Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zlokalizować przerwę w ogrzewanej szybie Tico

11 Paź 2006 13:55 2378 8
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam problem z tylną szybą ogrzewaną. Dwa przewody nie grzeją.
    Nie mogę znaleźć miejsca przerwania obwodu. Na jednym drucie był jaśniejszy nadruk więc zamalowałem. Na lampkę wszystkie przewody nadruki/ świecą.Może ktoś poradzi jak zlokalizować przerwę. Szukałem nawet pod lupą i nic.
  • Poziom 16  
    Poczekaj jak zaparuje tylna szyba, włącz ogrzewanie i zobaczysz która ścieżka nie grzeje. Użyj woltomierza.
  • Poziom 17  
    terpio napisał:
    Poczekaj jak zaparuje tylna szyba, włącz ogrzewanie i zobaczysz która ścieżka nie grzeje. Użyj woltomierza.


    Kolega wie ktore paski nie grzeja tylko nie wie w ktorym miejscu jest przerwa tych paskow.

    A oprocz dokladnego obejrzenia tego to nie przychodzi mi nic do glowy. Moze gdzies na brzegach sie przerwaly?
  • Poziom 2  
    Wlacz ogrzewanie szyby, ustaw na mierniku pomiar napiecia, jedna koncowke daj do ktoregos zlacza szyby a druga koncowka jedz po sciezce - zmiana z 12V na 0V (albo odwrotnie) to jest przerwa.
  • Poziom 10  
    To ja wiem które ścieżki tylko nie mogę znaleźć przerwy , uszkodzonego druku
  • Poziom 20  
    mjf napisał:
    To ja wiem które ścieżki tylko nie mogę znaleźć przerwy , uszkodzonego druku
    Na zaparowanej szybie w miejscu przerwy powinna para lekko zejsc (ok 8mm kółeczko odparowane) i w tym miejscu bedzie na 100 % przerwa no chyba ze na danej ścieżce jest kilka przerw. to z wykryciem bedzie troche zabawy. Kiedyś miałem auto kombi i pies mi załatwił chyba ze 4 scieżki , w kilku miescach każdą, pomogla regeneracja całego nadruku uszkodzonych ścieżek czyli od lewej do prawej taśma klejąca po dwóch stronach ścieżki, lekkie przetarcie płótnem ściernym ok 800-1000 i pokrycie ścieżki cienutką warstwą kleju przewodzącego. O przyciemnieniu szyby można zapomnieć ale ogrzewanie bedzie działać. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Sprawdzałem tak lampką kontrolną. Wszędzie jest napięcie. Trudno tak po milimetrze jechać po ścieżce, ten 1-3 mm łatwo przeoczć
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    mjf napisał:
    Sprawdzałem tak lampką kontrolną. Wszędzie jest napięcie. Trudno tak po milimetrze jechać po ścieżce, ten 1-3 mm łatwo przeoczć


    Na dobrej sciezce masz liniowy spadek napiecia od 12V do 0V. Na uszkodzonej sciezce z jednej strony przerwy masz 12V a z drugiej 0V. Nie musisz jechac dokladnie po calej sciezce. Wykonaj kilka pomiarow w roznych punktach i bedziesz mniej wiecej wiedzial gdzie jest przerwa, a dopiero potem jedz po sciezce. Jezeli na calej dlugosci sciezki masz napiecie to widocznie przerwa jest w miejscu ktorego nie zmierzyles albo przy samym pasku masy. Jak jest kilka przerw na sciezce to szukasz gdzie znika 12V naprawiasz przerwe i szukasz nastepnej.