Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komplet przetwornic do zasilania PoE

11 Paź 2006 15:10 1460 3
  • Poziom 13  
    Witam!
    Chcialem zaproponowac temat konstrukcji w miare prostych zasilaczy power over ethernet.
    Mianowicie chodzi mi o zaprojektowanie i wykonanie:
    1. Sieciowego impulsowego zasilacza "glownego" ktory bedzie mial na wyjsciu 48V 1-2A
    2. Prostej przetworniczki z separacja galwaniczna z 48V na 5V (12V) stabilizowanego
    3. Filtru przeciwprzepięciowego dla Lan (jako dodatkowy modul)

    Chodzi mi o to by zasilac tym punkty dostepowe umieszczone przy antenach na dachu ;-)

    Do konstrukcji myslalem wykozystac rdzenie i czesci z zasilaczy komputerowych (mam tego kupe)

    Przetwornice jakies proste 2-3 tranzystorowe, to sa samowzbudne o ile sie nie myle :-)

    Prosze o pomoc!

    Pozdrawiam.

    Zaczynam sie zastanawiac czy dobrze tutaj trafilem z tym tematem ;-)
  • Poziom 43  
    Witam,
    bernanio napisał:
    Witam!
    Chcialem zaproponowac temat konstrukcji w miare prostych zasilaczy power over ethernet.
    Mianowicie chodzi mi o zaprojektowanie i wykonanie:
    1. Sieciowego impulsowego zasilacza "glownego" ktory bedzie mial na wyjsciu 48V 1-2A
    2. Prostej przetworniczki z separacja galwaniczna z 48V na 5V (12V) stabilizowanego
    3. Filtru przeciwprzepięciowego dla Lan (jako dodatkowy modul)

    Coś chyba liczysz na "uczynnego" który zrobi to za free, a Ty będziesz "trzepać kasę" :D
    Popatrz co sprzedają na największym naszym portalu aukcyjnym.
    Odnośnie pkt 2., to nie warto "wyłamywać już dawno otwartych drzwi"
    Sa dostępne gotowe przetwornice z izolowanym i stabilizowanym wyjściem, a na dodatek zakres zmian napięcia wejściowego jest jak 1:4.

    bernanio napisał:
    Chodzi mi o to by zasilac tym punkty dostepowe umieszczone przy antenach na dachu ;-)

    Do konstrukcji myslalem wykozystac rdzenie i czesci z zasilaczy komputerowych (mam tego kupe)

    Przetwornice jakies proste 2-3 tranzystorowe, to sa samowzbudne o ile sie nie myle :-)

    Chyba chcesz zbyt prostych rozwiązań, popatrz (podpatrz) jak to już od dawna robią inni.

    bernanio napisał:
    Prosze o pomoc!

    Pozdrawiam.

    Zaczynam sie zastanawiac czy dobrze tutaj trafilem z tym tematem ;-)

    Trafiłeś chyba dobrze, ale czasy altruistów już chyba przemijają... :cry:
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Witam ponownie!
    Chodzi mi o pomoc w zaprojektowniu takowych przetworniczek, jest kupa roznych rozwiazan, chodzi mi o to zeby bylo w miare tanio, co do trzepania kasy to sie nie zgodze, sam dla siebie chce zbudowac taki egzemplaz za nim wrzuce apeka na wyzszy maszt.
    Apropo gotowych przetwornic, ile by kosztowala taka o wydajnosci 3A/5V i czy nie bylo by taniej zrobic samemu?
    Co do gotowych rozwiazan to widzialem ze stabilizatorem liniowym na 12V jako profesjonalne rozwiaznie ;-) jak dla mnie smiech
  • Poziom 21  
    Witam,
    Moje rozwiązanie to sprzęt firmy Dlink DWL-P50. Do zasilania stosuje zwykły zasilacz o napięci ok. 48-50V i zestaw 4 akumulatorów jako bufor zasilania. Wydajność urządzenia 5V 2,5A, 12V 1A. Cena ok. 115 zł brutto + zasilacz.

    Drugie Dlink DWL-P200. Gotowy zestaw do zasilania PoE (zawiera zasilacz). Wydajność urządzenia 5V 2,5A, 12V 1A( zestaw zawiera urządzenie DWL-P50 + zasilacz). Cena ok. 180 zł brutto.
    Pozdrawiam