Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar sondy lambda

12 Paź 2006 00:11 9241 7
  • Poziom 11  
    Witam!Na początek od razu usprawiedliwienie-z elektroniką mam mało wspólnego. Mam jednak takie pytanie. Byłem niedawno u znajomego elektromechanika na pomiarze sondy lambda. Bez rozszczepiania kostki podpioł jakieś urządzienie z diodami i pokazywał mi jej pracę. Chciałbym wiedzieć czy moge tak samo podpiąc miernik cyfrowy bez zdejmowania kostki żebym odczytał jej pracę? wiem że może nie bedę mógł odczytać bo bedzie tak szybko latało ale chcialbym wiedzieć czy to mozliwe. I czy w gniazdku wtyki OBD są takie "otworki;)" w które moge włożyć końcówki miernika i żeby mi odczytał wartości sondy. Dodam że auto to Golf III z roku 96 silnik 1.4 AEX-mam podejrzenie co do wady sondy. z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Moderator Samochody
    W te" otworki" lepiej nic nie wkładaj bo możesz uwalić jednostkę sterującą silnika. W/w złącze służy do podłączenia interfejsu diagnostycznego , za pomocą którego można odczytać na ekranie komputera diagnostycznego błędy sterownika silnika, aktualne parametry jego pracy. Do spraawdzania stanu sondy służy min analizator spalin wyświetla parametr o nazwie współczynnik lambda który daje jakieś pojęcie co do stanu sondy. Miernik cyfrowy jest po pierwsze za wolny (próbkowanie następuje najczęściej trzy razy na sekundę) ,zaś napięcie sondy nie jest napięciem stałym tylko przebiegiem zmiennym , do pomiaru napięcia bezpośrednio na sondzie służą specjalne mierniki w uproszczeniu mówiąc uśredniające w/w przebieg dla celów pomiaru, ponad to o stanie sondy mówi nie tylko napięcie ale także czas jej reakcji na zmianę stężenia tlenku w spalinach
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 11  
    no tak ale chodzi mi o to czy moge podłączyć miernik tak jak tamto urządzenie z diodami migającymi bez wyciagania wtyczki na mase czy jakoś tam. Chce to wiedzieć teoretycznie czy to jest możliwe. I dzięki za zainteresowanie. Jak się tego dowiem daje punkcik:)
  • Poziom 32  
    podlaczasz miernik do kabla sygnałowego sondy
    i mierzysz,to wszystko.
  • Moderator Samochody
    wojtekryba napisał:
    podlaczasz miernik do kabla sygnałowego sondy
    i mierzysz,to wszystko.
    No tak ale kolega ,napisał że nie zna się na elektronice , a w Golfie masz sondę jeśli się nie mylę 4 - ro przewodową - trzeba znależć przewód sygnałowy , ponadto sygnał sondy ma postać przebiegu zmiennego , a zwykłe multimetry cyfrowe mierzą albo przebieg stały albo sinusoidalny , czyli miernik pokaże wartość odległą od rzeczywistej . opisywane urządzenie do pomiaru sondy z diodami to prawdopodobnie ustrojstwo opisane kiedyś w elektronice praktycznej (chyba) - woltomierz progowy ze wzmacniaczem i układem całkującym na wejściu , czyli sprzęt raczej prymitywny , daje raczej mgliste pojęcie o stanie sondy tzn zakresie napięcia pracy i szybkości reakcji.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    najlepiej podłącz vag-a ....pozdr.
  • Poziom 32  
    elektrit napisał:
    No i się wkpoać,jeżeli sonda z offsetem :)


    nie w AEX-e :D