuje wzorowo, obserwuje stan oleju i płynu chłodzącego i nie widzę ubytków

    BARDZO dziękuje za opinie
    pozdrawiam

    0
  • #10 20 Paź 2006 16:51
    teges

    Poziom 21  

    Na końcu listwy wtryskowej po prawej stronie taka bańka od której odchodzi wężyk do kolektora ssącego.

    0
  • #11 23 Paź 2006 08:49
    czempik
    Poziom 10  

    dodam żeby nie wprowadzać w błąd że to tankowanie to chyba przypadek
    bo po kolejnym takowaniu do pełna objawy cały czas są
    o postępach dam znać

    z obserwacji widzę że jak np. po nocy postoi to rano odpala normalnie (jest przez moment delikatne stukanie ale ponoć z tego co czytałem to TTTM po chwili przestaje ponoć rozporowadzenie oleju) ale po zagrzaniu silnika wystarczy go zgasić i ponownie odpalony pali na 3 gary i trzeba go nieźle gazować żeby "załapał" na 4

    mam pytanie dodatkowe: czy ma ktoś może rozpiskę sterownika wtrysku
    1,1 MPI z 2001 r. (mała centralka) lub serwisówkę od MPI bo do SPI mam

    pozdrawiam

    0
  • #12 28 Lis 2006 12:51
    czempik
    Poziom 10  

    widze że cisza w tym temacie

    nic się nie dzieje

    po wszelkich zabiegach i bieganiach przez 2,5 miesiąca po mechanikach stwierdziłem że trzeba zaryzykować z wymienic centralke sterowania wtryskiem

    zgodnie z podpowiedziami wyżej odnośnie zimnych lutów rozpołowiłem centralke i posadziłem ją całkowicie (pozrywałem ścieżki łączące elektronike z stykami centralki, szkoda że nikt nie uprzedił aaaa i poza tym moja całkiem inaczej wygląda niż ta co na zdjęciu

    ale przejde do sedna wymieniłem centralke i nie to autko, zgasła kontrolka check odzyskało moc i mam na nią gwarancje więc mam nadzieje że po wielkich bojach autko teraz troche pochodzi

    0