Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Napięcie 14-18V astra 1.7TD silnik isuzu

prez8s 13 Oct 2006 00:13 3099 3
  • #1
    prez8s
    Level 33  
    Witam, od jakiegos czasu zaobsrewowalem cos dziwnego z napieciem w astrze, po zapaleniu jest 14V na akumulatorze i tak stoi jak pracuje na wolnych obrotach (900-1000obr), ale jak dodam gazu do 3000obr to wzrasta do 16-17V, a jak dam na maksa do 5500obr to jest 18V. Wczesniej tak nie bylo. Dodam ze jak lekko przygazowuje przy ruszaniu to swiatla troszeczke jasniej swiecą, tak jest tez z nawiewem, tzn. troche szybciej sie silniczek kręci. I teraz mam pytanie, co sie zwaliło? Regulator? Dioda? Kontrolka ladowania zachowuje sie prawidlowo, tzn. po zapaleniu silnika gasnie i sie nie żarzy, bez znaczenia są też obroty. To wlasnie jakies dziwne jest. Przewertowałem rózne czytadła na temat awarii alternatorów i według nich mam go sprawnego, a jednak napiecie rośnie razem z obrotami. Dodam jeszcze, ze jak powłączam obciazenie tzn. swiatla, wentylatory, ogrzewanie tylnej szyby, itd.. to napiecie na niskich jak i wysokich obrotach jest ok 14V. Alternator to Hitachi z wakumpompką. Czy to uszkodzenie alternatora, czy też cos z elektryką sie pochrzanilo? Na innym forum dali mi do zrozumienia ze to raczej regulator, ale nie jestem do konca pewien, bo ta lampka mnie zastanawia, więc pytam tu, może znawcy tematu wiedzą lepiej :).
  • #2
    naser
    Level 13  
    Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
  • #3
    wejet
    Level 11  
    Witam.

    Do wymiany masz regulator napiecia wystepujacy razem z szczotkami.
    Mowi to tez za siebie jak wspomniales rozjasnianie sie swiatel.
    Na Twoim miejscu wymienil bym jak najszybciej bo napiecie ok 18V moze Ci nabroic troche. (uszkodzenie modulow, radia itp.)
    Akumulator tez nie lubi byc przeladowywany
    A co do kontrolki to sie zgadza bo alternator laduje tylko po prostu nie stabilizuje napiecia powinno byc ok 14V tolerancja +- 0,5V nawet przy max. obr. silnika
    -Kontrolka ladowania spelnia tez funkcje wzbudzenia alter.

    Pozdro11
  • #4
    prez8s
    Level 33  
    Tak juz sie wywiedzialem co i jak, czesci są i nawet nie takie drogie, zabieram sie niedlugo za to, a na razie temat zamykam, na innym forum juz wszystko wyjasnilismy, jakis rezystor w regulatorze pada i tak sie dzieje. Pozdrawiam.