Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 190 E z instalacją gazową słabo grzeje

11 Paź 2006 20:16 7316 33
  • Poziom 10  
    Mój samochód prawie wcale nie grzeje od momentu załorzenia instalacji gazowej. Wiem że gaz musi być ogrzewany.Ale czy można to tak rozwiązać żeby gaz był podgrzewany i w samochodzie było ciepło?
  • Poziom 15  
    pewnie panowie zle podłączyli uklad wodny, mozna nawet połączyc uklad w szereg i to powinno pomoc pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    poprostu zaluz kryze na wezu idacym do parownika
  • Poziom 10  
    Co robi kryza ? I co to jest ?
  • Poziom 16  
    zdlawi ci ilosc przeplywajacej cieczy przez parownik a zwiekszy przez nagrzewnice. dobrym sposobem jest zalozenie opaski na wezu i sciskanie go do momentu az nagrzewnica zacznie grzac. zakladam ze nagrzewnica jest sprawna i grzala przed zalozeniem gazu tak?
  • Poziom 10  
    nagrzewnica jest ok
  • Poziom 16  
    no to do dziela mozesz cos podlozyc pod ta opaske
  • Poziom 15  
    Nie kombinuj nic z żadną opaską bo to nie polonez żeby takie manewry robić.Sprawdź przewody układu chłodzenia i tak po 1(przewody łączące podgrzewanie gazu z układem głównym powinny być połłączone trujnikiem)2(jeżeli tak jest to sprawdź przy rozgrzanm silniku za tym trujnikiem przewody w strone nagrzewnicy czy są tak samo ciepłe,jeżeli tak to znaczy że to nie wina gazu tylko zatkanej nagrzewnicy)3(jeżeli niema nigdzie po drodze żadnego trujnika to znaczy że "fachowcy" od gazu zdjeli przewody z nagrzewnicy i wykożystali je do podgrzania gazu).Może też tak być że przy montarzu gazu spuścili płyn i źle odpowietrzyli układ lub oderwał się kawałuk kamienia lub innego badziewia i blokuje przepływ.Napisz jak naprawisz jaka była przyczyna.
  • Poziom 16  
    proponujac koledze takie rozwiazanie zalozylem ze takie rzeczy jak podpiecie parownika itd sprawdzil a takze ,ze montowali mu gaz w zakladzie mechanicy a nie szewcy. a powiedz p. marku czy tylko w polonezie dzialaja zasady oporu hydraulicznego czy tez produkt niemiecki opiera sia na innych prawach fizyki
  • Poziom 15  
    Nie chodziło mi o marke polonez to tylko przykład,max26 pyta jak i czy można zrobić żeby auto jeździło i grzało więc mu odpowiedziałem a co do opaski to takie rozwiązania nie usówają problemu tylko go maskują.Takie jest moje zdanie.
  • Poziom 16  
    jezeli nagrzewnica mu dzialala poprzednio a ona ma napewno wiekszy opor jak parownik to proste ze woda sama przez ta nagrzwnice nie przejdzie powinno sie jej pomoc wlasnie dlawiac /zwiekszajac opor / parownik . wlasciwie powinienem zalozyc blad w montazu zapomnialem ,ze sa fachowcy i frakciarze
  • Poziom 30  
    A ja mam bardziej eleganckie rozwiązanie (jak na mercedesa).
    Poszukaj elektrycznej pompy obiegowej od 124 lub 201 diesel (jakieś 60zł).
    Ona jest stworzona do tego aby pracować cały czas i pompować płyn.
    Następnie zrób porządek z wężami i podłącz pompkę w szereg z parownikiem. Efekt jest murowany - tylko trzeba dobrze wpiąć się z wężami.

    A co do tego jak montuja gaz - to im zależy aby skończyć pracę w miarę szybko i skasować klienta - to nie jest organizacja charytatywna więc co sie dziwicie.
  • Poziom 16  
    dziwie sie bo pospiech to nie jest zadne usprawiedliwienie. bo moze i weza z gazem kiedys nie dokreca i ci bum.....i co wtedy sorry !!!
  • Poziom 15  
    SZYMTRO ma racje są firmy co różnie pracują a ty piotriix dalej się dziw bo jak narazie mam nieodparte wrażenie żeś się urodził wczoraj sam proponujesz rozwiązania nie do końca zgodne ze sztukom a dziwisz się innym.
  • Poziom 16  
    nie bardzo rozumiem co jest takiego oburzajacego w tym rozwiazaniu .zreszta powszechnie stosowanym ot chociazby w waszych kaloryferach w blokach. chyba ze oburza was prostota .najwazniejsze aby skuteczna,opaska jest beziwazyjna i nie wymaga ani spuszczania plynu z ukladu i wyklucza tez pomylke w dobraniu kryzy,zreszta jest to dosc czesto praktykowane przez gazownikow przy problemach z ogrzewaniem.wiodomo ze w starszych samochodach nagrzewnice sa juz zamulone .trudno tez wymagac aby kazdy zakladajacy lpg wymienial od razu nagrzewnice.

    Dodano po 3 [minuty]:

    dobrze wiem ze sa firmy ktore kala rzemioslo ale co mam zalozyc ze kazdy to partacz i oszust

    Dodano po 4 [minuty]:

    i co jest najwazniejsze proponuje rozwiazanie za 1.2 koszt opaski lub 0,2 zl koszt kryzy w razie niesprawdzenia sie kolega nie jest narazony na straty.najlatwiej zaproponowac kup nowa nagrzewnice ,kup jakas tam pompke toz nie wydaje sie swoich pieniedzy.
  • Poziom 19  
    w układzie ogrzewania jest zawór elektryczny sprawdz jego obwody ja u siebie zamontowałem reduktor w szeregu z nagrzewnica zeby jak najmniej ciąc i musze miec lekko przekrecone pokretło ogrzewania i jest obieg i wszystko działa
  • Poziom 30  
    To nie jest 124. W zwykłym 201 190e jest zawór podciśnieniowy sterowany pneumatycznie wężykami z pokręteł temperatury.
  • Poziom 17  
    Jeżeli instalacja jest na gwarancji. To ja bym jechał z reklamacją. Auto po założeniu gazu ma być pełnosprawne i instalacja gazu nie moze upośledzać działania innych podzespołów samochodu. Po co masz ponosić koszty i kombinowac to jest problem tych co montowali gaz. Jest jeszcze taka mozliwość ze usterka wystąpiła od czegoś innego a założenie gazu to tylko zbieg okoliczności. Prostym sposobem na stwierdzenie sprawności nagrzewnicy jest kontrola węży idacych do niej jeżeli jeden z nich jest wyraźnie zimniejszy(przy włączonej dmuchawie) to znaczy ze obieg w tym miejscu jest słaby. Wtedy albo wina nagrzewn. albo instalacji gazowej
  • Poziom 30  
    Najwygodniej to było by sprawdzić przepływy na zasilaniu, za zaworem i na powrocie. Ale nie wiem czy poprzednik widział 190 pod maską - tam da sie dotknąć jedną rurkę (zasilającą która idzie po przegrodzie) to przy kontroli reszy może urwać rękę (jak nie obie) albo zrobić inną krzywdę.

    Do autora postu:
    Zapodaj zdjecia gdzie są powpinane węże od parownika w oryginalaną instalację. Ocenimy co dało by sie zrobić na szybko lub doradzić z jakimi pretensjami masz się pojawić w zakładzie który ci montował instalację.
  • Poziom 10  
    Chciałbym się dowiedzieć gdzie jest zawór elekryczny w układzie ogrzewania ?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Chyba jednak pojade do tych co zakładali mi gaz. Dziękuje za rady. Ale w moim samochodzie wygląda na to że wszystko jest sprawne tylko nie chce grzać. Zakładałem gaz w tym samym miejscu co poprzednio. Wtedy było ok. Więc nie wiem co nawaliło.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dowiedziałem się że Mercedes może słabo grzać ponieważ ma duży silnik 2.0 czy to może być prawda ?
  • Poziom 16  
    a moze ty masz termostat padniety do jakiej temp nagrzewa ci sie silnik ?co do silnika 2l to nie duzy silnik 5l to jest duzy
  • Moderator Samochody
    Zwróciłem kiedyś uwagę że łobuzy zakładające gaz montują trójniki rozdzielające płyn na nagrzewnicę i reduktor o bardzo małym przekroju przelotu , przepływ ciecz jest przez nie skutecznie dławiony, reduktor będzie się nagrzewał do temperatury silnika bo praktycznie nie traci ciepła (mała powierzchnia wymiany), a nagrzewnica ma dużą powierzchnię czynną i znajduje się w strumieniu powietrza , co przy małym przepływie cieczy powoduje jej wystudzenie. Środkiem zaradczym jest wymiana trójników np na miedziane fi 15-18mm z instalacji CO. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Silnik utrzymuje temp za miastem 80 stopni. W mieście między 80 a 90
  • Poziom 30  
    Cytat:
    Dowiedziałem się że Mercedes może słabo grzać ponieważ ma duży silnik 2.0 czy to może być prawda ?

    Nie prawda. JA też mam 2.0 (dokładnie to 201.024....) i grzeje wyśmienicie - nawet w zimę (w ubiegłą zimę). Co prawda nie mam instalacji gazowej ale wątpie żeby fabryka (i to jakiej firmy) wypuściła taki bubel co by nie grzał albo słabo grzał.
    Auto jak było nowe kosztowało ze 38 tys marek więc to nie jest cena poloneza (nie obrażając niczyich uczuć).

    O ile dobrze pamietam to w wypadku podciśnieniowego zaworu jest on domyślnie otwarty (podciśnienie go zamyka). Ściągnij z niego wężyk i zobacz wtedy. Zawór znajduje się za akumulatorem (oi le dobrze pamiętam to tej przestrzeni gdzie wlatuje powietrze do kabiny - za taką czarna siatką)
  • Poziom 10  
    Mercedes 190 E z instalacją gazową słabo grzeje Wąż który idzie do parownika jest gorący, a do nagrzewnicy letni
  • Poziom 15  
    to sprawdź teraz ten co idzie od nagrzewnicy( powrotny jaką ma ciepłote)jak ma taką samą jak ten do nagrzewnicy to znaczy że coś jest przytkane na odcinku między dopływem a odpływem nagrzewnicy albo jak napisał ''robokop" jest za mała średnica trujników
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Z twojego opisu wynika że płyn w obiegu płynie sobie po najmniejszej linii oporu z pominięciem nagrzewnicy. Moim zdaniem jesto klasyczny przykład złego wpięcia instalacji gazowej do układu chłodzenia. Uważam że powinieneś pojechać do gazowników i ŻĄDAĆ aby gaz podłączyli tak żeby ogrzewanie było prawidłowe.
  • Moderator Samochody
    wozniak.j napisał:
    Z twojego opisu wynika że płyn w obiegu płynie sobie po najmniejszej linii oporu z pominięciem nagrzewnicy. Moim zdaniem jesto klasyczny przykład złego wpięcia instalacji gazowej do układu chłodzenia. Uważam że powinieneś pojechać do gazowników i ŻĄDAĆ aby gaz podłączyli tak żeby ogrzewanie było prawidłowe.
    Jeśli instalacja jest na gwarancji to żadnej łaski nie robią , montaż LPG nie powinien zakłócać działania podstawowego zasilania paliwem ani wpływać na funkcjonalność pojazdu (nie wyobrażam sobie zimy bez ogrzewania)
  • Poziom 10  
    miałem podobny problem
    silnik normalnie pracował (przy odpowiedniej temp.) parownik nie marzł a w środku auta było zimno.
    rozwiązanie problemu było banalnie proste, wystarczyło poprostu dolać płynu chłodzącego.
    max sprawdzałeś jego poziom?
  • Poziom 30  
    Popatrzyłem na zdjęcia i wynika że faktycznie przejście przez parownik jest "łatwiejsze" dla płynu niż obieg przez nagrzewnicę.
    Jak ktoś tu wcześniej powiedział, podłacz parownik w szereg bo to kosztuje 0zł. Oczywiście te operacje wykonaj jak ci gazownicy nic nie pomoga albo z jakichś względów nie będziesz miał ochoty ich oglądać.
    Zastanwia mnie jednak czy parownik na tyle nie ochłodzi płynu aby ogrzewanie wenątrz było wystarczająco wydajne.
    Pozostaje jeszcze kwestja zamkniętego zaworu ogrzewania (teraz jest zimno i raczej sie nie wydarzy).

    Dalej twierdze ze podgrzewanie parownika bardziej elegancko jest zrealizować używajac pompki obiegowej - wtedy trzeba było by inaczej wpiac przewody w ukłąd - aby nie osłabiały nagrzewnicy - czyli raczej w wąż idący z silnika do chłodnicy. Wiem ze to rozwiazanie droższe, bardziej skomplikowane ale efekt będzie zawsze zadowalajacy a nie tylko półśrodek.