Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dlaczego cewka oświetlenia w simsonku nagle daje 36V ?

MIROSŁAW JURGIELEWICZ 11 Oct 2006 19:17 2433 18
  • #1
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Level 15  
    Jak w temacie: cewka światłowa nagle zaczęła dawać 36V zamiast 12V. Na starej cewce też tak było, ale wymieniłem na nową i przez miesiąc było dobrze, aż nagle ten sam problem. Pali żarówkę raz za razem.
    Nie mogę wytłumaczyć klientowi, że ma za darmo dodatkowe 24 volty.
    Pomocy, może ktoś spotkał się z takim problemem.:?:
  • #2
    dabu
    Level 32  
    simson ma regulator i na 100% on będzie do wymiany, sprawa nie jest taka droga a spokój będzie na długi czas a jak nie dostaniesz lub wolisz taniej to zawsze podpasujesz od czegoś innego
  • #3
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jaki regulator?
    na pewno nie do świateł chyba że model s 51
    czy wszystkie cewki są podłączone (ładowanie) w przypadku nie podłączenia jednej z cewek takie rzeczy mają miejsce
    Podaj jaki model simsona
    wina może leżeć w połączeniach pozostałych cewek
  • #4
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Level 15  
    Regulator jest tylko na ładowanie - z innej cewki.
    Żarówka reflektora jest zasilana z osobnej cewki bezpośrednio, i w tym problem. Gdyby cewka dostała przebicia na zwojach, to napięcie było by niższe, a tu jest takie wysokie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    goldwinger wrote:
    jaki regulator?
    na pewno nie do świateł chyba że model s 51
    czy wszystkie cewki są podłączone (ładowanie) w przypadku nie podłączenia jednej z cewek takie rzeczy mają miejsce
    Podaj jaki model simsona
    wina może leżeć w połączeniach pozostałych cewek


    To jest skuter SR50, 4 biegi, iskrownik na przerywaczu.
  • #5
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    a kto mówił o zwarciu między zwojami?
  • #6
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Level 15  
    goldwinger wrote:
    a kto mówił o zwarciu między zwojami?


    Sory! To nie do Ciebie. To takie moje głośne myślenie.:D
    Tamta odpowiedź dotyczyła tego, co napisał dabu.
  • #7
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    no to mamy takie opcje:
    nie podłączona któraś cewka
    dwie cewki połączone razem
    koło magnesowe nie od tego modelu (ale tego nie jestem pewny zamianiałem i chodziło chyba że akurat tak trafiło)
    w sr nie ma regulatora do świateł to już sam z resztą wiesz.
    Jak narazie to stawiałbym na jakieś błędne połączenie instalacji (może ktoś grzebał)
    no i aku musi być podłączony bo takie rzeczy bywają jak już pisałem
    ale jeżeli mierzysz tylko napięcie na cewce i jedna dawała tak dużo zmieniłeś i po jakimś czasie z drugą to samo to to jakieś perpetum mobille
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    albo ja jetem przewrażliwiony dzisiaj albo nie wiem co...
    elektrit o jakim regulatorze mówisz?
  • #10
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Level 15  
    Akumulator jest podłączony, ładowanie ma bardzo dobre, bo padnięty aku doładowuje w kilka minut. Niby wszystko działa.
    A w kablach napewno ktoś grzebał, bo przerywacz kierunków jest nieoryginalny i zostały jakieś wolne przewody (zaizolowane).
    Ale znam pojazd parę lat i w takim stanie wszystko było w porządku.
    Acha, na wiosnę wymieniałem klientowi koło zamachowe, bo w starym pękła piastka. Koło jest nowe, ale jakieś dziwne - nie ma żadnych oznaczeń.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Level 15  
    elektrit wrote:
    w tej puszce po stronie kopka,takie aluminiowe prostokątne,w radiator wprasowania dioda.


    W tych skuterkach nie ma czegoś takiego. Miały to S-ki, te zwykłe motorowery. SR ma całą instalację z przodu pod plastikiem.
  • #13
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    no jest wprasowana dioda ale ona jest tylko do ładowania ze światłami nie ma nic wspólnego.
    a co do tego koła megnesowego to może być ten problem słyszałem że tak jest ale mnie się to nigdy nie zdarzyło a zamieniałem jeżeli masz tamte stare koło to przenituj piastę z tamtego albo wsadź je jakoś nawet prowizorycznie na próbę i zobacz
  • #14
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Level 15  
    Dzięki za rady. Jutro pruję instalację i posprawdzam w/g schematu.
    Koło faktycznie można sprawdzić.
    Jeszcz raz dzięki wszystkim.
    Za Waszym przewodem złączym się z narodem. ELEKTRYCY GÓRĄ!!!:D
  • #15
    ladamaniac
    Level 39  
    SR 50 na przerywaczu trzy cewki - do zapłonowej wychodzi brąz/czarny do listwy na 2 potem brąz/biały do cewki zapł. druga wychodzi czerwono biały na 59 na listwie potem do stacyjki i na przełącznik świateł czarny/ niebieski I pozycja kluczyka czarno /biały II pozycja. Trzecia cewka wychodzi szaro/czerwony i czerwono/żóty na mostek prostowniczy przykręcony do aluminiowej blachy poniżej listwy połączeniowej. Z mostka brązowy na masę zielony na 59a regulatora ładowania i przerywacza kierunkowskazów. Opis do instalacji 12V. Tak, że światła nie idą przez regulator.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #17
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    elektrit wrote:
    Panowie,aby magneto działało prawidłowo musi być zrównowazone,czyli odbiór energii z obu cewek.

    no tak wszyscy to wiedzą (chyba), ale światła są zasilone bezpośrednio z cewki jedyne przez co prąd z cewki świetlnej przechodzi zanim dojdzie do żarówki to kostka pod deklem z przodu stacyjka i przełącznik zmiany świateł.
    chyba że chodziło ci o to o czym wcześniej pisałem że wszystkie cewki muszą być podłączone aby działało prawidłowo, w takim przypadku przepraszam że tak się rozpisałem niepotrzebnie
  • #18
    dabu
    Level 32  
    jak masz problem to poprsostu podłącz najtańszy regulator napięcia i będziesz miał spokój
  • #19
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Level 15  
    Dziękuję wszystkim za porady.
    Klient już prawdopodobnie sprzedał tego Simsonka.
    Temat zamykam.